PJ'74, geweldig man om mijn ouwe eend reincarneerd te zien!!
Keek 5 minuten geledenwat foto's van mn vakantie naar Frankrijk met een paar maten in 2007 en besloot eens op RDW.nl te checken of het kenteken alweer een apk had en tot mijn vreugde was dat het geval!
Veel dank voor je vermelding van het kenteken in je openingspost, daardoor vond ik tegen alle verwachtingen in onmiddelijk de nieuwe eigenaar inclusief foto's! Inmiddels vervoer ik mij met (op) een 650cc 1 cilinder met bijna 2x zoveel vermogen als een eend en een derde van het gewicht, ook erg leuk op een hele andere manier. Qua lol onderweg en gezelligheid gaat er niets boven een eend. Echt een chickmagnet ook, minstens zo goed als mn motor.
Zelf ben ik altijd van plan geweest hem te herstellen in originele staat in blue azurite omdat die kleur maar 2 jaar geleverd is etc bla bla maar als arme student nooit het geld voor gehad.
Zo'n zwart/groene als je er nu van gemaakt hebt is overigens ook erg gaaf! En natuurlijk altijd fijn om niet opgemerkt te worden door nachtkijkers
Ik ben heel benieuwd wat je ervoor hebt neergeteld want de personen die hem in bezit hebben gehad tussen pakweg maart 2009 en augustus 2009 hebben er zo te zien aan de eerste paar foto's weinig tot niets aan hersteld, behalve dan alles in de tectyl zetten en wss een ander chassis eronder geknald. Hoe was (is) de voetenbak? Die was echt helemaal naar de knoppen aan de rechterkant.
Als ik zo vrij mag zijn mag je me een PM sturen met het aankoopbedrag.
Maargoed terzake, je vroeg om meer info over je aankoop:
door mij gekocht van tweede (geloof ik) eigenaar eind 2006. Chassis wat er toen onder lag is imitatie uit 2000 maar het lijkt me dat die inmiddels vervangen is want die was helemaal rot. De motor was altijd nog heel goed maar ik weet niet of er nog steeds dezelfde in ligt, er zijn aanwijzingen van wel (zie later). Ik heb werkelijk geen idee wanneer dat blok voor het laatst gereviseerd is. Ik heb altijd elk half jaar kleppen gesteld en olie vervangen + vering en fusee's ingevet en eens per jaar de bougies vervangen. In de zomer gebruikte ik 20w50 olie en in de winter wat dunnere. Dit laatste naast de betere eigenschappen van dikkere olie in de zomer ook als stok achter de deur om de gewoonte van 2x per jaar onderhoud vast te houden.Verder heb ik er echt HEEL veel in gereden, bijna elke dag. Ook lange afstanden.
De techniek heeft me echt nooit in de steek gelaten. Hij startte altijd in 1x. Deed ik altijd zonder choke met 2x pompen met het gas, starten met een stoot gas en daarna pas de choke half dicht (half uittrekken). Op 1 of andere manier ging dat veel beter dan starten op de choke. Olie in het luchtfilter. Inderdaad heb ik ooit vastgesteld dat dit aan de vulpijp ligt maar ben er altijd mee doorgereden want het werd niet erger. Op een gegeven moment kreeg ik last van backfires waarbij het luchtfilter eruit klapte en moeite met starten met hete motor (wat natuurlijk altijd al met plankgas gebeurde). Kleppen stellen hielp dan vaak maar er moeten zaken aan vervangen toe zijn geweest en ik denk ook dat de carburateur erg smerig was. Omdat jij ook olie in het luchtfilter hebt en eruit knallend luchtfilter zou het best eens hetzelfde blok kunnen zijn. In dat geval kan ik je nog vertellen (voor zover je dat niet al wist) dat hij olie lekt bij de brilrubbers.
Het meest irritante mankement was echter by far dat er ergens een stroomlek zit. Langer dan een week stilstaan was gegarandeerd platte accu. Menigmaal geslapen met een opladende accu op mn nachtkastje, haha. Ik gooide altijd de min pool los als ik m een tijdje niet gebruikte. Ook een goede startonderbreking gezien de methode van starten die ik gebruikte. Heb jij een contactslot? of start je m nog steeds met de remvloeistof check knop?
Hoe dan ook, ik ben blij dat ze er geen kitcar van gemaakt hebben ofzo! Erg vet dat ie weer in goede handen is!
foto's van jouw eend enkele jaren geleden:

op een berg in provence

kleppen stellen in de schuur van 1 of andere gastvrije wijnboer

1 van mijn favorieten. De flitser op deze foto maakte bijna gelijktijdig een foto van ons. "Helaas" nooit iets van gehoord, had het boete bedrag lachend over gehad voor een foto van een stel malloten die te hard rijden in een eend waarvan er 1 staand op de achterbank een foto van een flitskast neemt.

Hier had ik m net een uur in bezit, onderweg van Rotterdam naar Groningen.
Zit een grappig verhaal aanvast, die avond stond er een goeie windkracht 6 en regende het stevig dus dat was een goeie ontgroening wat eendrijden betreft. Aangekomen bij een benzinestation om te tanken stopt er een motoragent naast mn deur. Hij met de mededeling dat een van de remlichten kapot was. Ik: "oke agent, maar ik heb er nog twee" (zat toen een derde remlicht op). Agent: "hoe ver moet je nog?" ik: "naar Groningen" Agent fronst wenkbrauwen en zegt: "Veel succes". Ik: "Grijns"
Good one mate! nogmaals gefeliciteerd met je aankoop!
edit: ps. Toen ie uit de fabriek kwam was het een club, geen special trouwens.