Mag Dat ???

Alles in, over, rond en op de koets.
Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » vr 23 okt, 2009 09:29

the Nosepicker schreef: Als je gewoon de regels volgt kan hij zich idd bezig houden met andere zaken en heb jij geen gezeik aan je kop.
Helemaal mee eens! Natuurlijk doe je niemand kwaad met het feit dat er been andere kleur op je kenteken staat, maar regels zijn regels.
Volgende is motorinhoud, want wat is nou 50 cc extra, dan een eigenbouw chassis, want ik kan heus wel goed lassen, enz.

Dus als je gwoon je kentekenbewijs opstuurd en het laat veranderen krijg jij geen boete en kan de agent wat "beters" gaan doen.
Eend voor allen, allen voor eend..

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 23 okt, 2009 10:52

luister eens even het gaat er (mij iig) niet om of een agent nou wel of geen goed werk doet (dat zullen ze heus wel doen) waar het om gaat is dat ik (en anderen) eerder bij de rdw nagevraagd hebben of je kentekenbewijs gewijzigd moet worden als je auto een andere kleur heeft gekregen. antwoord van de rdw was NEE! niet verplicht. nu beweert eg dat de politie je evengoed een boete kan geven omdat volgens de POLITIE dit wel aangepast moet worden. en of dit dan politie of rdw zn schuld is boeit me niet, maar je krijgt van officieleoverheids instantie een antwoord, en een andere officiele overheids instantie kan je dan een boete geven omdat zij nix te maken hebben met wat die ander officiele overheids instantie zegt??? nou DAT gaat er bij mij dus niet in.

aan de regels houden is prima, maar dan moeten de regels wel duidelijk en eenduidig zijn!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Wolfman
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wolfman » vr 23 okt, 2009 11:02

Maar we weten dus nog steeds niet of het nu MAG of niet..... :shock:
www.v-wingerden.nl
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 23 okt, 2009 11:11

ja wel zie mijn link naar de rdw in eerdere berichten daar staat min of meer dat het wel gewijzigd moet worden. dit is recent. ik (en vrienden van me) hebben eerder naar de rdw gebeld met deze vraag omdat we allemaal een verkeerde kleur op onze papieren hadden staan (of een verkeerde kleur op ons auto dat kan ook) ik heb dus op het antwoord van de rdw, geen axie ondernomen omdat dit niet nodig zou zijn.

idem met een trekhaak. heeft de rdw ook van gezegd dat dit niet vermeld hoefde te worden bij het trekken van een kar met een max toelaatbaar totaal gewicht van onder de 750 kg. blijkt ook niet (meer) zo te zijn.

maar wat als ik nu voor 1 van bovenstaande punten een boete had gekregen?

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » vr 23 okt, 2009 11:27

met de verschillende opvattignen van de politie en de rdw heb ik ook te maken gehad.

ik heb een burton en die is na de bouw voor wijziging van de kentekenpapieren naar de rdw geweest. door een fout van de rdw heb ik niet binnen een week mijn niuewe papieren mogen ontvangen. hierdoor zou een weekendje weg door mijn neus geboord gaan worden. ik heb na enig aandringen bij de rdw voor elkaar gekregen dat hun een oplossing zouden regleen. het heeft me een aantal doorverbindingen gekost maar via de rdw ben ik bij de politie terecht gekomen die me vervolgens weer terug zette naar de rdw waarna ik naar de verkeerspolitie ben doorverwezen die me uiteindelijk uitsluitsel hebben kunnen geven dat ik in nedelrand op afwachting van de autopaieren met een aantal stukken van de rdw gewoon de weg op mocht.

maw, vraag het na bij de organisatie die je er een bekeuring voor kan geven want de andere hebben er niet o ver te zeggen. zegt die organisatie iets wat je bij een ander moet reglen, doe het dan netjes

\en maak je niet zo druk over die blauwe platen, de auto lijkt oud en de meeste weten nogeneens niet wanneer die exact veranderd zijn maar neem wel voor de zekerheid je gele platen mee (ook voor je apk moeten ze erop) die ene x dat je pech hebt en ze komen er achter kun je er nog met een waarschuwiong van af komen (als je geluk hebt) als je nettjes bent en blijft. het zijn ook mensen met gevoel en zo wordt er ook toch altijd een beetje naar gehandeld (heb ik meegemaakt)
J B

just drive like you stole it

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 23 okt, 2009 13:03

Inderdaad. de regels moeten wel helder zijn als je je er aan wil houden. Dat spreekt voor zich. Ik val jou dus niet aan DyaneManiac, eerder tof dat jij wél de juiste link geeft en duidelijk stelt wat de wet zegt.

