Pagina 2 van 5
Geplaatst: za 7 nov, 2009 12:34
door AZL57
ribbel van de tochtklep-rubber volgens mij naar binnen.
Geplaatst: za 7 nov, 2009 13:30
door backfire
zo dus

Geplaatst: za 7 nov, 2009 15:02
door deusjevo
Allebei een punt gescoord
Heb van de fabrikant uit het oosten des land's net 't zelfde antwoord gekregen.
Zelf had ik 't idee dat de ribbel naar buiten moest mede gezien de voorgestansde gaatjes voor de mini boutjes/moertjes.
Geplaatst: za 7 nov, 2009 15:27
door backfire
Die fout zullen er wel meer maken, misschien dat er daarom zoveel ventialtiekleppen lekken

Geplaatst: za 7 nov, 2009 15:42
door deusjevo
Frame in de Corroless

Stuk pijp wat in het frame gaat komen, dit is een "oefenpijp", heb thuis nog een ander stuk zonder roest in de primer staan.
En zo dicht zit het gat dan

Geplaatst: zo 8 nov, 2009 10:57
door David
Ziet er keurig uit
Je hebt dan in ieder geval een goede basis om verder mee te gaan.
Mijn advies zou ook zijn om epoxy te gebruiken.
Is echt veel beter als polyester, maar als je epoxy gebruikt zorg er dan wel voor dat alles supergoed ontvet is. Het liefst met aceton.
Anders blijft de hechting slecht.
Succes
Greetz David
Geplaatst: zo 8 nov, 2009 11:05
door björn
ik zou het niet met bondo plamuur of epoxie troep doen
een eend carossorie werkt altijd vroeg of laat gaat barsten
Geplaatst: zo 8 nov, 2009 17:59
door deusjevo
björn schreef:ik zou het niet met bondo plamuur of epoxie troep doen
een eend carossorie werkt altijd vroeg of laat gaat barsten
Ja, dat barsten is inderdaad een risico.
Dat werken van de carrosserie valt denk ik wel mee op de plekken die ik wil repareren

(vooral na het installeren van die extra torsiestaaf...

)
Verder zou David epoxy plamuur gebruiken omdat dat beter is dan polyester plamuur.
Wat is het verschil tussen die 2 plamuren eigenlijk
Scheurt polyester sneller of zo
Ze zijn allebei 2k en daar houdt m'n kennis mee op...
Heb nu 2k Motip Polyester Putty thuis staan trouwens.
Geplaatst: zo 8 nov, 2009 23:32
door backfire
Ik gebruik alu plamuur van motip, daar zit aluminium doorheen, heeft ook een grijze kleur, is flexibeler dan normale plamuur en mooie is dat het vochtwerend is, gewone plamuur is dat niet.
Geplaatst: do 12 nov, 2009 17:44
door deusjevo
Zo, van de week voorruit frame geplamuurd met 2k plamuur.
De nieuwe RVS ventilatieklep goed ontvet, daarna in de spuitprimer, waterproof geschuurd met 3M P600 en afgelakt met autolak.
Heb een roller (volgens verfzaak speciaal voor autolakken) gebruikt maar ben toch niet zo tevreden over het resultaat.
Klep + autolak waren lekker op kamertemperatuur maar toch vind ik de lak nog wat sinaasappelig opgedroogd...
Misschien dat ik met Commandant de klep nog wat kan verbeteren
Op de foto is het resultaat eigenlijk beetje lastig te zien, misschien heb ik ook wel net te weinig uitgerold maar die autolak droogt zo snel
Voorruitframe wordt ook wel een beetje probleem misschien.
De eend past in tegenstelling tot de ventilatieklep niet door m'n voordeur
Volgens verfhandel is het eigenlijk te koud om nu buiten (in mijn geval in een tochtige parkeergarage) te lakken.
Waar zal ik verstandiger aan doen met deze temperaturen, rollen of toch maar een spuitbus op kleur bestellen

Geplaatst: do 12 nov, 2009 23:48
door David
björn schreef:ik zou het niet met bondo plamuur of epoxie troep doen
een eend carossorie werkt altijd vroeg of laat gaat barsten
Hoho
Epoxy troep
Ik ben met je eens dat lassen wellicht het beste is, maarrrrrrrrrrrrr als je het anders wil doen, om wat voor een reden dan ook, dan kun je dat het beste met epoxy doen.
Ik wil niet in technische details treden maar er is een erg groot verschil tussen polyester en epoxy.
Juist ook daar waar het gaat om "meebewegen" met torsiebewegingen.
Dacht je dat een houten schip geen torsie had
Met epoxy worden complete houten schepen gebouwd
Metalen delen van schepen worden met epoxy verlijmd vanwege de flexibele en enorm sterke verbindingen.
Kan zijn dat je het zelf niet zou doen, is natuurlijk prima
Maar ga niet zeggen dat het niet werkt of dat het troep is. Zoals altijd staat of valt het resultaat met de juiste verwerking van materialen. En epoxy is absoluut niet te vergelijken met polyester.
Succes met je project, ben benieuwd wat het wordt
Greetz David
Geplaatst: do 19 nov, 2009 23:44
door deusjevo
Zo, weer redelijk gevorderd vandaag.
Alles staat na een 2e plamuur en natschuurronde in de spuitprimer.
Had nooit eerder nat schuurpapier gebruikt maar wat een wereldspul is dat 3M 600 papier
Zo glad als een aal maar of dat echt zo is zie je pas goed na 't aflakken denk ik.
Morgen misschien aflakken en zal dan ook weer een fotootje maken van de huidige toestand.
Nog een vraagje: heb nu toch m'n ruitewissermotor eraf liggen, heeft dat ding nog iets van smering nodig of zo
Wel zo makkelijk om dat dan nu te doen.
Geplaatst: za 21 nov, 2009 08:18
door David
Als je wil checken of hij glad is, even simpel zwart spuiten en nog een keer met water schuren.
Je kunt dan precies zien waar de oneffenheden zitten.
Is absoluut de moeite waard.
Als je straks je de kleur erop zet ben je te laat.
Zo doen wij het altijd.
Gewoon simpel busje matzwart van de action van € 1,99.
(wel mat gebruiken, droogt snel en werkt beter!)
Probeer het maar eens, je zult verbaasd zijn hoeveel oneffenheden er nog inzitten, die je nu niet ziet.
Succes
Greetz david
Geplaatst: do 26 nov, 2009 23:53
door deusjevo
Gisteren frame voor 2e keer gelakt met kwast.
Ben niet helemaal tevreden maar ga de zaak toch maar weer in elkaar zetten.
Van de zomer weer effe ruitje d'r uit en nogmaals met spuitbus proberen, 't weer is nu echt te slecht daarvoor.
Zal morgen even fotootje schieten.
Uhh, had 't al eerder gevraagd maar ruitenwissermotor is nu los, heeft zo'n ding hier en daar misschien een druppie olie nodig of zo
Wel zo makkelijk om dat dan nu te doen...
Geplaatst: vr 27 nov, 2009 09:06
door David
Lekkere klodder "machinevet" soort kogellagervet zeg maar.
Kan weinig kwaad hoor je het mechanisme werken....
Greetz David