Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 13:20
door Deuche Fester
Ik heb veel respect voor je Gerard, je helpt veel forummers hier uit de brand en hebt mij ook meerdere malen zeer goed advies gegeven. Daarom vind ik het ook vrij jammer om juist van jou te horen dat ik maar beter in een amerikaan kan gaan rijden. Nee, ik wil eendrijden op mijn manier, dat is iets anders
Ik denk dat ik het gewoon zelf maar moet uitzoeken en de resultaten op de waggel of elders moet navertellen. Thanks Spook voor je bevindingen, ik wil inderdaad ook een toerenteller aansluiten (Harley Davidson zou moeten passen).
Ik heb gisteren een andere carburateur gemonteerd incl. wat uitgeboorde sproeiers maar helaas kreeg ik de eend hiermee wel aan de gang maar niet stationair lopend... Dan maar weer de oude carb gemonteerd en vanavond nog eens de afstelling bekijken. Ik heb de gaskabel ook wat strakker gezet omdat ik zag dat als ik het gaspedaal volledig intrapte ik op de carb nog ruim meer gas kon geven.
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 15:27
door Spookeend
dat ken ik met die gaskabel, lol, citromobile 2008 en ik had ook zoiets van he, ik kom niet op gang joh. Kon die standaard eenden makkelijk bijhouden, maar de pit was weg.
Maar, ik denk echt dat je bij 90 gewoon op max toeren zit, dan gaat ie ook inhouden.
Succes, spreek je op waggel wel dan
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 18:56
door Deuche Fester
Vanavond nog een poging om de carb iets beter af te stellen, dan maar weer even met standaard sproeiers
Citromobile komt er ook aan he.
Geplaatst: di 5 mei, 2009 20:03
door Deuche Fester
Even terug op dit onderwerp. Na een gesprekje met de gasten van het NL race team (Flying Dutchmen) ben ik op zoek gegaan naar een Dyane carburateur. Dit is in feite dezelfde tweetraps solex carb als de 2cv6 heeft maar de venturi maten (diameter van de luchtkanalen) zijn anders. Ipv 18/26 is het 21/24. De eerste trap is dus groter en de tweede iets kleiner. Bij elkaar toch iets meer doorvoer.
Na het schoonmaken en monteren van de carb was het in eerste instantie even klooien met de afstelling maar tijdens een ritje naar Burton bleek al gauw dat het wel degelijk verschil uitmaakt. Ik raakte de 135 aan, en haalde de 125 met het grootste gemak. Bij Burton een 115 primair en 120 secundair sproeier gehaald maar bij het monteren hiervan bleek dat de carb al een 120 primaire sproeier had zitten. Dus nu ga ik kijken hoe 120/120 rijdt
Al met al: een zeer grote verbetering, en de stationair eens goed afgesteld!
Geplaatst: di 5 mei, 2009 21:02
door Bartje
Mooi dat het beter rijd, maar pas op 120/120 rijd (veel) te rijk. Een dyane carb heeft standaard een ~70 sproeier in de tweede trap.
Overigens maakt een 2cv of dyane carb qua venturie opppervalk zo weinig uit dat je de winst daar niet uithaald, die moet je zoeken in de sproeierbezetting.
Succes, Bart
Geplaatst: di 5 mei, 2009 23:41
door Deuche Fester
Ik zal het morgen tijdens een ritje rotterdam merken of de 120 sproeier tweede trap verschil maakt. Ook volgens de mensen bij Burton zou ik uit moeten wijken naar grotere sproeiers met mijn open luchtfilter en aangepaste nokas. Toch ben ik er van overtuigd dat deze carb toch wel degelijk verschil maakt maar om hier absoluut zeker van te zijn zou ik mijn oude carb ook moeten reviseren en voorzien van dezelfde sproeiers.
Ach, hoe het ook is is het, ik ben meer dan tevreden met de huidige resultaten en daar gaat het uiteindelijk om
Iets te ruim is beter dan te arm, dan maar wat meer verbruik. Dat heb ik toch al met mijn motor modificaties. Thanks voor de info desalniettemin