Kouder dus start op 1 cilinder

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5188
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 11 nov, 2009 14:51

Soms zijn de rubber kapjes van de nieuwe bougiekabels te lang en zorgen dat ze niet ver genoeg op de contacten van de bobine komen. Ik heb er al een set of 3 iets moeten inkorten.
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 11 nov, 2009 22:07

ik ook en daarbij ook nog wat van de manttel weg moeten halen omdat de klem niet ver genoeg over de pin van de bobine ging. Al met al geen perfect spul.

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » zo 15 nov, 2009 23:30

Heb dit effe gecheckt en ze zitten er goed op. Heb dus geluk dat ik een goeie set heb. :D

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » zo 17 jan, 2010 15:21

Gisteren heel vochtig en niet in gang te krijgen, vandaag is de garagist effe komen kijken. Kreeg hem ook niet direct weg, bougies gecontroleerd de linkse kreeg blikbaar geen vonk, bougiedraden verwisseld en 1 andere bougie en hij draaide op 1 cilinder. De linkse nu, heeft dan effe liggen wriemelen met de rubber, waar de kabel het rubber ingaat en hopla een vonk. Blijkt een hoop vocht tussen de kabel en het rubber te zitten. Vond dat ik in een heel vochtige omgeving woonde(vlakbij een park) en raadde me aan de bougiekabels eens binnen op de verwarming te leggen. Dan kan je morgenochtend eens testen of ie het dan direct doet.

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » zo 17 jan, 2010 15:23

O Ja mijn bougiekabels(bougiecord) zijn even lang :)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 17 jan, 2010 17:02

De welkebekende tuinslag truk, tuinslang om je bougiekabel heen om doorslaan door vocht te voorkomen.

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » di 19 jan, 2010 11:48

Dat was het dus ook niet, start nog steeds op 1 cilinder :cry:

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2177
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 19 jan, 2010 13:15

Regel in ieder geval maar nieuwe bougie kabels.
Met wat tyraps zijn de kabels zo vast te zetten dat ze niet tegen metaal aankomen.
Controleer de bougies, of vervang ze en zet de afstand op 0.6mm.
Zorg dat alle verbindingen optimaal zijn.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5188
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 19 jan, 2010 14:09

zijn de bougies ook schoon? Het porcelein bedoel ik dan.
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 19 jan, 2010 18:35

Overigens het feit dat een bougie netjes vonkt als je hem los hebt liggen is nog geen garantie dat deze het ook goed doet als de bougie gemonteerd is. Kleine haarschuurtjes kunnen gekke dingen doen.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 19 jan, 2010 20:21

Begin nu toch wel erg nieuwsgierig te worden wat dit nu kan zijn.
Laat je het wel weten als je er achter bent! :roll:

Succes :!:

Greetz David

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » di 19 jan, 2010 22:56

De kabels zijn een maand of twee oud.
De kant die niet direct meedraaide zit nieuwe bougie in ,de andere heeft er 3000 km opzitten.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 20 jan, 2010 10:21

Het zal wel iets knulligs zijn, zo knullig dat je het gewoon niet ziet. Bougiekabel die niet goed in de afstandbeugeltjes hangt, bougiedop die niet lekker is etc etc.

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » vr 5 feb, 2010 21:36

Wagen gisteravond naar de garage gedaan, kreeg ze(de garagist,haha) s'morgens niet in gang. Dus weer heel dat lijstje van mogelijke oorzaken nagekeken.
De cilinder waarop hij start stond de uitlaatklep te vast, terug geprobeerd startte nu op 1,5 cilinder maar nog steeds niet direct op 2 cilinders. Spruitstuk getest op scheurtjes of lekken, alles ok. Uiteindelijk de rubber tussen carburator en luchtfilter der ook maar afgedaan. En dan , o wonder dat ding is gescheurd op de naad, nieuwe rubber geplaatst en hij startte op 2 cilinders. Hopelijk is het die rubber die we al duizenden keren hebben vastgepakt die de oorzaak was, de kleppen zijn reeds meerdere keren geregeld zonder resultaat. Is hier waarschijnlijk de laatste keer iets fout gelopen. En nu testen of het eindelijk in orde is.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 5 feb, 2010 21:50

Nou en hoe knullig was dat, al duizenden keren vastgepakt. En nu maar hopen dat het in orde is :D

Plaats reactie