Mijn 2cv6 eerst technisch opknappen
-
- Gebruiker
- Contacteer:
leuk om te horen! Heb er ook erg veel zin in. Hoe ben jij trouwens gereden? De boot naar goteborg of via de tolwegen en bruggen? Wat was je ervaring?
www.proxive.nl - autoreclame
-
- Gebruiker
- Contacteer:
het begint weer ergens op te lijken... nog een half dagje klussen en dan kan ik het motortje voor het eerst sinds lange tijd weer tot leven wekken. Ben echt heel benieuwd. Heb voor het vlugge even de 'oude' carburateur erop gezet...eerst maar even kijken wat die doet. Heb de puzzel van de 'nieuwe' ultrasoon gereinigde carburateur al wel af maar deze moet eerst nog helemaal afgesteld enzo.
Moet nu nog:
Versnellingsbak mooi reinigen
Bakolie verversen
Olie in nieuwe blok doen
Blokje erin hangen
DG Ignition op tijd zetten
Kleppen stellen

Moet nu nog:
Versnellingsbak mooi reinigen
Bakolie verversen
Olie in nieuwe blok doen
Blokje erin hangen
DG Ignition op tijd zetten
Kleppen stellen

-
- Gebruiker
- Contacteer:
vraagje trouwens...ik heb nu een dyanekoelhuisvoorkant zegmaar, maar dat tuitje voor de luchtaanvoer van de dyane, gaat die niet voor problemen zorgen op een eend? Ik had al wel begrepen dat dit systeem niet op de eend paste ivm koplampen die in de weg zitten. En op de dyane zit niet zown rooster voor het fan-huis...tenminste, er zitten geen gaatjes om het rooster van de eend erop te monteren. Hoe is dit makkelijk/mooi op te lossen?
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Vandaag het blokje verder klaargemaakt en in de koets gelepeld. Maar helaas, ik krijg hem niet gestart. Startmotor draaid rond...bougie eruitgehaald om te kijken oftie vonkte, dat deed ie. Benzineslang losgehaald om te kijken oftie pompte, dat deed ie. Carburateur opgehaald om te kijken of er benzine in zat, vlotterkamers beide vol. Met remreiniger geprobeerd aan het starten te krijgen maar dit resulteerde in wat plofjes zonder aan te slaan. Bij normaal starten ook geen rook uit de uitlaat.
Heeft iemand een idee?
Heeft iemand een idee?
-
- Gebruiker
- Contacteer:
heb filmpje op youtube gezet: http://www.youtube.com/watch?v=8mrjzPLQfr4
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Update: de motor loopt inmiddels, alleen de carb is niet goed afgesteld, verder info staat in topic in onderdeel Motor.
Dan even over de buitenkant. Dit is wat ik van plan ben:

Wat vinden jullie ervan?
Dan even over de buitenkant. Dit is wat ik van plan ben:

Wat vinden jullie ervan?
-
- Heavy user
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Niet de reactie die ik in eerste instantie gedacht had met mn bloemetjes:P haha! Maar ik begrijp inderdaad wat je bedoelt over die dichtheid...het moet inderdaad iets meer uitwaaien naar achter...heb de bloemen inmiddels in de tussentijd al gesneden. Jammer dat het zo koud is, weet niet of ik deze week nog kan plakken...dyane_maniac schreef:wel stoer
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Nog even bezig geweest met stickers voor mn achterkant ontwerpen... heb een pictogram van de achterkant van een eend gemaakt. Vind m wel leuk geworden!
Kan zo uitgesneden uit n kleur folie...

-
- Gebruiker
- Contacteer:
Vandaag de utrasoon gereinigde carburateur erop gezet. hij loopt nu wel beter maar nog steeds niet stationair. Heb de stationairschroef opt handeltje helemaal ingedraaid en spelen met de Co-schroef gaf ook geen resultaat.
Bij gasgeven komt hij ook niet meteen mooi terug naar stationair toerental. En wanneer ik remreiniger bij de aansluiting met inlaatspruitstuk spuit gaat het toerental omhoog. Dit alles duidt volgens mij op valse lucht? Echter heb ik de houten voetpakking al helemaal netjes vlakgeschuurd, inlaatspruitstuk netjes vlak gemaak. Heb vloeibare pakking geprobeerd en en later zelf pakkingen gemaakt van pakkingpapier. Alles zonder resultaat. Waar kan hij dan niet goed dicht zitten?
Heb trouwens ook n nieuwe accu gekocht, dat scheeld n stuk bij het starten.
Hierbij 2 filmpjes:
Afslaan bij stationair:
http://www.youtube.com/watch?v=a7lTvGZpKZ8
Spuiten met remreiniger:
http://www.youtube.com/watch?v=UOxlykXdedo
Bij gasgeven komt hij ook niet meteen mooi terug naar stationair toerental. En wanneer ik remreiniger bij de aansluiting met inlaatspruitstuk spuit gaat het toerental omhoog. Dit alles duidt volgens mij op valse lucht? Echter heb ik de houten voetpakking al helemaal netjes vlakgeschuurd, inlaatspruitstuk netjes vlak gemaak. Heb vloeibare pakking geprobeerd en en later zelf pakkingen gemaakt van pakkingpapier. Alles zonder resultaat. Waar kan hij dan niet goed dicht zitten?
Heb trouwens ook n nieuwe accu gekocht, dat scheeld n stuk bij het starten.
Hierbij 2 filmpjes:
Afslaan bij stationair:
http://www.youtube.com/watch?v=a7lTvGZpKZ8
Spuiten met remreiniger:
http://www.youtube.com/watch?v=UOxlykXdedo