Waggel's zoektocht naar 2cv/dyane

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Steffan » wo 25 feb, 2009 22:21

waggelkont schreef:...
Mn vriend had gebeld en kreeg een slecht sprekende donkere man aan de lijn die heel vaag was.
...
hebben jullie zo'n telefoon met beeldscherm en camera? :lol:

nee grapje, zuur verhaal natuurlijk
maar inderdaad wat al gezegd is.. voor je jouw eend gevonden hebt bekijk je er vaak een heleboel!
en das maar goed ook he
heb er zelf ook ruim een half jaar over gedaan
leer die irritant eigenschap van je maar snel af ;)

TB
Moderator

Bericht door TB » wo 25 feb, 2009 23:13

waggelkont schreef:Ik heb de vert jade eend gevonden... Op ebay, vraagprijs 6800,-
Tja....

http://cgi.ebay.fr/Citroen-2CV6-Club-de ... 240%3A1318
Zegt genoeg. Nigerianen dus. Staan bekend om deze praktijken. Jatten foto's van een site en bieden het voor een veel te laag bedrag aan. Heb ik zelf ook eens meegemaakt toen ik mijn motorfiets aanbood. Hoop gezeik mee gehad toen.

Voor de gein moet je eens interesse tonen via mail. Dan krijg je vast mailtjes over betalen en dat hij m op stuurt bla bla bla.

Overigens vind ik 6800 euro nog meevallen voor een eend in de staat op de foto's. Ervan uitgaande dat het in het echt ook zo is als op de foto. Een goede restauratie kost al net zoveel of nog meer.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Clau (°\=/°) » vr 27 feb, 2009 09:42

Nou mensen ik ga weer bij een eendje kijken dit weekend! Joepie!
Ik heb mezelf al een beetje getemperd ( of heo zeg je dat) en het is weer een eendje in Vert Jade.
1750,- moet ie kosten en er zit wel een gat ter grote van een melkdop onder de pedalen. Op zich vind ik dat geen ramp want volgens mij is dt vrij snel met een plaatje weer dicht.
Als het daaromheen toch maar nog goed hard is, toch?
hier is ie!
Afbeelding

Afbeelding

oja, deze foto's kreeg ik ook toegestuurd van een andere eend, en die heeft dus ook flink wat roest/gaten in de bodemplaat.
Is dit nog goed te redden? Ik zie hier meerdere gaatjes en dat lijkt mij dat er een nwe bodemplaat in zou moeten of overdrijf ik dan?

Als het nog echt gaat om 1 wat groter gat lijkt het me makkelijker te repareren toch?

Afbeelding

Edit J.C.: berichten bij elkaar gevoegd. Dit kun je ook zelf door even op de edit knop van je voorgaande bericht te klikken :wink:

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » vr 27 feb, 2009 09:47

Je kunt voorste kwarten kopen van bodemplaten voor 20 euro. En een compleet nieuwe bodemplaat is ook niet zo duur, het is het lassen wat het zo duur maakt!

(edit: tenzij je het zelf kan natuurlijk)

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Clau (°\=/°) » vr 27 feb, 2009 11:43

Hmm, misschien kursus lassen... ;-)
Ik kan immers ook stucen als het moet ;-)
*miep miep* (°\=/°)

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Clau (°\=/°) » za 28 feb, 2009 19:46

Het was hem niet helaas... jammer want we hebben 3,5 uur heen en 3,5 uur weer terug gereden.
De eend was op zich best ok. Chassis ok, dorpels ok
Maar de bodmeplaten moesten van links naar rechts helemaal vervangen worden. En die schuine kant kon ik niet beoordelen, daar was isolatie op geplakt. Ik wilde het niet kapot trekken.
Er waren andere stoelen ingezet, op houten balken die met grote bouten door de bodemplaat waren vastgezet. daarbij waren die stoelen enorm verrot. Hoesje alleen was echt niet voldoende.
Achterbank hetzelfde. En hoewel dat niet echt belangrijk is, was het echt een wolk van stof wat eraf kwam.
De auto was niet vertroeteld om het zo maar even te zeggen. Oliepeil was nu al te laag. Het dak was niet maar kon niet vastgezet, die riempjes misten. De auto was van voor tot achter echt best wel vies. Overal dooie vliegen en wespen en peuken op de grond. Achterin zat geen reservewiel en hoewel er niet echt roest in de bak was, was hij in de randen wel veteeig en vies. Leek wel met kit dichtgesmeerd. Maar toen ik daar was, was ik al niet echt verliefd geworden. De prijs was 1750 en hij wilde niet zakken.
En op zich, op zich was er niet heel veel roest. Niet op de dorpels wat ik kon zien, niet onderaan de deuren. Maar de lak was ook al eraf, hij was helemaal dof. Wat ik al zei, hij was niet met liefde behandelt en dat zag je. Ik vond de prijs te hoog. daarbij waren de bodemplaten wel zo zacht dat ik niet eens me veilig voelde op de weg.
De remmen moest wel voor gewerkt worden, maar ze grepen wel hoog aan. ( is dat goed? of zaten ze dan al bijna vast? Hij remde niet extreem goed)
De motor klonk wel ontzettend mooi. Hij liep werkelijk als een zonnetje.
Er kwamen zeehondengeluiden van linksvoor als je over een hobbel reed, wat is dat dan ookalweer? De vering moet dan vervangen of is het normaal?

