Restauratie AK400 1972
Tja, nu brengen jullie me wel aan het twijfelen over die gele! Wist niet dat die zeldzaam was. Is er wel een van de laatste series.
Ik heb de kenteken platen er nog bij (69-DB-76) maar het kentekenbewijs is volgens de verkoper ca. 20 jaar geleden ingenomen wegens schade t.g.v. een aanrijding. Men is begonnen met de reparatie (zie het oranje stuk) maar nooit afgemaakt. Het alu-plaatje met het chassisnummer is er nog wel (13AK0293)
maar het nummer in het chassis is volledig onleesbaar gemaakt. Lijkt me geen goed verhaal bij de RDW.
Ik heb de kenteken platen er nog bij (69-DB-76) maar het kentekenbewijs is volgens de verkoper ca. 20 jaar geleden ingenomen wegens schade t.g.v. een aanrijding. Men is begonnen met de reparatie (zie het oranje stuk) maar nooit afgemaakt. Het alu-plaatje met het chassisnummer is er nog wel (13AK0293)
maar het nummer in het chassis is volledig onleesbaar gemaakt. Lijkt me geen goed verhaal bij de RDW.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
ik rijd in ak250 met een verhaal
orgineel nederlands
papieren waren zoek en chassis nr onleesbaar
ben er achtergekomen wat het was
toen een honologatie verklarring bij citroen nl en een afspraak bij de RDW
en whala ik rijd al zeker 2 jaar rond met een op nieuw in geslachen nr en papieren
dus er is veel mogelijk
orgineel nederlands
papieren waren zoek en chassis nr onleesbaar
ben er achtergekomen wat het was
toen een honologatie verklarring bij citroen nl en een afspraak bij de RDW
en whala ik rijd al zeker 2 jaar rond met een op nieuw in geslachen nr en papieren
dus er is veel mogelijk
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
PB me maar als je wil weten hoe je het originele kenteken terug kan krijgen. Het is veel interessanter de gele op te knappen.PeterPaul schreef:Tja, nu brengen jullie me wel aan het twijfelen over die gele! Wist niet dat die zeldzaam was. Is er wel een van de laatste series.
Ik heb de kenteken platen er nog bij (69-DB-76) maar het kentekenbewijs is volgens de verkoper ca. 20 jaar geleden ingenomen wegens schade t.g.v. een aanrijding. Men is begonnen met de reparatie (zie het oranje stuk) maar nooit afgemaakt. Het alu-plaatje met het chassisnummer is er nog wel (13AK0293)
maar het nummer in het chassis is volledig onleesbaar gemaakt. Lijkt me geen goed verhaal bij de RDW.
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
die gele kleur is zeldzaam!
het is wat een raare kleur ik zou hem zelf niet op een azu spuiten maar op een ak400 wel!
als ik ooit nog eens een ak400 voor mezelf restaureer durf ik die gok wel te nemen en vooral met dat bruine interieur erg fraai lijkt het me! maar goed eerst maar niet
het is wat een raare kleur ik zou hem zelf niet op een azu spuiten maar op een ak400 wel!
als ik ooit nog eens een ak400 voor mezelf restaureer durf ik die gok wel te nemen en vooral met dat bruine interieur erg fraai lijkt het me! maar goed eerst maar niet

azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Die kleur is één ding, het feit dat hij origineel NL is, is reden genoeg om die te restaureren. 30 jaar in Nederland overleefd en dan dat mooie schadeverhaal. Zo'n auto terug tot leven wekken, dat is zoveel mooier dan de zoveelste Zuid-Franse die ooit naar hier gebracht werd. En met een beetje geluk is ze nog in Vorst gebouwd ook. Dan zouden er ramen in moeten zitten van Rumbeke.
Al is de kans ook wel groot dat die Franse in Vorst gebouwd werd. België was in de jaren '70 vooral nog een AZU- en AK-fabriek. Dan zouden er ramen van Jemeppe in moeten zitten.
Yannick
Al is de kans ook wel groot dat die Franse in Vorst gebouwd werd. België was in de jaren '70 vooral nog een AZU- en AK-fabriek. Dan zouden er ramen van Jemeppe in moeten zitten.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Goede discussie! Inmiddels besloten om beide bestellers te restaureren. Heb me gerealiseerd dat de gele van '77 geheel origineel is inclusief motor, bak en wielophanging. Het wordt wel een stevige lasklus om de voorkant weer als nieuw te krijgen.
In eerste instantie viel ik wat meer op het '72 model omdat het allemaal nog wat primitiever is (trekstarter, simpele deuren, parkeerlichten die je nooit gebruikt)).
Dat starten met een sleutel en van die afdekkapjes op de sloten geeft mij wat minder eendgevoel! Maar een originele NL die 20 jaar binnen heeft gestaan is inderdaad bijzonder.
In eerste instantie viel ik wat meer op het '72 model omdat het allemaal nog wat primitiever is (trekstarter, simpele deuren, parkeerlichten die je nooit gebruikt)).
Dat starten met een sleutel en van die afdekkapjes op de sloten geeft mij wat minder eendgevoel! Maar een originele NL die 20 jaar binnen heeft gestaan is inderdaad bijzonder.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Helaas lees ik dit topic wat laat......heb wel een paar meer hobbies op internet en een paar meer forums waar ik op zit te ouwehoeren....
Inderdaad......Jaune Cédrat op een besteleend........niet vaak gezien en ik heb het virus al dik meer dan 25 jaar. Kan me nog herinneren (opa vertelt) dat bij het Eendeëi een dergelijke AK aan gort gehakt werd. (Sorry maar in die tijd was dat heel normaal). Er zaten nieuwe bodemplaten in, nog in de zwarte lak, die heb ik er dus maar uitgehakt en ik bewaar ze nog altijd voor mijn AK's.
Overigens is er nog een 250 in Dordrecht die ook Jaune Cédrat is, rijdende auto, dans son jus
Maar verder ken ik er echt GEENEEN....dus tof dat deze AK Jaune Cédrat bewaard blijft.
Wat ze met die voorkant gedaan hebben.......wat een vakwerk.............zuchttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
Je kan de voorkant van een 2CV6 ook wel gebruiken, doorhalen ter hoogte van de "brievenbus" of de voorruit (maar dan ales wel héééél goed opmeten en nameten bij het terug in lassen.
Maar ben toch ook wel zeer benieuwd naar het verhaal van dat mokkapuntje (beige bruin) van 1972. Helaas heb ik geen besteleend carrosserie op zolder voor je
Zo'n blauw dashboard is wel errug leuk, de eerste AK400's hadden contactslot op het paneeltje rechts van de snelheids meter, alleen in Frankrijk geloof ik.
Overigens....rotte binnenschermen van een besteleend.....ik was laatst bij "iemand", die heeft pas namaak nieuwe gekocht, maar wel goede namaak.
Het gaat zo langzamerhand zeer de goede kant op met de mogelijkheid tot restaureren van een "absoluut wrak" en dat is leuk, hoezee
P.S. Eng-Bo Kho......terug van weg geweest, DAT is lang geleden......ken je naam al bijna 25 jaar maar nog nooit ontmoet
Je zal ook wel geen 20 meer wezen 
Inderdaad......Jaune Cédrat op een besteleend........niet vaak gezien en ik heb het virus al dik meer dan 25 jaar. Kan me nog herinneren (opa vertelt) dat bij het Eendeëi een dergelijke AK aan gort gehakt werd. (Sorry maar in die tijd was dat heel normaal). Er zaten nieuwe bodemplaten in, nog in de zwarte lak, die heb ik er dus maar uitgehakt en ik bewaar ze nog altijd voor mijn AK's.
Overigens is er nog een 250 in Dordrecht die ook Jaune Cédrat is, rijdende auto, dans son jus

Maar verder ken ik er echt GEENEEN....dus tof dat deze AK Jaune Cédrat bewaard blijft.
Wat ze met die voorkant gedaan hebben.......wat een vakwerk.............zuchttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

Je kan de voorkant van een 2CV6 ook wel gebruiken, doorhalen ter hoogte van de "brievenbus" of de voorruit (maar dan ales wel héééél goed opmeten en nameten bij het terug in lassen.
Maar ben toch ook wel zeer benieuwd naar het verhaal van dat mokkapuntje (beige bruin) van 1972. Helaas heb ik geen besteleend carrosserie op zolder voor je

