Projectje voorruitframe herstellen

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5221
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 7 nov, 2009 12:34

ribbel van de tochtklep-rubber volgens mij naar binnen.
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 7 nov, 2009 13:30

zo dus

Afbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » za 7 nov, 2009 15:02

Allebei een punt gescoord :wink:

Heb van de fabrikant uit het oosten des land's net 't zelfde antwoord gekregen.
Zelf had ik 't idee dat de ribbel naar buiten moest mede gezien de voorgestansde gaatjes voor de mini boutjes/moertjes.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 7 nov, 2009 15:27

Die fout zullen er wel meer maken, misschien dat er daarom zoveel ventialtiekleppen lekken :)

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » za 7 nov, 2009 15:42

Frame in de Corroless
Afbeelding
Stuk pijp wat in het frame gaat komen, dit is een "oefenpijp", heb thuis nog een ander stuk zonder roest in de primer staan.
Afbeelding

En zo dicht zit het gat dan :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 8 nov, 2009 10:57

Ziet er keurig uit :D

Je hebt dan in ieder geval een goede basis om verder mee te gaan.
Mijn advies zou ook zijn om epoxy te gebruiken.
Is echt veel beter als polyester, maar als je epoxy gebruikt zorg er dan wel voor dat alles supergoed ontvet is. Het liefst met aceton.
Anders blijft de hechting slecht.

Succes :!:

Greetz David

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » zo 8 nov, 2009 11:05

ik zou het niet met bondo plamuur of epoxie troep doen
een eend carossorie werkt altijd vroeg of laat gaat barsten
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » zo 8 nov, 2009 17:59

björn schreef:ik zou het niet met bondo plamuur of epoxie troep doen
een eend carossorie werkt altijd vroeg of laat gaat barsten
Ja, dat barsten is inderdaad een risico.
Dat werken van de carrosserie valt denk ik wel mee op de plekken die ik wil repareren :?: (vooral na het installeren van die extra torsiestaaf... :lol: )

Verder zou David epoxy plamuur gebruiken omdat dat beter is dan polyester plamuur.
Wat is het verschil tussen die 2 plamuren eigenlijk :?:
Scheurt polyester sneller of zo :?:
Ze zijn allebei 2k en daar houdt m'n kennis mee op...

Heb nu 2k Motip Polyester Putty thuis staan trouwens.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 8 nov, 2009 23:32

Ik gebruik alu plamuur van motip, daar zit aluminium doorheen, heeft ook een grijze kleur, is flexibeler dan normale plamuur en mooie is dat het vochtwerend is, gewone plamuur is dat niet.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 12 nov, 2009 17:44

Zo, van de week voorruit frame geplamuurd met 2k plamuur.
De nieuwe RVS ventilatieklep goed ontvet, daarna in de spuitprimer, waterproof geschuurd met 3M P600 en afgelakt met autolak.
Heb een roller (volgens verfzaak speciaal voor autolakken) gebruikt maar ben toch niet zo tevreden over het resultaat.
Klep + autolak waren lekker op kamertemperatuur maar toch vind ik de lak nog wat sinaasappelig opgedroogd... :?
Misschien dat ik met Commandant de klep nog wat kan verbeteren :?:
Op de foto is het resultaat eigenlijk beetje lastig te zien, misschien heb ik ook wel net te weinig uitgerold maar die autolak droogt zo snel :!:

Afbeelding

Voorruitframe wordt ook wel een beetje probleem misschien.
De eend past in tegenstelling tot de ventilatieklep niet door m'n voordeur :lol:

Volgens verfhandel is het eigenlijk te koud om nu buiten (in mijn geval in een tochtige parkeergarage) te lakken.
Waar zal ik verstandiger aan doen met deze temperaturen, rollen of toch maar een spuitbus op kleur bestellen :?:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 12 nov, 2009 23:48

björn schreef:ik zou het niet met bondo plamuur of epoxie troep doen
een eend carossorie werkt altijd vroeg of laat gaat barsten
Hoho :shock:
Epoxy troep :?:

Ik ben met je eens dat lassen wellicht het beste is, maarrrrrrrrrrrrr als je het anders wil doen, om wat voor een reden dan ook, dan kun je dat het beste met epoxy doen.
Ik wil niet in technische details treden maar er is een erg groot verschil tussen polyester en epoxy.
Juist ook daar waar het gaat om "meebewegen" met torsiebewegingen.

Dacht je dat een houten schip geen torsie had :D :D :D :D
Met epoxy worden complete houten schepen gebouwd :!:
Metalen delen van schepen worden met epoxy verlijmd vanwege de flexibele en enorm sterke verbindingen.

Kan zijn dat je het zelf niet zou doen, is natuurlijk prima :)

Maar ga niet zeggen dat het niet werkt of dat het troep is. Zoals altijd staat of valt het resultaat met de juiste verwerking van materialen. En epoxy is absoluut niet te vergelijken met polyester.

Succes met je project, ben benieuwd wat het wordt :wink:

Greetz David

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 19 nov, 2009 23:44

Zo, weer redelijk gevorderd vandaag. :)

Alles staat na een 2e plamuur en natschuurronde in de spuitprimer.
Had nooit eerder nat schuurpapier gebruikt maar wat een wereldspul is dat 3M 600 papier :!:
Zo glad als een aal maar of dat echt zo is zie je pas goed na 't aflakken denk ik.

Morgen misschien aflakken en zal dan ook weer een fotootje maken van de huidige toestand.

Nog een vraagje: heb nu toch m'n ruitewissermotor eraf liggen, heeft dat ding nog iets van smering nodig of zo :?:
Wel zo makkelijk om dat dan nu te doen.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 21 nov, 2009 08:18

Als je wil checken of hij glad is, even simpel zwart spuiten en nog een keer met water schuren.
Je kunt dan precies zien waar de oneffenheden zitten.
Is absoluut de moeite waard.
Als je straks je de kleur erop zet ben je te laat.
Zo doen wij het altijd.

Gewoon simpel busje matzwart van de action van € 1,99.
(wel mat gebruiken, droogt snel en werkt beter!)

Probeer het maar eens, je zult verbaasd zijn hoeveel oneffenheden er nog inzitten, die je nu niet ziet.

Succes :D

Greetz david

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 26 nov, 2009 23:53

Gisteren frame voor 2e keer gelakt met kwast.
Ben niet helemaal tevreden maar ga de zaak toch maar weer in elkaar zetten.
Van de zomer weer effe ruitje d'r uit en nogmaals met spuitbus proberen, 't weer is nu echt te slecht daarvoor.
Zal morgen even fotootje schieten.

Uhh, had 't al eerder gevraagd maar ruitenwissermotor is nu los, heeft zo'n ding hier en daar misschien een druppie olie nodig of zo :?:
Wel zo makkelijk om dat dan nu te doen...
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 27 nov, 2009 09:06

Lekkere klodder "machinevet" soort kogellagervet zeg maar.

Kan weinig kwaad hoor je het mechanisme werken....

Greetz David

Plaats reactie