Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 19 jun, 2009 07:03
door Gerard2cv
Dat lijk me wat vreemd Bartje,omdat het deksel al een opening heeft bij de schakelaansluiting.

Geplaatst: vr 19 jun, 2009 10:24
door Niels
tijd voor het grote 'wie-heeft-daar-een-gaatje-in-zijn-bak' topic...
heb hier 2 trommelrembakken liggen, 1 dyanebak en een eendenbak (vermoedelijk, want die komt uit een eend)

beide geen gaatje te vinden....

Geplaatst: vr 19 jun, 2009 17:48
door backfire
Gerard2cv schreef:Dat is niet origineel,dus later ingemaakt
Is mijn eigen bak, nog nooit iemand aan gezeten, is orgineel. Bij de meesten zit deze gewoon dicht met rotzooi en vet. Volgens mij staat het zelfs in de handleiding van olieslager, of hoe die gast ook mag heten. :)

Geplaatst: vr 19 jun, 2009 18:07
door Bertje Beige
Gerard2cv schreef:Dat lijk me wat vreemd Bartje,omdat het deksel al een opening heeft bij de schakelaansluiting.
Je hoeft het niet te geloven hoor, maar ik heb het toch echt zelf gelezen in de "Wijzer" van de 2CV club, en als er hier mensen zijn die ook zo'n gaatje in hun bak hebben, mag het misschien vreemd lijken, maar is het blijkbaar wel origineel. :!:

Geplaatst: vr 19 jun, 2009 18:20
door Bertje Beige
Zojuist bij de acadiane en de Eend gekeken, beide uit 85 en beide een gaatje...... :wink:

Geplaatst: vr 19 jun, 2009 19:07
door AZL57
verschil tussen franse en spaanse produktie misschien?

Geplaatst: vr 19 jun, 2009 20:02
door backfire
Of misschien verschil trommels en schijven?

Geplaatst: za 20 jun, 2009 07:39
door Bertje Beige
De Eend komt uit Frankrijk en de aca is in Spanje in elkaar gezet, maar misschien zit er in een trommelbak wel niet zo'n gaatje.

Geplaatst: za 20 jun, 2009 15:45
door Fredo
Op blz 104 van de "Revue Techniek" voor Dyane-Dyane6-Mehari- Acadiane ISBN0153906 X
staat omschreven hoe en waarom je dit gaatje moet maken in bakdeksels van voor juli 1976.Vrij vertaald uit het frans zegt men het volgende:

[i]Het uitstromen van olie uit het ontluchtings gaatje in het bovenste deksel van de versnellingsbak kan doen denken aan een olielek van het deksel aan de achterkant.
In dat geval is het nodig om het deksel te modificeren en een ontluchtings gaatje te maken zoals bij de modellen na juli 1976.

* Verwijder de startmotor en het luchtfilter
*Boor een gaatje van 1,5mm zoals aangegeven op de tekening .
*Vul het oude gaatje op met Locktite pasta "Autojoint Bleu"[/i]

Even te aanvulling omdat ik geen tekening kan bijvoegen Het oude gaatje zit inderdaad bij het schakellevier en het nieuwe gaatje in het hart van de voorste 2 bevestigings bouten van het deksel 15 mm uit de rechter zijkant.(zoals op de foto in het rode cirkeltje

Fredo