Enniewee, heel verhaal. Op naar de volgende!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 28 feb, 2009 20:31

Dat klinkt als een eend waar je met een stoffer en blik heel wat moois van kunt maken;) sonde dat je m niet gekocht hebt zou ik bijna zeggen. Twee andere banken is niet duur, zeehondjesgeluid is een kwestie van smeren, vliegen en wespen kun je opruimen, reservewiel kun je overal op de kop tikken, dakriempjes kost al helemaal niets, het is en blijft wel een oude auto waar je het over hebt hè?;)

Het enige serieuze zo te horen, de bodemplaten, zijn zo duur nog niet...

Mocht je echt een goede eend willen dan zou ik er even over na denken als ik jou was om je budget wat te verruimen. De tijden dat de eenden in frankrijk echt zo goedkoop waren zijn afgelopen namelijk... Ga ook eens via via rondvragen in de buurt, of iemand nog ergens een eendeke heeft staan. dat scheelt weer een dag rijden

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Clau (°\=/°) » zo 1 mar, 2009 07:41

Ja dat snap ik wel, dat je dat met een paar weekenden poetsen wel hebt opgeleukt. Maar ik weet dat er ook eendjes zijn waarbij de bodemplaten nog wel ok zijn, en stoelen waar ik gewoon nog op kan zitten zonder in een niesbui te vallen.
De bekleding van de auto was ook overal los en stukken erafgescheurd. Ik heb geen zin in een enorme klusauto. Beetje kan wel, maar niet te erg.
Ik weet dat het een oude auto is, maar ik zoek liever door naar een eendje die minder werk heeft. Ik zit een beetje verlaten hier op het platteland dus als ik 2 banken moet zoeken die ook nog in de buurt zijn dan ben ik wel even bezig.
Daarbij hebben er al meerdere mensen deze eend niet genomen. Hij heeft al wel een paar kijkers gehad.
Dus missch mn budget opschroeven. Of een Dyane zoeken, heb ik ook niets op tegen en er staat een hele mooie maar wel op 5, 5 uur hier vandaan...

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 1 mar, 2009 10:15

Vraag gewoon of de verkoper even zijn camera wil pakken en foto's wil maken van de punten die jij graag wilt zien (de aandachtspunten). Laat een mooi plaatje schieten van de bodem met de mat er uit, vooruit frame, ventiklep, staart stukken, koffer bodem, chassis en vul de rest maar in.
Iemand die niks te verbergen heeft zal dat heus wel even willen doen.

Ik heb laatst voor een vriend van me 100 :shock: foto's mogen bekijken van een vw t2a en geloof me je kan dan echt het kaf van het koren scheiden.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Clau (°\=/°) » zo 1 mar, 2009 17:04

Yep, die tip kreeg ik net ook al, en is inderdaad ook zo. Dus dat gaan we vanaf nu dan maar doen ;-)
Het is toch jammer dat Frankrijk zo groooooot is. De meeste eendjes lijken wel meer uit het zuiden te komen. ( of het noorden is al leeggeplukt door de noorderburen haha, kan ook.
En de Dyanes lijken wel minder duur hier, en daar heb ik ook absoluut geen problemen mee.
De Ami's zijn hier ook niet zo duur lijkt wel, maar die wil ik toch niet.

Mocht iemand iets zien op leboncoin.fr in mijn buurt dan mag je me er best op af sturen met een camera hoor ( mits ik tijd heb)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 5 mar, 2009 23:01

geen idee wat je budget is en waar de auto's vandaan moeten komen maarrr... ik verveel me de pleuris en dat betekent dat ik vrij zinloos aan het internetten ben. leboncoin is een van mijn favo sites voor dat soort momenten. dus hierbij mijn favo dyanes op leboncoin

ps dyanes zijn aparter, leuker en handiger dan eenden. (mijn mening, bear in mind dat ik zelf op het moment met veel plezier in een 2cv rij) meestal iets goedkoper

niet goedkoop, maar o-zo-leuk! mijn ouders hadden zo'n zelfde...

http://www.leboncoin.fr/vi/33763876.htm?ca=17_s

niet mijn kleur(combi) maar ziet er netjes uit

http://www.leboncoin.fr/vi/41072650.htm?ca=17_s

nog zo'n geweldige dyane kleur. en mijn frans is niet zo goed, maar volgens mij wordt de staat als goed beschreven (voor wat dat waard is). als ie goed is een nette prijs denk ik.

