Wat tanken jullie het liefst?

Alles over het heerlijke eendrijden.

Wat tank je het liefst?

Maakt me niet uit
11
21%
Shell V-Power
4
8%
Texaco Euro XL
2
4%
Esso Energy Supreme
2
4%
BP Ultimate
3
6%
Total Excellium
3
6%
Q8 HiQ
0
Geen stemmen
95 met octaan booster
2
4%
Ik tank altijd 95
21
40%
Anders
5
9%
 
Totaal aantal stemmen: 53

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 29 dec, 2009 07:12

Ik tank altijd 95, daar is mijn blokje ook voor gemaakt, liefst bij de "niet merk pomp" want goedkoper :lol:
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » di 29 dec, 2009 13:54

Ik ga altijd net over de grens euro 98 tanken bij de AVIA.
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 486
Lid geworden op: do 2 apr, 2009 17:29
Locatie: Radewijk

Bericht door Red Duck » za 2 jan, 2010 22:58

gewoon 98 met loodvervanger
2 cv 6 '85
peugot 106

Wolkje
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 23 okt, 2009 18:10
Locatie: Overpelt

Bericht door Wolkje » ma 11 jan, 2010 14:48

ik tank altijd 98, wat in België bijna geen problemen geeft, bijna elk tankstation heeft da nog, tenzij ze vernieuwen...
en nooit van een witte pomp, heb gemerkt dat ik dan veel vaker moet tanken...

2cv6ke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 169
Lid geworden op: do 14 feb, 2008 18:22
Locatie: berchem belgie
Contacteer:

Bericht door 2cv6ke » ma 11 jan, 2010 15:30

ik tank ook altijd 98 zonder loodvervanger geen enkel probleem en hier in belgie is het idd geen probleem om 98 te tanken
AfbeeldingAfbeelding

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 11 jan, 2010 16:18

water dat kost t minst ;) maar daar lopen ze niet zo lekker op....

ff serieus, 98 in ACA met visablok, en 95 in eend met S6 blok (die trouwens ongelofelijk traaaaaag is)

met visablok trouwens wel echt een merkbaar verschil tussen 95 en 98!

greetzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 486
Lid geworden op: do 2 apr, 2009 17:29
Locatie: Radewijk

Bericht door Red Duck » wo 24 nov, 2010 16:05

ik denk dat dit het juiste toppic is
ik heb van de week met mijn eend die dure benzine moeten tanken de supernogiets en nou was op kassa een verhaal dat ten eerste die benzine nergens beter op scoorde maar dat is niet wat ik wil weten,
Ik hoorde dat je iets kan kopen als octaanverhoger en met loodvervanger moet dan gewoon de euro 95 goed zijn
wie kent dit spul en dit verhaal en is het goed voor mijn duckie?
voor mijn beurs zeker want ik heb hier in de buurt geloof ik nou echt geen euro 98 meer om te tanken
2 cv 6 '85
peugot 106

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » wo 24 nov, 2010 16:41

Red Duck schreef:ik denk dat dit het juiste toppic is
ik heb van de week met mijn eend die dure benzine moeten tanken de supernogiets en nou was op kassa een verhaal dat ten eerste die benzine nergens beter op scoorde
Keuringsdienst van waarde heeft daar pas ook een uitzending over gemaakt:

http://beta.uitzendinggemist.nl/aflever ... 32-benzine

conclusie: maakt geen hol uit, behalve dat het duurder is.....

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 24 nov, 2010 19:33

Bij fifth gear ook eens een topic over geweest.
Conclusie: het werkt eigenlijk vooral bij de meer getunede motoren.
Overigens heb ik gezien dat de Total exillium weer 98 is.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 24 nov, 2010 19:41

André Post schreef:Overigens heb ik gezien dat de Total exillium weer 98 is.
Ga ik hier ook even in de gaten houden.. BP was/is vooralsnog 1 van de weinige merkpompen die nog gewoon 98 hebben.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2678
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 24 nov, 2010 20:27

Bijna een jaar verder, en ondertussen is hier geen 98 meer te koop. Gelukkig zit er een BP om de hoek, dus daar tank ik nu ultimate. Ik wilde eigenlijk niet bij BP tanken, maarja, moet toch 98 hebben. Zeker gezien het feit dat de provincie Utrecht nog steeds geen E85 pompen heeft!
Verbruik: Afbeelding

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » wo 24 nov, 2010 21:16

Red Duck schreef:ik denk dat dit het juiste toppic is
ik heb van de week met mijn eend die dure benzine moeten tanken de supernogiets en nou was op kassa een verhaal dat ten eerste die benzine nergens beter op scoorde maar dat is niet wat ik wil weten,
Ik hoorde dat je iets kan kopen als octaanverhoger en met loodvervanger moet dan gewoon de euro 95 goed zijn
wie kent dit spul en dit verhaal en is het goed voor mijn duckie?
voor mijn beurs zeker want ik heb hier in de buurt geloof ik nou echt geen euro 98 meer om te tanken
Over die octaanverbeteraar of octane booster: Ik heb wat gegoogled en schrok me rot van de prijzen. Bardahl: 14,88 euro "giet de flacon in de brandstoftank voor het tanken". Permatex: "1 fles à 27,09 euro is voor 40 tot 60 liter". Putoline (verpakkingshoeveelheid niet gevonden): 15 tot 16,75 euro per potje, 6 tot 10 procent toe te voegen aan de benzine. Gaat u maar krom staan!

Gebruikersavatar
Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 486
Lid geworden op: do 2 apr, 2009 17:29
Locatie: Radewijk

Bericht door Red Duck » wo 24 nov, 2010 21:32

jeutje da's ook niet misselijk plus de loodvervanger erbij ik moet me maar eens even goed beraden.
Mijn eendje moet gewoo euro 98 ik heb geen bp in de buurt en de pompstations hier in omgeving zijn dus allemaal overgegaan op die nieuwe superplusofzo
ik baal hier wel behoorlijk van kan nog een kijkje over de grens nemen is hier om de hoek maar het wordt er niet leuker op
2 cv 6 '85
peugot 106

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 24 nov, 2010 23:39

Ik heb gemerkt dat de burten dat de burton het op euro 95 ook prima doet. Met de dyane weet ik het niet daar heb ik alleen euro98 mee getankt.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 25 nov, 2010 05:22

Loodvervanger is niet nodig.
De Shell V-Power zou 97 oktaan zijn, is dus geschikt.
Ook een optie is bijmengen van alcohol als oktaanbooster.
De dosering weet ik niet.
Bij de Action een literfles bio-ethanol voor 1,25.
Overigens kan 95 best lang goed gaan, zolang de motor niet pingelt.

Dit nog gevonden http://www.klassiekerrally.nl/techniek-benzine/
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie