Pagina 2 van 2

Geplaatst: za 20 mar, 2010 21:55
door André Post
Uit eigen ervaring weet ik dat het kan komen door de stuurkogelspeling.

Geplaatst: za 20 mar, 2010 22:08
door Steffan
ah kijk, welke stuurkogels waren het bij jou? in het stuurhuis of in de stuurleviertjes

heb begrepen dat je om het stuurhuis te kunnen reviseren je de vooras van het chassis zal moeten nemen om er bij kunnen (wat logish lijkt) maar het geen wat me dan tegen staat is 1 van de draagarmen te moeten verwijderen om de as er ook daadwerkelijk uit te krijgen.
De naaldlagers van de draagarm op de as zijn redelijk kwetsbaar heb ik gehoord?

Geplaatst: zo 21 mar, 2010 05:19
door André Post
Die van de leviertjes.

Geplaatst: zo 21 mar, 2010 19:54
door Steffan
zou gunstig zijn als dat ook het probleem bij mij is! binnenkort maar eens naar kijken. nog geen tijd gehad.
en even het juiste gereedschap regelen om die moeren los te kunnen draaien in de spoorstangen
bedankt voor de tip iig! begin ik daar.

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 15:07
door Nicky
Bij mij was ditzelfde verschijnsel opgelost na een setje nieuwe fuseepennen.

Geplaatst: ma 17 mei, 2010 12:11
door wouter87
gaat dit trillen ook gepaard met zoemend geluid. heb namelijk niet zozeer het trillen maar wel een zoemend geluid bij lange vlotte doordraaiers met name boven 50 a 80

Geplaatst: ma 17 mei, 2010 12:22
door 2cvmaarten
wouter87 schreef:gaat dit trillen ook gepaard met zoemend geluid. heb namelijk niet zozeer het trillen maar wel een zoemend geluid bij lange vlotte doordraaiers met name boven 50 a 80
Zoemend geluid gaat meestal gepaard met wiellagers die op hun laatste loodjes draaien.

Geplaatst: ma 17 mei, 2010 21:48
door wouter87
Ok wat ik dan raar vind is dat ik onlangs een volledig nieuwe draagarm (althans gereviseerd) met nieuw lager. Heb echter wel een stoepje geraakt. Dus maar weer een nieuwe draagarm en nieuwe banden?

Geplaatst: ma 17 mei, 2010 22:16
door backfire
Hoe hard heb je het stoepje dan wel niet geraakt?

Geplaatst: di 18 mei, 2010 02:49
door wouter87
Tja heel eerlijk bij zon weg verspilling het gaatje net niet halen. Heb um toen linksvoor geraakt heb nu het probleem bij een bocht naar rechts dus linker wiel wordt onbelast erg vervelend je weet dat er iets stuk is maar je kan niet alles luk raak gaan vervangen dat is gewoon te duur!

Geplaatst: di 18 mei, 2010 11:24
door 2cvmaarten
Lees net van de stoeprand, is de velg niet beschadigd dan? Als hier een slag inzit kan dit ook gepaard gaan met trillingen en een zoem.
Ik zou eens rustig gaan voelen en meten of je speling voelt.

Vervangen kun je altijd nog doen is idd larie om alles te vervangen zonder te weten waar het precies fout zit.

Geplaatst: di 18 mei, 2010 16:43
door wouter87
Conclusie;
- velg kan krom zijn
- draagarm kan krom zijn
- lager kan versleten zijn
- speling op aandrijfas
- fusees hebben speling
- stuurkogels hebben speling.
Als ik dat allemaal gecontroleerd heb zou der niets meer mis kunnen zijn of vergeet ik iets? (Banden worden sowieso vervangen dus die staan er niet tussen).

Geplaatst: di 18 mei, 2010 20:05
door AZL57
bronzen blokjes die speling hebben in de opsluitplaat van het stuurhuis, zorgden bij mij voor een soortgelijke storing. Het is de plaat die mee heen en weer schuift bij het sturen. Die was ingescheurd ter hoogte van de geleideblokjes die hadden daardoor zijdelingse speling. En je hoeft alleen maar de stuurstangen eraf voor controle. De as kan op zijn plaats blijven. Het is onderdeel A442-79
Afbeelding