Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo 31 mar, 2013 10:10
door Boudewijn
Een aantal jaren geleden heb ik zelf een steun gemaakt, en deze werkte prima tot dat ik de Firestone band heb vervangen door een Toyo. Nu krijg ik de motorkap niet meer dicht. Ik wil de steun dus iets laten zakken, maar dan zit het luchtfilter in de weg. Ik heb wel eens gehoord dat men de achterste steun van het filter inkort, maar dan komt het verbindings rubber tussen filter en carburateur scheef te zitten en vraag ik mij af of dit dan niet snel losschiet. Het zou ook mogelijk zijn het gehele luchtfilter te laten zakken en het rubber wat in te korten. Iemand ervaring hier mee? Het betreft het zwarte kunststof luchtfilter.
Edit: Ik kwam deze tekening op het net tegen. Hij heeft ook de krik er aan gebonden.
http://www.2cvfliegerclub.de/technik/re ... halter.htm
Lijkt wel erg veel op deze:
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR19029/
Geplaatst: zo 31 mar, 2013 11:19
door schroef
ik heb zo'n steun liggen. Op MP verkocht maar niemand kwam m halen.
Geplaatst: zo 31 mar, 2013 15:21
door Boudewijn
schroef schreef:ik heb zo'n steun liggen. Op MP verkocht maar niemand kwam m halen.
De steun heb ik, maar de vraag was wat ik met het luchtfilter moet doen.
Geplaatst: zo 31 mar, 2013 16:09
door Thijs
Ik heb (om een andere reden) het luchtfilter ca. 1,5cm verlaagd.
Dit heb ik gedaan door de luchtfiltersteun horizontaal door te zagen en dan weer met een M4 boutje aan elkaar te zetten.
Nu zou ik het hebben gelast maar dat kon ik toen nog niet.
Van het rubber heb ik aan de onderkant ca. 1cm afgezaagd met een ijzerzaag.
Zo zit het nét een beetje schuin maar past het wel prima.
Wellicht ten overvloede: Ik heb niet zo'n beugel.
Ik vraag me nu opeens af of het luchtfilter bij een eend ook op de Dyane-plek kan.
Dan heb je een Dyane-luchtfiltersteun nodig. Luchtfilter is gelijk.
Ik ben er niet zeker van of deze onder de kap past.
Geplaatst: ma 6 mei, 2013 18:16
door Boudewijn
Even een update. Ik heb de steun aan de zijde van de accu 2 cm laten zakken. De versnellingspook kan er net nog onder door bewegen. Daarna de achterste steun van het luchtfilter er uit gehaald, en het filter met een paar flinke rukken naar de linker zijde van de auto gebogen, totdat deze vrij was van het reservewiel. In de achterste steun een nieuw gat geboord iets onder het oorspronkelijke en de steun aan de onderzijde wat meer omgebogen.
Het past nu beter dan het ooit gezeten heeft.
