Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 14:36
door neend
Wel erg gaaf dat je de volledige historie van je eend kent!
Succes met het klussen!
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 14:41
door 2cvpieter
ja , nieuwe kabels en bougies aansluiting bobine schoon maken nieuwe puntjes of 123
ik gebruik nooit de choke even een paar keer trappen en dan starten slaat in een keer aan
maar eerst maar nieuwe spullen monteren
Geplaatst: do 27 aug, 2009 10:46
door 2cv1988
elk jaar gaat mijn eend naar men garagist, nog nooit eig problemen mee gehad, alleen het laatste half jaar duiken startproblemen op. . . maar ik had ooit eens een panne, mijn bobine weigerde na 150km rijden, (ik denk toch dat het de bobine was)ik kreeg ze met geen stokken in gang, maar ik had ze met mijn zoon de berg opgeduwd en dan was het plots stijl bergaf, ik dacht dat dit niet ging helpen, maar ik duw hem in zen 2 ( ik reed 45 kmh)en los men koppeling , de versnellingsbak krest en ik vertraag naar 30 kph, te traag dus, ik besloot het nogmaals te proberen, een beetje choke, plankgas en terug de koppeling omhoog, de versnellingsbak krest weer en men eendje haar motor slaat aan ik geef plankgas en de motor maakt rond de 5000 toeren, en slaat af , dan weer hoge toeren en slaat weer af... zo een paar keer. . . en dan was ik weer vertrokken. . . weten jullie wat dit is? is dit van de bobine of te warme kabels?
Geplaatst: do 27 aug, 2009 10:53
door Gerard2cv
Ik denk dat de garagist de punten op 0,40mm heb gezet (beetje dom) en nu zijn ze iets ingesleten en staan ze te nauw en wordt de bobine snel te heet.Dus de puntes even netjes op 0,45mm stellen en het tijdstip en dan denk ik dat jouw probleem is opgelost.ssst.niet tegen die garagist vertellen.
Geplaatst: di 22 sep, 2009 18:14
door Ernieman
Ik heb dit probleem (of toch iets wat er op lijkt) ook.
Heel de zomer geen last gehad. Geit (eend) is helemaal nagekeken door CQS (voor keuring) in Tienen en netjes door de keuring geraakt. Start altijd vlotjes (met 123).
Nu begint het weer om te slaan en, jawel, 's morgens wil ze niet meer zo goed mee. 3 keer starten en dan eindelijk schiet ze in gang. Vanmorgen (lekker mistige ochtend) wast nog erger. Helaas staat de geit nu altijd buiten
omdat ik geen garage meer heb in mijn nieuwe woning.
Heb alles zo'n beetje overlopen:
123, zit er dus al in en was nog eens extra afgesteld.
Bougies, zijn vervangen voor de keuring.
Bougie kabels, heb ik samen met de delco (of hoe heet dat grote stroomding van voor) in januari nieuw vervangen.
Accu is ook nieuw van december.
Nu heb ik vanmiddag eens naar mijn luchtfilter gekeken, want ik vraag me af of dat niet het probleem kan zijn, dat ze gewoon "vochtige" lucht aanzuigt en dat deze op de bougies slaat (oid).
Mijn luchtfilter ziet er maar zielig uit (maar dat hoort misschien zo). Een grote plastieken pot, met een schuimrubberen ring erin die het grote vuil moet tegenhouden. Als ik deze (zit aan de deksel vast) eraf neem dan zie ik dat aan de binnenkant erg veel olieachtige smurrie zit. Zou een nieuw/ander luchtfilter helpen kunnen?
BTW, jullie zien aan mijn "schrijfstijl" wel dat ik zelf geen monteur/sleutelaar ben. Ik ken eigenlijk niks van motoren oid, ik breng de geit netjes ieder jaar naar de garagist en die stelt ze (hoop ik toch? vanmiddag maakte de pas gestarte motor, die overigens nu wel netjes starte omdat het superzonnig was een wel erg raar, "bob, bob, bobobob, bobob, bob, bob, bobobobobob, bob, bobob" ritme) netjes af.
Is er iemand in de buurt van Hasselt (Belgiƫ dus) die mij kan helpen?
Geplaatst: di 22 sep, 2009 18:33
door Joos
Hallo,
dat "grote stroomding voor" is de bobine, een 2pk heeft een delco (=stroomverdeler).
Die luchtfilter zoals jij hem beschrijft is vrij normaal, die olieachtige smurrie is de olie-overschot die bij overdruk in de motor in de luchtfilter "geloosd" wordt.
Ik heb niet meteen een idee wat het probleem zou kunnen zijn met de jouwe, maar als iemand het wel weet wil ik best wel helpen sleutelen.
Ik ken ook nog een prima 2pk-gespecialiseerde garagist in Bolderberg trouwens.
Geplaatst: di 22 sep, 2009 19:05
door Jeroen-citroen
Je kan even de contacten van de bougies en kabels op de bobine schoonmaken en eventueel de bougie kabels in een stukje tuinslang doen dan ga je overslag van de vonk op de koplampsteun tegen ( en dat gebeurt vooral makkelijk bij vochtig weer
)
Geplaatst: di 22 sep, 2009 20:37
door Ernieman
Joos schreef:
Ik heb niet meteen een idee wat het probleem zou kunnen zijn met de jouwe, maar als iemand het wel weet wil ik best wel helpen sleutelen.
Ik ken ook nog een prima 2pk-gespecialiseerde garagist in Bolderberg trouwens.
Zou prachtig zijn! Ik woon in Stokrooie, 3 minuten van Bolderberg!
Geplaatst: di 22 sep, 2009 20:52
door Bertje Beige
Als ik dat zo lees van het "niezen" vlak na de koude start, denk ik toch aan dat hele kleine veertje rechtsvoor op de carburateur, als je voor de motor staat.
Uiteraard moet de ontsteking O.K. zijn, maar ook met puntje's hoort een gezonde 2CV gewoon aan te slaan.
Geplaatst: di 22 sep, 2009 21:08
door Eendeke
Wat een grappig ritme ratelt jouw motorje
Bob