Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma 3 mei, 2004 17:32
door Gerard2cv
Hallo Revi.
Die chassisnummers lopen van augustus tot julie van het volgend jaar,want dat is de
modelregel bij Citroën.Ze gingen nl al in sept.na de vacantie de nieuwe modellen bouwen
voor het volgende jaar.Je kan zo met Jeroen Cats mailen en je kan ook tegen de RDW
zeggen dat de lijst geen enkele rechtsuitwerking heeft omdat de site van Cats duidelijk
aangegeven staat dat hij de schrijver ervan is en dus niet Citroën.In Nederland hebben
we nog steeds een wet die bepaalt dat schuld bewezen moet worden.En nu wil de
RDW dat jij je onschuld bewijst.
Geplaatst: ma 3 mei, 2004 18:31
door revi
Hoi Catscit / Gerard,
De RDW had een map liggen waar printjes van jouw site vandaan komen, onderaan staat namelijk het www-adres! Goed werk trouwens dat iemand zo'n lijst heeft! De RDW weet dat dat geen officiële cijfers zijn.
Oktober '69 zou dus ook overeenkomen met 1970 ... ja, dat vermoeden had ik al en de RDW zou ook beter moeten weten. Ook de RDW zou direct navraag gaan doen bij Citroën en ik ook op hun verzoek.
Dus mijn hoop is gevestigd op Citroën NL, ik ga morgen die apres-vente afdeling bellen! Helaas moet ik dan wel een DS-rijder ongelukkig maken want die mag naar de RDW komen (als die DS nog bestaat). Thanks!
Geplaatst: ma 3 mei, 2004 19:05
door catscit
nou die ds rijder wordt er niet ongelukkig van, zo'n chassisnummer met enkel cijfers is niet uniek per type.
Oude eenden en tractions overlappen enorm, zelfs met dezelfde nummers uitgegeven in het zelfde jaar aan zowel 2cv als traction!
vanaf 1970 hebben alle citroens (zover ik weet) de type aanduiding in het chassisnummer.
Maar als je dan zoals ik een gs (1975) uit spanje hebt dan gaat het weer volledig fout met die generalisatie...
ook de belgische productie hield er inventieve chassis nummering op na...
Geplaatst: ma 3 mei, 2004 21:38
door Lelijke Eend
Uh, dus het kan zijn dat er meerdere nietomgekatte auto's rondrijden met hetzelfde chassisnummer? Dan stelt dat chassisnummer dus ook geen ene ruk meer voor ...
Geplaatst: ma 3 mei, 2004 21:42
door catscit
Lelijke Eend schreef:Uh, dus het kan zijn dat er meerdere nietomgekatte auto's rondrijden met hetzelfde chassisnummer?
Sterker nog, het is zeker zo!
maar ik snap even niet wat omkatten met het al dan niet uniek zijn van chassisnummers te maken heeft.
ALs je omkat pak je een auto en hang je daar andere papieren op, je bedenkt niet zelf een chassisnummer.
Dus als er al mensen omkatten dan komen er geen chassisnummers bij.
Verder kun je ook niet met 1 set papieren 2 auto's invoeren, want de originele papieren worden afgestempeld.
Geplaatst: di 4 mei, 2004 08:19
door Gerard2cv
RDW mensen zijn ambtenaren,heb je wel eens een ambtenaar gezien die mag denken.
die behoren uit te voeren wat vlg.hun papieren het juiste is.En de site van Jeroen Cats
is fijn voor ons,maar daar mag de RDW niet mee werken,want dat is geen wettelijk
document,Ga lekker terug en dient een protest in,Je zal merken dat die keurmeester
geen poot heb om op te staan.Ik ben zelf keurmeester en weet heel goed hoe het werkt
Geplaatst: di 4 mei, 2004 09:20
door Michiel van G.
In mijn dyane staat een chassisnummer met aya-2a-******* op die manier, daaraan kun je dus zien of het een dyane 4 is. ik vindhet een beetje vreemd dat dat dan in jou dyane's chassisnummer niet staat?
Geplaatst: di 4 mei, 2004 16:21
door revi
De RDW heeft aan Veendam (hoofdkwartier RDW) het verzoek gedaan:
1. de papieren van de DS op te zoeken en;
2. tevens gevraagd om bij de Citroën fabriek in Frankrijk de vraag te stellen aan welke auto dit nummer toebehoort.
Een weekje wachten dus...
Iemand nog tips?
Michiel, ik heb ze jouw combinatie van chassisnummer doorgegeven, dit vroegen ze zich gisteren ook al af maar aangezien het niet in mijn Dyane staat nemen ze het niet klakkeloos over. Helaas.
Geplaatst: do 6 mei, 2004 23:52
door revi
06-05-2004
Post:
Ondergetekende, Citroën Nederland B.V. verklaart dat:
Merk: Citroën
Type: Dyane
Chassisnummer: *******
Conform fabrieksopgave geproduceerd is in het jaar: 1970
Zo, is dat even mooi! Morgen meteen de RDW bellen en eens kijken wat nu...
Geplaatst: zo 9 mei, 2004 09:48
door robbie
Volgens mij gaat er iemand met een DS een probleem krijgen.
Geplaatst: zo 9 mei, 2004 09:56
door Michiel van G.
als het goed is krijgt die ds rijder NIET een probleem,
aangezien er dan nog iets VOOR het chassisnummer hoort te staan.
dan wordt het dus
DS-D3-109376
en
AY-A3-109376
dan zijn het dus totaal verschillende auto's (dit zijn gewoon voorbeelden aan de hand van verzonnen gegevens)
Geplaatst: ma 10 mei, 2004 11:37
door Gerard2cv
Of een typjuf van de RDW heeft gewoon even een leuke jongen voorbij zien komen en
als een automaat een typefoutje gemaakt.Maar dat zoeken ze maar lekker zelf uit
Een eend begint met VF7AZ en een dyane met VF7AY en een ds met VF7DX ofDY of
DW afhankelijk van het type
Geplaatst: ma 10 mei, 2004 19:31
door revi
Gerard Maas schreef:Een eend begint met VF7AZ en een dyane met VF7AY en een ds met VF7DX ofDY of
DW afhankelijk van het type
Geldt dit ook voor de het oude type uit '69? Ik zal het ze maar eens vertellen bij de RDW, ze komen er zelf niet echt mee op de proppen.
Tevens moet mijn nummer opnieuw ingeslagen worden en dat kan pas weer in juni. Nog een hele maand wachten dus. @#$#$*
Geplaatst: wo 12 mei, 2004 10:22
door Michiel van G.
wat voor type dyane heb je? (staat als het goed is op de franse carte gris)
1. Dyane AYB-A
2. Dyane AYB-AM
3. Dyane AYA-AM
4. Dyane AYA3-A
5. Dyane AYA3-AM
het chassisnummer wordt in iedergeval de lettercode boven:
bijv. AYB-AM-1234567. dat behoort er in de bodemplaat te staan iig.
Geplaatst: wo 12 mei, 2004 11:45
door revi
Hoi Michiel, ik heb een AYBA en heb zojuist de RDW gefaxt met de vraag wat ze nu gaan inslaan. Ik heb jouw opmerking ook aangegeven, mijn dank!