Projectje voorruitframe herstellen
Ziet er keurig uit
Je hebt dan in ieder geval een goede basis om verder mee te gaan.
Mijn advies zou ook zijn om epoxy te gebruiken.
Is echt veel beter als polyester, maar als je epoxy gebruikt zorg er dan wel voor dat alles supergoed ontvet is. Het liefst met aceton.
Anders blijft de hechting slecht.
Succes
Greetz David

Je hebt dan in ieder geval een goede basis om verder mee te gaan.
Mijn advies zou ook zijn om epoxy te gebruiken.
Is echt veel beter als polyester, maar als je epoxy gebruikt zorg er dan wel voor dat alles supergoed ontvet is. Het liefst met aceton.
Anders blijft de hechting slecht.
Succes

Greetz David
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ja, dat barsten is inderdaad een risico.björn schreef:ik zou het niet met bondo plamuur of epoxie troep doen
een eend carossorie werkt altijd vroeg of laat gaat barsten
Dat werken van de carrosserie valt denk ik wel mee op de plekken die ik wil repareren

Verder zou David epoxy plamuur gebruiken omdat dat beter is dan polyester plamuur.
Wat is het verschil tussen die 2 plamuren eigenlijk

Scheurt polyester sneller of zo

Ze zijn allebei 2k en daar houdt m'n kennis mee op...
Heb nu 2k Motip Polyester Putty thuis staan trouwens.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zo, van de week voorruit frame geplamuurd met 2k plamuur.
De nieuwe RVS ventilatieklep goed ontvet, daarna in de spuitprimer, waterproof geschuurd met 3M P600 en afgelakt met autolak.
Heb een roller (volgens verfzaak speciaal voor autolakken) gebruikt maar ben toch niet zo tevreden over het resultaat.
Klep + autolak waren lekker op kamertemperatuur maar toch vind ik de lak nog wat sinaasappelig opgedroogd...
Misschien dat ik met Commandant de klep nog wat kan verbeteren
Op de foto is het resultaat eigenlijk beetje lastig te zien, misschien heb ik ook wel net te weinig uitgerold maar die autolak droogt zo snel

Voorruitframe wordt ook wel een beetje probleem misschien.
De eend past in tegenstelling tot de ventilatieklep niet door m'n voordeur
Volgens verfhandel is het eigenlijk te koud om nu buiten (in mijn geval in een tochtige parkeergarage) te lakken.
Waar zal ik verstandiger aan doen met deze temperaturen, rollen of toch maar een spuitbus op kleur bestellen
De nieuwe RVS ventilatieklep goed ontvet, daarna in de spuitprimer, waterproof geschuurd met 3M P600 en afgelakt met autolak.
Heb een roller (volgens verfzaak speciaal voor autolakken) gebruikt maar ben toch niet zo tevreden over het resultaat.
Klep + autolak waren lekker op kamertemperatuur maar toch vind ik de lak nog wat sinaasappelig opgedroogd...

Misschien dat ik met Commandant de klep nog wat kan verbeteren

Op de foto is het resultaat eigenlijk beetje lastig te zien, misschien heb ik ook wel net te weinig uitgerold maar die autolak droogt zo snel

Voorruitframe wordt ook wel een beetje probleem misschien.
De eend past in tegenstelling tot de ventilatieklep niet door m'n voordeur

Volgens verfhandel is het eigenlijk te koud om nu buiten (in mijn geval in een tochtige parkeergarage) te lakken.
Waar zal ik verstandiger aan doen met deze temperaturen, rollen of toch maar een spuitbus op kleur bestellen

Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Hohobjörn schreef:ik zou het niet met bondo plamuur of epoxie troep doen
een eend carossorie werkt altijd vroeg of laat gaat barsten

Epoxy troep

Ik ben met je eens dat lassen wellicht het beste is, maarrrrrrrrrrrrr als je het anders wil doen, om wat voor een reden dan ook, dan kun je dat het beste met epoxy doen.
Ik wil niet in technische details treden maar er is een erg groot verschil tussen polyester en epoxy.
Juist ook daar waar het gaat om "meebewegen" met torsiebewegingen.
Dacht je dat een houten schip geen torsie had

