Geplaatst: zo 1 nov, 2009 11:28
onze Belgische wetgeving is omtrend alles onduidelijk... hahahaduckie schreef: Onze wetgeving daaromtrent is ook nogal onduidelijk,
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
https://forum.2cv.nl/
onze Belgische wetgeving is omtrend alles onduidelijk... hahahaduckie schreef: Onze wetgeving daaromtrent is ook nogal onduidelijk,
de spijker op z'n kop....!Mark Ducks schreef:
Een auto is geen aanhanger en een aanhanger is geen auto.
Daar zit juist het enorme voordeel. Heb je geluk dan kan je vanonder zulke dingen uitraken!SaXoKe schreef:onze Belgische wetgeving is omtrend alles onduidelijk... hahahaduckie schreef: Onze wetgeving daaromtrent is ook nogal onduidelijk,
da wel, en da geluk heb ik ook ooit gehad...duckie schreef:Daar zit juist het enorme voordeel. Heb je geluk dan kan je vanonder zulke dingen uitraken!SaXoKe schreef:onze Belgische wetgeving is omtrend alles onduidelijk... hahahaduckie schreef: Onze wetgeving daaromtrent is ook nogal onduidelijk,
Maar mag je in België ook niet slepen met een trekstang ?ArneBrys schreef:In België bijvoorbeeld is dit niet toegestaan. Hier bestaat namelijk een wetgeving dat een wagen zonder technische problemen niet mag gesleept worden. Vandaar dat je in principe dit niet mag gebruiken met uitzondering van een wagen die in panne staat. Ik denk echter wel dat de kans groot is dat je er wel mee weg kan komen zolang je onder de 750 kg getrokken gewicht blijft.
Misschien even ter verduidelijking. Indien de wagen is ingeschreven, verzekerd en gekeurd mag je wel een triangel gebruiken om de wagen te slepen indien die in panne staat. Hier moet dan wel een persoon met rijbewijs in zitten. Bij gevolg is het nut van een triangel weer voorbijgestreefd.Martijn, Arnhem schreef:Maar mag je in België ook niet slepen met een trekstang ?
Dat is een verhelderend stukje tekst.