Pagina 2 van 4
Geplaatst: do 10 dec, 2009 08:54
door Gerard2cv
Zo kan je weer zien dat Citroën die overjarige modellen maar een striping heeft gegeven om ze toch te kunnen verkopen.Want ze hebben dus een jaar buiten staan wachten voor ze de veranderingen aanbrachten
Geplaatst: vr 11 dec, 2009 22:09
door Transat
Dat verhaal heb ik vaker gehoord en het klopt misschien wel, want mijn Transat heb ik bijna 5 jaar geleden laten restaureren omdat 'ie op dat moment meer roest en gaten dan ijzer bevatte

. Opknappen had geen zin meer dus er is toen een andere Eend gebruikt om de boel weer op te bouwen.
Kortom: Gerard, misschien heb je gelijk, maar de de roest die ik nu heb heeft er niets mee te maken.

Geplaatst: vr 11 dec, 2009 22:11
door Transat
Malle Babbe schreef:Feestje gehad?

Helaas niet!

Gewoon een licht griepje dat donderdag begon; kon dinsdag weer aan het werk.
Geplaatst: za 12 dec, 2009 18:09
door Transat
De roestomvormer was mooi zwart geworden dus vandaag kon de verf erop. @ Dyane-maniac: bedankt voor de tip van die verfhandel. AC088 Blanc Meije bestaat inderdaad in verschillende tinten

en die bleken geen van allen overeen te komen met m'n achterklep

. Ze hebben m'n achterklep 'ingelezen' en ik heb nu een halve liter lak die precies dezelfde kleur heeft als de rest van m'n Transat

.
Volgende week weer verder!
Geplaatst: zo 13 dec, 2009 20:54
door David
Zorg je voor foto's
Greetz David
Geplaatst: ma 14 dec, 2009 22:26
door Transat
Zekers! De laatste foto's laten alleen zwarte plekken met roestomvormer zien. Niet echt interessant vond ik. Volgende week de geverfde raamframes!
Geplaatst: do 20 mei, 2010 00:06
door Transat
Even dit topic afronden; door de kou heeft het erg lang op zich laten wachten voordat ik de boel heb geverfd en de ramen heb teruggeplaatst, maar dat is inmiddels allemaal achter de rug. Geen foto's gemaakt, want je ziet er niks van!
Andere Transat klusjes:
- Op de France Nationale bleek m'n v-snaar wel erg slap te hangen, dus die is weer strak gezet, waarna de afdek-kap van de v-snaar aanliep

. Ach, zo blijf je bezig.
- De volgende kleine klusjes dienen zich al weer aan en ga ik zaterdag uitvoeren:
- de Transat pingelde weer tijdens de rit van Frankrijk naar A'dam, dus de ontsteking moet later worden gezet. Daarvan zal de Transat wel minder pittig gaan rijden helaas, maar ik heb gemerkt in vergelijking met 'Blauwe Dyane '83' en Cubitus dat m'n Transat best wel snel is, dus ietsje trager maken is niet zo erg.
- Tenslotte nog ff m'n stationair toerentalschroef (en CO2-schroef) afstellen, want het stationair toerental is op dit moment belachelijk hoog.
That's it voor nu.
Geplaatst: do 20 mei, 2010 08:22
door Punky
Even nieuw v-snaartje monteren lijkt me.

Geplaatst: do 20 mei, 2010 13:17
door Transat
Punky schreef:Even nieuw v-snaartje monteren lijkt me.

Nee toch? Hij staat nu weer strak dus die kan nog wel ff mee.
M'n olieverbruik is, in tegenstelling tot vorig zomerseizoen, naar een minimum gedaald. Vreemd, maar wel fijn natuurlijk. Vorig jaar braakte ik soms zoveel rook uit dat het leek alsof er een nieuwe paus was gekozen!

Dit jaar nog geen rookpluim gezien!
Het vervangen van de klepseals, of meer, laat ik dus voorlopig achterwege.
Geplaatst: do 20 mei, 2010 13:41
door backfire
Misschien zijn je olieschraapveren los gekomen en dichten ze nu eindelijk wel af

Geplaatst: do 20 mei, 2010 13:55
door AZL57
Een eend is altijd iets trager als een dyane vanwege de andere versnellingsbak.
Geplaatst: do 20 mei, 2010 14:47
door Ramon
dus toch olie!!! heeft je vaste garage nu weer olie ververst??
zo ja dan lag het echt aan de olie van vorig jaar
Geplaatst: do 20 mei, 2010 19:22
door AZL57
Of heb je synthetische olie erin gehad?
Geplaatst: do 20 mei, 2010 21:19
door Transat
(Hé Ramon! Alles goed?

)
@AZL57: Die Dyane heeft een Eend-blok, maar weet niet wat voor bak; dat zal ik eens navragen.
En wat betreft die olie, tja, gewoon vervangen tijdens de beurt en die is volgens mij niet synthetisch. Hopelijk blijft het in orde nu; zou fijn zijn!
Geplaatst: di 25 mei, 2010 13:23
door Transat
Transat schreef:
- de Transat pingelde weer tijdens de rit van Frankrijk naar A'dam, dus de ontsteking moet later worden gezet. Daarvan zal de Transat wel minder pittig gaan rijden helaas, maar ik heb gemerkt in vergelijking met 'Blauwe Dyane '83' en Cubitus dat m'n Transat best wel snel is, dus ietsje trager maken is niet zo erg.
- Tenslotte nog ff m'n stationair toerentalschroef (en CO2-schroef) afstellen, want het stationair toerental is op dit moment belachelijk hoog.
Korte update:
- ontsteking staat één tand later, dus nu maar afwachten bij de eerste echt lange rit of het pingelen verdwenen is
- brandstofmengsel staat nu veel rijker (eigenlijk ietsje tè rijk nu) en daardoor loopt de motor véél mooier, stiller en pakt 'ie mooier op. Super! Echt een aanrader.
- stationair schroef kon ik meer dan 3 volle slagen

terugdraaien