Ik reageer op iets heel anders:
Wat ik bedoel is algemener, ik proef vaak (ook in bovenstaande discussie) een sfeer van 'ik klooi graag aan mijn auto en ik overtreedt bewust de wet met allerlei aanpassingen/hamertjetik/whatever
en als de RDW of een agent mij daarop wijst ben ik op m'n noten getrapt.'

Vandaar mijn vergelijking met "ik rij te hard en degene die me daarop aanspreekt is een l##"

Ontopic:

Waar regels niet helder zijn, návraag doen.
Als iemand iets zegt waaraan je denkt wat te kunnen hebben, laat hem dat zwart op wit zetten. Met 'ik heb ooit iemand van de RDW gesproken die zei dat 't oké was' kom je nl. meestal niet weg.
Wie heb je gesproken, wat is z'n functie en wat zei hij precies. En dat dan op papier.
Dáár kun je een agent mee om z'n oren slaan. Niet met 'ik heb gehoord dat, ik las op een forum dat.. '
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » vr 23 okt, 2009 13:17

Afbeelding
see you when you see me

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 23 okt, 2009 14:46

Ik ben bij de RDW geweest vorig jaar, en ze wilden het niet eens doen, de kleur aanpassen op het kenteken. Kreeg een nieuwe, vanwege andere plek nummer, ik zeg, neem meteen de kleur mee, maar dat doen ze dus gewoon niet, niet relevant volgens de keurmeester. Hij heeft er ook helemaal niet verder naar gekeken, ik heb het zelf gevraagd/aangegeven.

Zelfde met trekhaak, ook niet relevant, ook gevraagd, omat ik bij mijn oude eend een inlegvel had, en bij deze niet.

Ik vermoed dus eerder willekeur dan regelgeving. Echter, het houdt allemaal gewoon in dat je je aan de regel van de wet hebt te houden, en je wordt ook geacht die wet te kennen op het moment dat je daarop aangesproken wordt. Het is echter vaak zo, dat de dienstdoende agent daar niet van op de hoogte blijkt te zijn, van die wet of regel die net voor jouw auto geld........ En dan krijg je dat welles nietes spel, wel of geen bekeuring etc.....

Zou mooi zijn als er eens iets sluitends ergens zou staan, en dat daar dan zo nu en dan melding van gemaakt werd als het veranderd, net als met de link naar die RDW site nu, maar ja, dat is dan weer onze eigen taak. het ene jaar mag het wel, regel gaat in op 1 jan nieuwe jaar, 2 jan aangehouden, en gewoon een boete is dan mogelijk (fictief voorbeeld) Je had het gewoon moeten weten dan, klaar, Hoe, das jouw probleem......
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door PJ'74 » zo 25 okt, 2009 23:46

Tjonge jonge!! Dit topic maakt wel wat los aan reacties zeg :wink:

Bedankt voor jullie wijze raad!! :?

@ erasmo; ik werk niet bij defensie maar m'n zwager is marinier, hij regelde de verf :lol:

@ de rest; Ik weet dat ik me natuurlijk niet helemaal aan de wet hou met m'n overgespoten auto en blauwe plaatjes en weet ik veel wat ik er de komende tijd allemaal nog aan verander! Maar.. als ik zelf zeker weet wat er wel en niet mag weet ik ook dat ik de desbetreffende boete aan m'n eigen geknutsel te danken heb en zal dan zeker niet gaan 'zeuren 'over de gevolgen. Wie z'n *** brandt moet op de blaren zitten toch...

