Geplaatst: zo 30 aug, 2009 23:10
valt wel mee. even uitgaande van mijn ervaringen op e85 met verstelbare sproeier. het is handig om een uitgangs positie te weten. die heb ik gekregen en is als volgt: helemaal dicht draaien en dan 3/4 slag open voor benzine en 1,5 slag open voor e85. dan ga je gewoon rijden en kijk je of het lekker rijdt. evt een beetje verstellen tot het lekker rijdt. wat ik had was een stang waarmee ik de sproeier tijdens het rijden kon afstellen. gemaakt van een koplampverstelstand en deze met een stuk benzine slang op de sproeier gemonteerd. zo kun je tijdens het rijden fine tunen of wisselen tussen e85 en benzine (als je bijv. benzine in je tank hebt/had en dan e85 tankt, duurt het een kilometer ofzo voor er e85 in de carb zit. dan gaat ie stotteren en dan draai je die sproeier een 3/4 slag open.
het lastigste van de verstelbare sproeier is dat je je vlotter iets moet verbuigen omdat deze anders tegen de verstelbare sproeier aanloopt en zodoende de brandstof toevoer afsluit. ik wil nu gewoon andere sproeiers monteren zodat ik alleen nog maar op e85 kan rijden. moet alleen nog aan sproeierboortjes zien te komen. als iemand hier een tip voor heeft.... heel graag
het lastigste van de verstelbare sproeier is dat je je vlotter iets moet verbuigen omdat deze anders tegen de verstelbare sproeier aanloopt en zodoende de brandstof toevoer afsluit. ik wil nu gewoon andere sproeiers monteren zodat ik alleen nog maar op e85 kan rijden. moet alleen nog aan sproeierboortjes zien te komen. als iemand hier een tip voor heeft.... heel graag