Nieuwe Eend-fan, effe voorstellen!

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 20 mar, 2009 09:09

ik ben het ermee eens dat een eend een prima autootje is wat nog prima met het verkeer meekan en ook niet heel erg onveilig is. je bent je idd heel erg bewust van het feit dat je aan het autorijden bent en dat geen spelletje is (zeg ik nu heel politiek correct :D )

maar idd eenden zijn vrij prijzig en de kans op (blik)schades zijn in het begin van je rijcariere groter. daarom zou je kunnen overwegen een goedkoop barrel te kopen (een axje, of iets uit azie) daar lekker mee "oefenen" en ondertussen (?) een eendje opknappen.

of beter: (zo heb ik het gedaan) de kadett van je ouders afrijden en pas later je eiegen auto kopen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » vr 20 mar, 2009 14:23

Charly schreef:Zelf gebruik ik zowel de Dyane als de Charleston als dagelijks vervoermiddel, .
Je rijdt elke dag met twee auto's? :wink:

Ik gebruik de mijne ook elke dag en in weekend worden er vaak ook flinke afstanden mee afgelegd. Rijdt prima en een stuk leuker dan met andere auto's.
Gewoon kopen die eend, ik heb er in ieder geval nog geen spijt van gekregen
Eend voor allen, allen voor eend..

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maus0611 » vr 20 mar, 2009 19:40

dyane_maniac schreef:ik ben het ermee eens dat een eend een prima autootje is wat nog prima met het verkeer meekan en ook niet heel erg onveilig is. je bent je idd heel erg bewust van het feit dat je aan het autorijden bent en dat geen spelletje is (zeg ik nu heel politiek correct :D )

maar idd eenden zijn vrij prijzig en de kans op (blik)schades zijn in het begin van je rijcariere groter. daarom zou je kunnen overwegen een goedkoop barrel te kopen (een axje, of iets uit azie) daar lekker mee "oefenen" en ondertussen (?) een eendje opknappen.

of beter: (zo heb ik het gedaan) de kadett van je ouders afrijden en pas later je eiegen auto kopen
Ik was ook niet van plan een supergoede eend te kopen... :roll: dat word wel heel duur als eerste auto :D

TB
Moderator

Bericht door TB » vr 20 mar, 2009 19:46

Laat ze op dat bandrecorderforum maar praten over bandrecorders. Dan hebben we het hier over eenden ;)

En ja... je kunt een eend dagelijks inzetten!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 20 mar, 2009 19:48

Mijn eerste eend was ook een eend, uhm ja, dat dus.

Ik heb m nog, heerlijk, en ik kan alleen maar onderschrijven wat er al gezegd is, prima beginnerswagen (hoewel, de prijs nogal hoog is)

Je rijdt niet snel te hard, scheelt dus punten. Je komt in de regel wat makkelijker weg met kleine overtredingen. Niet politiek correct, maar je wekt wat nostalgie op bij bv oudere agenten, mits je het natuurlijk niet te gek maakt.

Feitelijk is het zo, als je nu een eend gaat rijden die goed is, dan ben je over 8 tot 10 jaar toch weer aan de beurt, zeker met dagelijks gebruik en buiten slapen. Dus heb je veel afschrijving. Koop je een goedkope technisch redelijke eend, en knap je die met minimale middelen op, rij je ook lang, en relaxeter, want een deukje op een parkeerplaats en een keer door de pekel boeit dan niet zo. Je geniet dus het hele jaar door van je eend. Geloof me, de binnenkant ook moeten krabben is gewoon leuk zo nu en dan, hahaha, hoort er allemaal bij
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » za 21 mar, 2009 01:13

Die snelheid van een eend tja, ik zie zelf het probleem niet zo de max hier in nederland is toch 120 en als je dat rijd zit je meestal al op de linker baan. Mensen rijden over het algemeen helemaal niet zo snel op de snelweg. En wat is veilig. Momenteel heb ik een Seat Marbella (gelukkig tijdelijk tot de pickup weer gefixt is) ik heb nou niet het idee dat die veiliger is. De eend ligt beter op de weg zelfs met de veel te brede banden. Een dikke Volvo ofzo zal veiliger zijn maar die is niet te koop voor beginners centen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 21 mar, 2009 10:18

En nog twee puntjes om over na te denken.

Een eend rijdt een slalom test sneller dan een Wiesmann
Een eend staat bij 60KM/u sneller stil dan een Wiesmann

Een elandtest met een eend is absoluut geen probleem, zonder allerlij elektronische zooi om de boel overeind te houden.

Denk daarbij ook aan het feit dat voor een standaard eend, drempels niet bestaan en meer worden gezien als een kleine oneffenheid in het wegdek.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » zo 22 mar, 2009 18:58

Maus0611 schreef:Ik was ook niet van plan een supergoede eend te kopen... :roll: dat word wel heel duur als eerste auto :D
als je een (voor jou) betaalbare eend tegenkomt, zou ik dat doen. maar de ervaring leert dat eenden niet meer goedkoop zijn. zelfs de muffige eenden zijn nog best duur. ik weet niet wat je als budget hebt, maar als ik nu student zou zijn zou ik het geld er niet voor hebben. bedenk dat je aan een slechte eend ook vaak een hoop r(o)estauratie/opknap kosten hebt. ik ben zeker niet van plan je op andere gedachten te krijgen, maar hou er rekening mee dat eenden niet meer goedkoop zijn (helaas).

succes met zoeken/opknappen en rijden van een eendje!

ps overweeg een dyane, zijn meestal net iets goedkoper. en leuker en sneller en aparter en ruimer en en en.... :D

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maus0611 » zo 22 mar, 2009 19:24

Nee een dyane is niet leuker :roll:

Budget: €0 8)
heb nog geen vaste baan, zo hier en daar weleens wat freelance klusjes maar dat is echt niet genoeg.
ik wacht nog even tot ik een leuke (vaste?) baan heb.
Het uiterlijk maakt me trouwens niet zo uit, doffe kleur? geen probleem, alle kleuren? ook geen probleem. als ie maar een beetje rijd en niet geknakt is enzo...
ook geen grote gaten erin

Beetje aan klooien met zo'n ding, en langzaamaan opknappen, lijkt me gaaf

Anne
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Anne » zo 22 mar, 2009 21:00

moet je echt geluk mee hebben, om een beetje betaalbare eend te vinden.
Zelf heb ik mijn eend goedkoop kunnen aanschaffen, en de opknapkosten vielen ook heel erg mee, aangezien mn vader veel zelf kan doen (lassen e.d.), dat scheelt echt.

En verder, 't niet zo snel rijden. Ik vind het heerlijk! ik zit echt relaxed in de eend, stuk minder gejaagd, het is echt onthaasten.
VInd het ook super om zowat dagelijks met de eend te rijden, totaal geen problemen mee. 't scheelt qua kosten ook niet veel met mijn Pandaatje.
2cv Vert Tuilleries 1975

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maus0611 » zo 22 mar, 2009 21:06

Ik heb 1 keer mee gereden in een eend, en da's ook de enige keer dat ik in zo'n ding gezeten heb...
Ik weet niet wanneer er weer een puzzelrit is, maar dan vraag ik of ik mee mag met een kennis van ons die een Mehari heeft.
Misschien kennen jullie hem wel, hij is veel op het ei, staat op veel filmpjes op youtube,
Hij heet Ruud en heeft een lange lichtblonde staart, witte mehari :D

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » zo 22 mar, 2009 22:22

is die bestel die nu wordt aangeboden nix voor je? wel een klusauto, maar de basis klinkt redelijk. (en nee, ik heb helemaal niets met die auto te maken, ken de eigenaar ook niet oid)

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 22 mar, 2009 22:34

Moet ik je anders een keer ophalen op een vrije zaterdag/zondag om es een rondje te rijden?

Je hebt een rijbewijs neem ik aan, en zo niet zoeken we wel een rustig plekje op, niet openbare weg om es een beetje te zien of het wat is? Rijden we ff bij onze klus/tune/rommel plek langs, zie je es wat zooi enz, qua onderhoud en projectjes?

Ik/we zijn geen bedrijf ofzo hoor, gewoon wat maten die stom toevallig dezelfde ouwe barrels wel fun vinden.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maus0611 » ma 23 mar, 2009 19:48

Lijkt me heel gezellig :D
Ik heb nog geen rijbewijs, maar ik ben ermee bezig, dus helemaal onbekend in het verkeer ben ik niet,.

Ook heb ik vanaf april een gratis OV kaart dus kan overal heen zonder dat het iets kost...
Als jullie binnenkort nog eens op het EI zijn, zwaai even, dan kom ik een kijkje nemen.

voorlopig heb ik nog geen geld voor een auto, zoals ik eerder poste, ik moet een baantje vinden.
Welke bedoel je dan Diane Maniac?

Gr Maurice

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 23 mar, 2009 20:45

Maus0611 schreef: Welke bedoel je dan Diane Maniac?

Gr Maurice
http://www.2cv.nl/markt/advertenties/12 ... site=2cvnl

Plaats reactie