Nabrandende las
Nou die lassen branden ook na. Het toestel staat op de laagste stand, en als het metaal goed tegen elkaar aan ligt brand het niet door. Dit komt natuurlijk ook omdat ik hem bij een grote kier er langer op houd.
Maar mijn grootste probleem is de vlam óp de las na het lassen, dit ga ik proberen op te lossen door er iets onlasbaars en onbrandbaars achter te houden.
Maar mijn grootste probleem is de vlam óp de las na het lassen, dit ga ik proberen op te lossen door er iets onlasbaars en onbrandbaars achter te houden.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
en proberen niet te lang op 1 punt te lassen. dan kun je beter proberen door even kort te lassen het materiaal (de las) dichter bij elkaar te laten komen. als dit dan aan elkaar vastzit dan kun je (eventueel met een hogere stroomsterkte en weinig draadtoevoeging) de las nog een keer over doen zodat de las meer 1 geheel wordt (alles mooi tot 1 las vloeit). zo doe ik het iig als ik van die ingebrande gaten moet dichten. en probeer idd zoveel nmogelijk een beschutte plek te vinden voor het lassen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Die 3m is daar uitermate geschikt voor. Kost iets van 7,5 euro voor 2 schijven als je zelf houdertje er voor maakt. Maar dat zal het probleem niet zien.
Wel opletten dat je de draairichting van de borstel in de gaten houdt. Het is lastig uit te leggen, maar de draairichting moet altijd van de scherpe delen afwijzen. Anders hakt de borstel in de naden of randjes en dan slijt hij alleen twee keer zo hard.
Voor de rest, ik heb tegenwoordig altijd setje liggen, want staalbrostels en lammellenschijven zijn niet zo fijn om te ontlakken, ontroesten en ontteren dan deze 3m borstels.
om je een voorbeeld te geven van de borstel, linkje
http://solutions.3mbelgie.be/3MContentR ... =ImageFile
Wel opletten dat je de draairichting van de borstel in de gaten houdt. Het is lastig uit te leggen, maar de draairichting moet altijd van de scherpe delen afwijzen. Anders hakt de borstel in de naden of randjes en dan slijt hij alleen twee keer zo hard.
Voor de rest, ik heb tegenwoordig altijd setje liggen, want staalbrostels en lammellenschijven zijn niet zo fijn om te ontlakken, ontroesten en ontteren dan deze 3m borstels.
om je een voorbeeld te geven van de borstel, linkje
http://solutions.3mbelgie.be/3MContentR ... =ImageFile
Laatst gewijzigd door backfire op do 13 aug, 2009 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Op zich heeft hij niet zo veel last van de lassen, die zijn over het algemeen toch afgerond. Voordeel is ook meteen dat rondom je las ook meteen schoon wordt
PS in plaats van lamellenschijf gebruik ik tegenwoordig dit:
http://www.shop3m.com/60980018810.html
PS in plaats van lamellenschijf gebruik ik tegenwoordig dit:
http://www.shop3m.com/60980018810.html
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
nee hoor, wij doen het ook hier in het noordenTom Duckpower schreef:Ik zeg ook altijd flex tegen een haakse slijper.. Misschien iets Limburgs...backfire schreef:was een flex? Als je haakse slijper bedoelt, yep.
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!