Overigens....rotte binnenschermen van een besteleend.....ik was laatst bij "iemand", die heeft pas namaak nieuwe gekocht, maar wel goede namaak.
Het gaat zo langzamerhand zeer de goede kant op met de mogelijkheid tot restaureren van een "absoluut wrak" en dat is leuk, hoezee

P.S. Eng-Bo Kho......terug van weg geweest, DAT is lang geleden......ken je naam al bijna 25 jaar maar nog nooit ontmoet


-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Een 78-er AK400 met bruin interieur........nee nee....zwart, kom hier beneden maar naar mijn eerste auto kijkensiemen schreef: als ik ooit nog eens een ak400 voor mezelf restaureer durf ik die gok wel te nemen en vooral met dat bruine interieur erg fraai lijkt het me! maar goed eerst maar niet


-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ben benieuwd naar het verhaal, want ik heb nog nooit een AK 250 gezien en volgens mij bestaat een AK 250 ook niet, heb hier 1 meter naast me nagenoeg alle besteleendfolders in de kast, daarin staat geen vermelding van een AK250, dus ik ben superbenieuwd.björn schreef:ik rijd in ak250 met een verhaal
Ik vond mijn ontdekking in Spanje rond 1990 al heel bijzonder....AK350 met brede ribbel en z'n oude AMI6 motor (gelijk gekocht), AK 400 met smalle ribbel en een strip op de zijkant om een lasnaad te verbergen. AK 400 1975 met een versnellingsbak met de pook ACHTEROP de versnellingsbak (origineel, en ja....ook gekocht)
En dan een paar jaar later een verhoogde AK350 in midden-frankrijk, met een raar zijruitje. Toen ik die terug vond....was het op de sloop, klepje boven de achterdeurtjes meegenomen, als bewijs en souvenir.
Of een AK350 met een klepje boven de achterdeurtjes...heb knap hard moeten racen met mijn CX 2500 diesel om die besteleend te achtervolgen, toen ik die vond was de eigenaar al gevlogen, slechts foto's als bewijs.
En dan die AZU met Glacauto zijruiten in 1987 gevonden op een schoolplein net naast de péripherique in Parijs.....helaas was ik toen pas 21 en was verlegen....maar WAT graag had ik die glacauto AZU gekocht. Vind het nog altijd jammer, want het AZU'tje was heel netjes. Slechts één keer meer een dergelijke Glacauto gezien, een AK in de Tarn.
Gelukkig heb ik mijn revanche gehad door die AZU-L uit de Belgische Ardennen wel naar huis te kunne slepen, en die ene AK-L, maar dat was een thuiswedstrijd. Verder nog een AZU-L gevonden en gauw naar huis gehaald, in stukken want ik trok die met mijn handen uitelkaar, slechts voor een enkele verbinding de slijptol nodig gehad.
Maar en AK250, dacht dat ik nu wel alles wist qua besteleenden. Is dat een korte lage met dikke veerpotten en een 602CC motor van de AK400 ? Soort ingekort AK400 onderstel met de koets van een 250 erop ? Misschien dan net zoiets als de lage AK400, zoals CitroënAZU er ééntje heeft, die is wel laag maar gewoon net zo lang als een AK400. Ach ja, de chassis can de Méhari's waren ook afgezaagde Dyane chassis, kan allemaal achter de achteras kan ik feite alles eraf, kan je een soort SMART bouwen op 2CV basis ! Ideeeee ?????
Zou graag foto's zien, ben heel benieuwd !!!!!!!!!!!!!!!
De '72 besteleend heeft het kleurplaatje AC136 (Gris Rose). Is weinig meer van terug te vinden! Eerst maar eens op zoek naar het originele stuur. Als iemand een tip heeft...?
Overigens staat nr. 3 nu ook in de tuin.
Een Franse uit Marseille uit 1976. in beige vanneau. Gekocht voor 50 euro voor de onderdelen maar bij nadere inspectie veel te goed om gesloopt te worden. Die wordt dus ook "gered"'. Het lukt me maar niet om aan een sloopeend te komen!!
Overigens staat nr. 3 nu ook in de tuin.
Een Franse uit Marseille uit 1976. in beige vanneau. Gekocht voor 50 euro voor de onderdelen maar bij nadere inspectie veel te goed om gesloopt te worden. Die wordt dus ook "gered"'. Het lukt me maar niet om aan een sloopeend te komen!!