Ik rijd gewoon lekker rond en zie het wel, voor de zekerheid originele platen en een schroevedraaier mee en als het moet van oom agent laat ik de papieren ook wel aanpassen................ :roll:

groeten ut Fryslan

ps. ***=zak
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » ma 26 okt, 2009 14:03

voor alle (on) duidelijkheid dan nog even..
in Nederland is van elk voertuig met een kenteken een type goedkeuring geweest d.w.z. er is één voertuig door rdw/tno bekeken en toegelaten tot het Nederlandse wagenpark. Daar is deel 1 op gebaseerd. In principe moet dus iedere auto voldoen aan de specificatie van dat type. Indien er dus wijzigingen aan het voertuig gebeuren die afwijken van het goedgekeurde type zou deze wijziging op het kentekenbewijs vermeld moeten worden. (Duitsland heeft dat systeem.) RDW loopt op dat gebied niet voorop wat niet wil zeggen dat een kentekenbewijs door de politie niet ingevorderd kan worden en de auto ter keuring worden opgeroepen. (Denk bv aan vleugeldeuren, air-ride, lachgas etc.)
Wat dat betreft loopt de wetgeving vaak een andere route dan de RDW. (RDWis geen wetgevende instantie)
Kleur wijziging is derhalve eigenlijk "peanuts"en zal over het algemeen geen problemen opleveren (tenzij...). Ja mag dus je auto een andere kleur geven of pimpen ...
oh ja..in goed nederlands heet dat GEDOGEN... :wink:
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 26 okt, 2009 15:05

en wat is dan wel de aangewezen instantie om bij aan te kloppen? ik heb nu even geen zin om helemaal naar het politie bureau te lopen, maar ik denk dat ze me daar heel raar aan gaan staan kijken als ik met zo'n vraag aankom.

misschien als ik me verveel doe ik dit nog wel eens. kijken of ze me door verwijzen naar de rdw of niet. zal misschien ook nog wel eens een mailtje sturen naar de rdw wat hun nut / bevoegdheid is.

ik snap dat zij niet wetGEVEND zijn, maar zij zijn in mijn ogen toch de instantie waar je bij terrecht moet kunnen voor vragen en daar een antwoord moet krijgen waar je van uit kunt gaan dat ze een antwoord geven volgens de geldende wetgeving. nuja. voor ik het antwoord van hen en de politie heb komen we hier niet verder uit. (en begrijp me niet verkeerd eg, je zal gerust gelijk hebben, maar vind het errug vreemd.)

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » ma 26 okt, 2009 15:40

@ voor ik het antwoord van hen en de politie heb..

van de laatste heb je nu een antwoord gehad... :lol: :lol:

kan je middels pb wel een en ander nader toelichten als je daar behoefte aan hebt...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » di 27 okt, 2009 09:56

volgens mij is de verkeerspolitie de juiste organisatei in dit geval (ben ik ook naar doorverweszen)
de rdw heeft tege mij zelf gezegd dat ze niet de wetgeveing regeld en kan omzijlen met bv een brief. door hun ben ik dus doorverwezen naar de (verkeers)politie
J B

just drive like you stole it

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door PJ'74 » do 12 nov, 2009 21:14

ze zitten erop! (sorry nosepicker) dat staat toch veel athentieker? :wink:
heb de gele achterin plus schroevedraaier, dus.............
mocht ik een boete krijgen, ik klaag niet en betaal gewoon en vraag dan wel een aangepast kentekenbewijs aan :oops:
wat de kleur betreft, dat blijft toch een eeuwige discussie :?
ik zie het wel en hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen!
groet ut fryslan :maffia:
Afbeelding

:twisted:
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 13 nov, 2009 09:35

PJ'74 schreef:ze zitten erop! (sorry nosepicker) dat staat toch veel athentieker? :wink:
:twisted:
Staat idd stuk vetter dan gele!
En mij hoef je geen excuses te maken, knal er op wat je wil. Ik loop ook écht niet altijd netjes langs het lijntje hoor! :) Maar wordt je dan gesnaaid, moet je ook niet klagen. Ik zeg zelf altijd dat 'hoe beter je de regels kent, hoe makkelijker je er tussendoor kan glippen'. 't Is zaak dat je de regels en marges kent, dat praat ook wat makkelijker dan 'ik heb wel eens ergens gezien dat.. '
Kans dat je met blauwe platen 'gepakt' wordt lijkt me beperkt, je eend ziet er niet echt nagelnieuw uit.. ;) Alleen voor APK even omzetten.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie