Mijn 2cv6 eerst technisch opknappen

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » do 28 jan, 2010 19:09

leuk om te horen! Heb er ook erg veel zin in. Hoe ben jij trouwens gereden? De boot naar goteborg of via de tolwegen en bruggen? Wat was je ervaring?
www.proxive.nl - autoreclame

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » za 6 feb, 2010 19:55

het begint weer ergens op te lijken... nog een half dagje klussen en dan kan ik het motortje voor het eerst sinds lange tijd weer tot leven wekken. Ben echt heel benieuwd. Heb voor het vlugge even de 'oude' carburateur erop gezet...eerst maar even kijken wat die doet. Heb de puzzel van de 'nieuwe' ultrasoon gereinigde carburateur al wel af maar deze moet eerst nog helemaal afgesteld enzo.

Moet nu nog:

Versnellingsbak mooi reinigen
Bakolie verversen
Olie in nieuwe blok doen
Blokje erin hangen
DG Ignition op tijd zetten
Kleppen stellen

Afbeelding
www.proxive.nl - autoreclame

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » za 6 feb, 2010 19:59

vraagje trouwens...ik heb nu een dyanekoelhuisvoorkant zegmaar, maar dat tuitje voor de luchtaanvoer van de dyane, gaat die niet voor problemen zorgen op een eend? Ik had al wel begrepen dat dit systeem niet op de eend paste ivm koplampen die in de weg zitten. En op de dyane zit niet zown rooster voor het fan-huis...tenminste, er zitten geen gaatjes om het rooster van de eend erop te monteren. Hoe is dit makkelijk/mooi op te lossen?
www.proxive.nl - autoreclame

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 7 feb, 2010 00:04

Die pijp zit dus in de weg bij je lampensteun. Die zul je dus vermoedelijk moeten weghalen. Ik had zelf eerlijk gezegd een eendenkoelhuis gemonteerd. Scheelt je een hoop extra werk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » ma 8 feb, 2010 17:08

Vandaag het blokje verder klaargemaakt en in de koets gelepeld. Maar helaas, ik krijg hem niet gestart. Startmotor draaid rond...bougie eruitgehaald om te kijken oftie vonkte, dat deed ie. Benzineslang losgehaald om te kijken oftie pompte, dat deed ie. Carburateur opgehaald om te kijken of er benzine in zat, vlotterkamers beide vol. Met remreiniger geprobeerd aan het starten te krijgen maar dit resulteerde in wat plofjes zonder aan te slaan. Bij normaal starten ook geen rook uit de uitlaat.

Heeft iemand een idee?
www.proxive.nl - autoreclame

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » ma 8 feb, 2010 17:49

heb filmpje op youtube gezet: http://www.youtube.com/watch?v=8mrjzPLQfr4
www.proxive.nl - autoreclame

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 8 feb, 2010 23:46

Staat de ontsteking en de carb goed afgesteld?

Hoe is je accu, want naar mijn mening mag hij wel iets sneller ronddraaien als je hem probeert te starten. Het gaat allemaal wat moeizaam.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » di 9 feb, 2010 21:46

Update: de motor loopt inmiddels, alleen de carb is niet goed afgesteld, verder info staat in topic in onderdeel Motor.

Dan even over de buitenkant. Dit is wat ik van plan ben:

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?
www.proxive.nl - autoreclame

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 9 feb, 2010 21:47

heel erg leuk

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 9 feb, 2010 22:18

wel stoer, alleen zou ik de "sliert" bloemen met een wat grotere "dichtheid" laten beginnen als je begrijpt wat ik bedoel
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » di 9 feb, 2010 22:41

dyane_maniac schreef:wel stoer
Niet de reactie die ik in eerste instantie gedacht had met mn bloemetjes:P haha! Maar ik begrijp inderdaad wat je bedoelt over die dichtheid...het moet inderdaad iets meer uitwaaien naar achter...heb de bloemen inmiddels in de tussentijd al gesneden. Jammer dat het zo koud is, weet niet of ik deze week nog kan plakken...
www.proxive.nl - autoreclame

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » wo 10 feb, 2010 00:22

Ziet er leuk uit zo :)

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » wo 10 feb, 2010 01:12

Nog even bezig geweest met stickers voor mn achterkant ontwerpen... heb een pictogram van de achterkant van een eend gemaakt. Vind m wel leuk geworden! :lol: Kan zo uitgesneden uit n kleur folie...

Afbeelding
www.proxive.nl - autoreclame

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » wo 10 feb, 2010 01:12

Bij een dyane zit het fan-rooster vast aan het frame dat op je chassis staat, waar ook de grille en de voorschermen etc. aanhangen.
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » wo 10 feb, 2010 17:16

Vandaag de utrasoon gereinigde carburateur erop gezet. hij loopt nu wel beter maar nog steeds niet stationair. Heb de stationairschroef opt handeltje helemaal ingedraaid en spelen met de Co-schroef gaf ook geen resultaat.
Bij gasgeven komt hij ook niet meteen mooi terug naar stationair toerental. En wanneer ik remreiniger bij de aansluiting met inlaatspruitstuk spuit gaat het toerental omhoog. Dit alles duidt volgens mij op valse lucht? Echter heb ik de houten voetpakking al helemaal netjes vlakgeschuurd, inlaatspruitstuk netjes vlak gemaak. Heb vloeibare pakking geprobeerd en en later zelf pakkingen gemaakt van pakkingpapier. Alles zonder resultaat. Waar kan hij dan niet goed dicht zitten?

Heb trouwens ook n nieuwe accu gekocht, dat scheeld n stuk bij het starten.

Hierbij 2 filmpjes:

Afslaan bij stationair:
http://www.youtube.com/watch?v=a7lTvGZpKZ8

Spuiten met remreiniger:
http://www.youtube.com/watch?v=UOxlykXdedo
www.proxive.nl - autoreclame

Plaats reactie