Pagina 2 van 2

Geplaatst: za 17 okt, 2009 11:02
door backfire
De bougies kun je zelfs alleen goed aflezen als je de motor goed warm gereden hebt en dan vervolgens stevig door rijden, dan contact uit en uitrollen. Dan pas kan je zien hoe de verbranding is.

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 09:49
door Ramon
excuus! wis het maar

Re: bougies

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 16:26
door 2cv1988
Ramon schreef:
2cv1988 schreef:de 2cv van mijn vader (1950 model) heeft een probleem
groetjes!
heel graag een paar foto's van deze eend?!

ramon

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 16:26
door 2cv1988
ik had het fout, de 2cv is van '50 ...

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 16:28
door deusjevo
2cv1988 schreef:ik had het fout, de 2cv is van '50 ...
Geeft niks, zien we ook graag foto's van :!: :wink:

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 16:30
door 2cv1988
ericsaskia schreef:
2cv1988 schreef:ik had het fout, de 2cv is van '50 ...
Geeft niks, zien we ook graag foto's van :!: :wink:
maar mijn vader wilt niet dat er foto's verspreid worden.
groetjes

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 17:08
door deusjefoo
En ik heb een 2cv uit 1940, maar wil er ook geen foto's van verspreiden. Mag niet van mijn moeder... ;-)

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 19:09
door AZL57
zou ik je ook niet aanraden ;-)
Maar hoe zit het nou met de storing, klevende zuigerveren - olie in de verbrandingsruimte - zwarte bougies?
Hij zegt tenminste dat de wagen niet veel gelopen heeft, kan dit niet klevende zuigerveren opleveren?

Geplaatst: do 22 okt, 2009 22:53
door Cilinderkop
Te oude benzine kan een verschrikkelijk vieze verbranding geven, zo vies zelfs dat de motor vastloopt doordat de kleppen in de geleiders vastplakken .( ervaring)

Geplaatst: do 22 okt, 2009 23:24
door SamClukkers
Kulio schreef:Deze discussie raakt geheel off topic. Het wordt tijd dat de moderator deze discussie splitst! De auto is vast prachtig maar het gaat over de bougies en nergens anders over. Dus alle niet ter zake doende shit graag verwijderen.
Gaat het verder goed, meneer?

- Het is jouw onderwerp niet.
- Ik neem geen discussie waar.
- 2cv1988 lijkt zonder enig probleem over deze unieke 2cv te praten en ondertussen wordt door andere mensen ook nog eens zijn startprobleem aangepakt. Prachtig, toch? Laten we morgen eens proberen om met het juiste been uit bed stappen.

Geplaatst: do 22 okt, 2009 23:55
door Punky
Ik heb het topic eens doorgelezen en zie geen reden om dit topic te gaan verwerken. Het klopt dat het onderwerp off-topic gaat, maar het blijft wel over dezelfde vraagsteller gaan, dus zie ik er geen bezwaar tegen. We kunnen het wel gaan aanpassen, maar dan geldt dit voor veel topics hier. Het lijkt me niet dat het daar gezelliger van wordt. We proberen het forum zoveel mogelijk niet te overmodderen. Het gaat met name om de gezelligheid en de vrijheid. Hierdoor krijg je ook meer zelfregulatie, wat ik de laatste tijd vaker zie in topics en alleen maar kan toejuichen.
Als de topicstarter er problemen mee heeft, dan wil ik best wat aanpassen.

Kortom: Ik sluit me bij Sam aan. ;-)

Geplaatst: vr 23 okt, 2009 00:12
door deusjevo
AZL57 schreef:Welk merk/soort bougies is er gemonteerd?
Dat weten we nog steeds niet toch :?:

Geplaatst: za 24 okt, 2009 10:27
door 2cv1988
ericsaskia schreef:
AZL57 schreef:Welk merk/soort bougies is er gemonteerd?
Dat weten we nog steeds niet toch :?:
ngk's zijn het...

Geplaatst: za 24 okt, 2009 12:02
door deusjevo
2cv1988 schreef:
ericsaskia schreef:
AZL57 schreef:Welk merk/soort bougies is er gemonteerd?
Dat weten we nog steeds niet toch :?:
ngk's zijn het...
En daar zijn weer veel verschillende types (warmtegraden) in :?
Voor de 2CV motor van 602cc zou je type B6HS nodig hebben.
Electrode afstand max 0.6 mm meen ik

Meer info over bougies:
http://aa.bosch.de/aa-nl/nl/static/prod ... ewerte.htm