Met epoxy worden complete houten schepen gebouwd

Metalen delen van schepen worden met epoxy verlijmd vanwege de flexibele en enorm sterke verbindingen.
Kan zijn dat je het zelf niet zou doen, is natuurlijk prima

Maar ga niet zeggen dat het niet werkt of dat het troep is. Zoals altijd staat of valt het resultaat met de juiste verwerking van materialen. En epoxy is absoluut niet te vergelijken met polyester.
Succes met je project, ben benieuwd wat het wordt

Greetz David
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zo, weer redelijk gevorderd vandaag.
Alles staat na een 2e plamuur en natschuurronde in de spuitprimer.
Had nooit eerder nat schuurpapier gebruikt maar wat een wereldspul is dat 3M 600 papier
Zo glad als een aal maar of dat echt zo is zie je pas goed na 't aflakken denk ik.
Morgen misschien aflakken en zal dan ook weer een fotootje maken van de huidige toestand.
Nog een vraagje: heb nu toch m'n ruitewissermotor eraf liggen, heeft dat ding nog iets van smering nodig of zo
Wel zo makkelijk om dat dan nu te doen.

Alles staat na een 2e plamuur en natschuurronde in de spuitprimer.
Had nooit eerder nat schuurpapier gebruikt maar wat een wereldspul is dat 3M 600 papier

Zo glad als een aal maar of dat echt zo is zie je pas goed na 't aflakken denk ik.
Morgen misschien aflakken en zal dan ook weer een fotootje maken van de huidige toestand.
Nog een vraagje: heb nu toch m'n ruitewissermotor eraf liggen, heeft dat ding nog iets van smering nodig of zo

Wel zo makkelijk om dat dan nu te doen.
Als je wil checken of hij glad is, even simpel zwart spuiten en nog een keer met water schuren.
Je kunt dan precies zien waar de oneffenheden zitten.
Is absoluut de moeite waard.
Als je straks je de kleur erop zet ben je te laat.
Zo doen wij het altijd.
Gewoon simpel busje matzwart van de action van € 1,99.
(wel mat gebruiken, droogt snel en werkt beter!)
Probeer het maar eens, je zult verbaasd zijn hoeveel oneffenheden er nog inzitten, die je nu niet ziet.
Succes
Greetz david
Je kunt dan precies zien waar de oneffenheden zitten.
Is absoluut de moeite waard.
Als je straks je de kleur erop zet ben je te laat.
Zo doen wij het altijd.
Gewoon simpel busje matzwart van de action van € 1,99.
(wel mat gebruiken, droogt snel en werkt beter!)
Probeer het maar eens, je zult verbaasd zijn hoeveel oneffenheden er nog inzitten, die je nu niet ziet.
Succes

Greetz david
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Gisteren frame voor 2e keer gelakt met kwast.
Ben niet helemaal tevreden maar ga de zaak toch maar weer in elkaar zetten.
Van de zomer weer effe ruitje d'r uit en nogmaals met spuitbus proberen, 't weer is nu echt te slecht daarvoor.
Zal morgen even fotootje schieten.
Uhh, had 't al eerder gevraagd maar ruitenwissermotor is nu los, heeft zo'n ding hier en daar misschien een druppie olie nodig of zo
Wel zo makkelijk om dat dan nu te doen...
Ben niet helemaal tevreden maar ga de zaak toch maar weer in elkaar zetten.
Van de zomer weer effe ruitje d'r uit en nogmaals met spuitbus proberen, 't weer is nu echt te slecht daarvoor.
Zal morgen even fotootje schieten.
Uhh, had 't al eerder gevraagd maar ruitenwissermotor is nu los, heeft zo'n ding hier en daar misschien een druppie olie nodig of zo

Wel zo makkelijk om dat dan nu te doen...