Kouder dus start op 1 cilinder
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Gisteren heel vochtig en niet in gang te krijgen, vandaag is de garagist effe komen kijken. Kreeg hem ook niet direct weg, bougies gecontroleerd de linkse kreeg blikbaar geen vonk, bougiedraden verwisseld en 1 andere bougie en hij draaide op 1 cilinder. De linkse nu, heeft dan effe liggen wriemelen met de rubber, waar de kabel het rubber ingaat en hopla een vonk. Blijkt een hoop vocht tussen de kabel en het rubber te zitten. Vond dat ik in een heel vochtige omgeving woonde(vlakbij een park) en raadde me aan de bougiekabels eens binnen op de verwarming te leggen. Dan kan je morgenochtend eens testen of ie het dan direct doet.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Regel in ieder geval maar nieuwe bougie kabels.
Met wat tyraps zijn de kabels zo vast te zetten dat ze niet tegen metaal aankomen.
Controleer de bougies, of vervang ze en zet de afstand op 0.6mm.
Zorg dat alle verbindingen optimaal zijn.
Met wat tyraps zijn de kabels zo vast te zetten dat ze niet tegen metaal aankomen.
Controleer de bougies, of vervang ze en zet de afstand op 0.6mm.
Zorg dat alle verbindingen optimaal zijn.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Wagen gisteravond naar de garage gedaan, kreeg ze(de garagist,haha) s'morgens niet in gang. Dus weer heel dat lijstje van mogelijke oorzaken nagekeken.
De cilinder waarop hij start stond de uitlaatklep te vast, terug geprobeerd startte nu op 1,5 cilinder maar nog steeds niet direct op 2 cilinders. Spruitstuk getest op scheurtjes of lekken, alles ok. Uiteindelijk de rubber tussen carburator en luchtfilter der ook maar afgedaan. En dan , o wonder dat ding is gescheurd op de naad, nieuwe rubber geplaatst en hij startte op 2 cilinders. Hopelijk is het die rubber die we al duizenden keren hebben vastgepakt die de oorzaak was, de kleppen zijn reeds meerdere keren geregeld zonder resultaat. Is hier waarschijnlijk de laatste keer iets fout gelopen. En nu testen of het eindelijk in orde is.
De cilinder waarop hij start stond de uitlaatklep te vast, terug geprobeerd startte nu op 1,5 cilinder maar nog steeds niet direct op 2 cilinders. Spruitstuk getest op scheurtjes of lekken, alles ok. Uiteindelijk de rubber tussen carburator en luchtfilter der ook maar afgedaan. En dan , o wonder dat ding is gescheurd op de naad, nieuwe rubber geplaatst en hij startte op 2 cilinders. Hopelijk is het die rubber die we al duizenden keren hebben vastgepakt die de oorzaak was, de kleppen zijn reeds meerdere keren geregeld zonder resultaat. Is hier waarschijnlijk de laatste keer iets fout gelopen. En nu testen of het eindelijk in orde is.