Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 30 jun, 2009 22:24
door Erasmo
AZL57 schreef:Ernaast is niet zo'n probleem, gewoon een ander schroefje zoeken, hoewel mogelijk ligt ie op de carterplaat onder de motor komt ook al eens voor. Een dynamo heeft 2 aansluitingen 1 plat stekkertje op de koolborstels en een oogje aan de plus (onder een rubber kapje) Dit is de kabel die de stroom naar de accu stuurt.
In dit geval het blauwe stekkertje? Maar waar is het rode stekkertje dan voor?
Geplaatst: wo 1 jul, 2009 11:33
door AZL57
rode stekkertje waarschijnlijk een radio ontstoringscondensator
Geplaatst: wo 1 jul, 2009 21:50
door Erasmo
Het probleem is bekend!
V-snaar was niet helemaal lekker meer, nieuwe v-snaar erin en hij laad weer als een tierelier!
Geplaatst: wo 1 jul, 2009 23:33
door AZL57
ja maar hij heeft toch gevonkt, dus koolborstels in de gaten houden.
Geplaatst: do 2 jul, 2009 11:30
door Erasmo
Ik heb al een nieuwe klaarliggen in m'n eend
Geplaatst: za 4 jul, 2009 09:42
door Gerard2cv
AZL57,als de dynamoriem slecht is,kan hij aan het stekkertje vonken, maar als hij haast niet rond draait,zal hij weinig laden.
Geplaatst: wo 8 jul, 2009 19:17
door Erasmo
Hij doet het nog steeds prima
Geplaatst: wo 8 jul, 2009 19:30
door AZL57
Dag Gerard, ik bedoelde dat koolborstels gevonkt hebben
Geplaatst: do 8 jul, 2010 20:49
door Daniel 2cv
hallo, ben een nieuwe eend eigenaar, met nu al een probleem. de dynamo lade niet meer bij en de regelateur was kapot had ik vast gesteld, allebij vervangen maar laad niet optimaal bij en het stroom metertje op het dachboar komt maar een klein beetje uit de hoek. mijn vraag is weet iemand raad?? en weet iemand hoeveel volt er moet staan op het stekkertje op de dynamo??? BVD
Geplaatst: vr 9 jul, 2010 06:58
door Gerard2cv
Welkom Daniel,Het stekkertje op de dynamo is om het bijladen te regelen
en is afhankelijk van wat er in de accu zit.Meet het bijladen bij de accu.
Daar moet je als hij vol raakt op 13-14,6V uitkomen