http://www.leboncoin.fr/vi/40631885.htm?ca=17_s

lage prijs, lekker verkleurd (am2 motor is fijne motor, er staat dat ie uit 1968 is, maar dan alleen het chassis/kenteken, want koets en motor zijn recenter)

http://www.leboncoin.fr/vi/40613157.htm?ca=17_s

1 brok charme:

http://www.leboncoin.fr/vi/40584273.htm?ca=17_s

geen auto voor jou denk ik, maar die kleur! enerzijds afstotelijk, maar toch... eigenlijk best een hele mooie kleur voor een zdz.

http://www.leboncoin.fr/vi/38937824.htm?ca=17_s

had ik je al verteld dat dyanes echt hele coole bakken zijn?

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 5 mar, 2009 23:15

waggel schreef:Ja dat snap ik wel, dat je dat met een paar weekenden poetsen wel hebt opgeleukt. Maar ik weet dat er ook eendjes zijn waarbij de bodemplaten nog wel ok zijn, en stoelen waar ik gewoon nog op kan zitten zonder in een niesbui te vallen.
De bekleding van de auto was ook overal los en stukken erafgescheurd. Ik heb geen zin in een enorme klusauto. Beetje kan wel, maar niet te erg.
Ik weet dat het een oude auto is, maar ik zoek liever door naar een eendje die minder werk heeft. Ik zit een beetje verlaten hier op het platteland dus als ik 2 banken moet zoeken die ook nog in de buurt zijn dan ben ik wel even bezig.
Daarbij hebben er al meerdere mensen deze eend niet genomen. Hij heeft al wel een paar kijkers gehad.
Dus missch mn budget opschroeven. Of een Dyane zoeken, heb ik ook niets op tegen en er staat een hele mooie maar wel op 5, 5 uur hier vandaan...
Ik weet natuurlijk niet in welke prijsklasse je zoekt, maar afgaande van dit, denk ik dat het toch echt heeeeel goed zoeken wordt naar een auto die rijdt, goed is en netjes is.

Denk eens op deze manier :

Koop een auto waar je wat in moet investeren, je eigen maken.
Redt zo'n eendje waar de buitenkant schreeuwt om aandacht, want slecht verzorgd in de loop der tijd. Poets m, maar laat de deukjes en plekjes zitten. Kleur vaal, super, jij geeft m liefde maar laat m in zijn waarde, het is een beestje met een leven al geleefd, laat m bij jouw genieten van een goedverzorgde oude dag.

Een nieuw onderdeeltje hier en daar, wat kleine reparaties, en verder gewoon genieten, voor een redelijke prijs. De top-eend in jouw prijsklasse bestaat helaas niet meer, sorry, maar wel waar.

Succes, zoeken is 1 ding, zelfs leuk, maar daarna je eendje leren kennen, een nieuw dingetje ervoor kopen, wat opknappen, rijdbaar maken, dat maakt m jouw eigen, en dat is een groot deel van het eendrijden

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » vr 6 mar, 2009 09:15

Heren, Waggel is reeds voorzien.
Zie de rubriek voorstellen :wink:
Er zitten wel prachtige dyane's tussen zeg, vooral die gele vind ik super :-)...
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 6 mar, 2009 10:46

ja die gele is vet. maar help me ff want ik zie nergens een rubriek voorstellen in de gauwigheid
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Clau (°\=/°) » vr 6 mar, 2009 12:11

Bedankt, ik ken ondertussen alle eendjes en dyanes wel op leboncoin ;-)

Ik heb toch mijn droomeendje gevonden!
Hij is super, en ik denk ook dat ik er mazzel mee heb gehad, maar ik had ook niet echt haast, en een beperkt budget.
Uiteindelijk heeft hij me 2400,- gekost en hij is in een zeer goede staat.
Dat over je eendje je eigen maken dat wil ik ook heel graag, maar wel met een goede basis. Ik hou heel erg van alles zelf doen, maar ik kan dat niet. Ja ik kan poetsen en creatief gaatjes vullen enzo, wiel verwisselen geen probleem. Maar een motor uit elkaar halen... nee.
Ik wil de eendeoligie cursus van het eendeei doen maar daarvoor woon ik te ver weg. Ik ga dus hier maar op zoek naar een cursus.

Ze bestaan dus nog wel, betaalbare goede eendjes, maar ik heb wel gemerkt dat hier in Frankrijk op dit moment een ware eendenjacht is geopend lijkt wel. Heel veel eendjes waren vrijwel gelijk weg. Heel bizar. Misschien omdat de lente er aan komt?
*miep miep* (°\=/°)

Plaats reactie