elektronische ontsteking

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 23 okt, 2009 12:05

je weet verder hoe het werkt met strobos afstellen?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 414
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » za 24 okt, 2009 15:02

André Post schreef:Je kan ook experimenteren met de timing,
beetje vroeger, beetje later, tot je het idee hebt dat het echt goed rijd.
Bij mijn eend bleek 3 graden vroeger optimaal te zijn.
Ik kan me hier wel in vinden.

We gaan er automatisch van uit dat de fabriek het gat in het vliegwiel en de bevestiging van de vervroeger op de juiste plaatst heeft gezet. Maar er is niet zo heel veel afwijking nodig om toch een groot verschil te krijgen met je bovenste dode punt.

neend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 13:24
Locatie: Gelderland

Bericht door neend » ma 26 okt, 2009 07:12

ik heb wel eens de ontsteking van mijn motor gecontroleerd met de strobo.... stond toen netjes op tijd dus niks af hoeven stellen. Ik wil toch de 123 gaan monteren. Ben alleen wat druk de komende tijd. Moet dus nog even geduld hebben.

bedankt voor de info in ieder geval!

Plaats reactie