Bericht
door Spookeend » vr 23 okt, 2009 14:46
Ik ben bij de RDW geweest vorig jaar, en ze wilden het niet eens doen, de kleur aanpassen op het kenteken. Kreeg een nieuwe, vanwege andere plek nummer, ik zeg, neem meteen de kleur mee, maar dat doen ze dus gewoon niet, niet relevant volgens de keurmeester. Hij heeft er ook helemaal niet verder naar gekeken, ik heb het zelf gevraagd/aangegeven.
Zelfde met trekhaak, ook niet relevant, ook gevraagd, omat ik bij mijn oude eend een inlegvel had, en bij deze niet.
Ik vermoed dus eerder willekeur dan regelgeving. Echter, het houdt allemaal gewoon in dat je je aan de regel van de wet hebt te houden, en je wordt ook geacht die wet te kennen op het moment dat je daarop aangesproken wordt. Het is echter vaak zo, dat de dienstdoende agent daar niet van op de hoogte blijkt te zijn, van die wet of regel die net voor jouw auto geld........ En dan krijg je dat welles nietes spel, wel of geen bekeuring etc.....
Zou mooi zijn als er eens iets sluitends ergens zou staan, en dat daar dan zo nu en dan melding van gemaakt werd als het veranderd, net als met de link naar die RDW site nu, maar ja, dat is dan weer onze eigen taak. het ene jaar mag het wel, regel gaat in op 1 jan nieuwe jaar, 2 jan aangehouden, en gewoon een boete is dan mogelijk (fictief voorbeeld) Je had het gewoon moeten weten dan, klaar, Hoe, das jouw probleem......
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed