Pagina 2 van 8
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 12:59
door Punky
Bij deze enkele foto's van het geheel.
Het vastgelopen donorblok:
De helft mist maar vermoedelijk gaat het om een A06/064 zoals mijn reserveblok van de eend.
Typeplaatje van het reserveblok van de eend. Hier heb ik dus een paar maanden mee in de Ami gereden.
De 7.6 zuigers en cilinders
Het originele Ami blok:
Toch een AM2A blok. Met dus de 8.5 zuigers en cilinders.
De 8.5 zuigers en cilinders.
De koppen die erop gaan komen. Komen van het donorblok af.
Oude vulpijpen. Met petroleum kun je deze weer bruikbaar maken. 24uur in de petroleum en dan afspoelen met water en schoonblazen en ze zouden het weer moeten doen. De petroleum maakt het oude rubber weer soepel.
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 13:01
door Yannick
Als je AM2-blok versleten is en je S6-blok nog in goede staat was (om het even zwart-wit uit te leggen), dan zal hij inderdaad even goed gereden hebben. Als beide blokken in topconditie zijn, zul je het verschil echter wél merken. Zeker in een Ami8!
Yannick
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 13:07
door dyane_maniac
ik denk het niet. let wel dat zuigers en ciilinders als setje vervangen moeten worden!!! dus niet de zuigers van de een in de cilinders van een ander en ook niet links/rechts wisselen.
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 13:10
door Punky
I Know.
Ben ze al steeds weer terug op het blok aan het schuiven om ze niet door mekaar te halen.
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 13:12
door dyane_maniac
goed zo!
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 14:08
door Yannick
Waarom denk je van niet als er een compressie- en een PK-verschil is?
Yannick
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 15:00
door dyane_maniac
Yannick schreef:Waarom denk je van niet als er een compressie- en een PK-verschil is?
Yannick
het "ik denk van niet" was als reactie bedoeld op punky's bericht:
Ik bouw het blok dan wel verder op als een origineel Ami blok, dus met die carb en "turbo" Ik neem aan dat dat geen probleem is met de 7.6 zuigers/cilinders?
ik had blijkbaar niet gemerkt dat er al weer nieuwe reacties waren op pagina 2 en daarom geen quote gebruikt (op sommige fora (oa citroenforum) hebben ze het niet op het gebruik van quotes, dus probeer me een beetje aan te passen)
Punky schreef:
Het originele Ami blok:
Toch een AM2A blok. Met dus de 8.5 zuigers en cilinders.
en dus toch niet zo origineel
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 16:10
door Punky
Inderdaad. Deze lijkt dus uit een acadiane te komen.
Zoals ik het op de site van Cats zie staan zou het zelfs een AM2 C blok moeten zijn wat er in mijn Ami 8 uit 1972 zit.
Ami8 12/70-9/78 = AM2 C 602 M28 = 9.0:1
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 16:37
door Gerard2cv
Die gegevens komen uit Frankrijk,maar kloppen niet altijd met de Nederlandse.omdat wij hier de productie uit België hadden.En de AM2 motor had ook compressie van 1op 9
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 16:37
door dyane_maniac
jij hebt toch geen centrifugaal koppeling??? dan heb je ook geen am2 c
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 16:39
door Punky
Nee,klopt, maar in het lijstje van Cats staan deze bij mekaar bij dezelfde motorcode.
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 16:42
door dyane_maniac
ja, maar de toevoeging "c" slaat op de centrifugaal koppeling. dus als je die niet hebt dan hoort er een "gewone" am2 in
Geplaatst: za 30 jan, 2010 12:32
door Yannick
Gerard2cv schreef:Die gegevens komen uit Frankrijk,maar kloppen niet altijd met de Nederlandse.omdat wij hier de productie uit België hadden.En de AM2 motor had ook compressie van 1op 9
De Ami8 werd nooit in België gebouwd.
De C slaat inderdaad op centrifugaal. Zonder centrifugaal heb je een AM2 of afhankelijk van de periode - daar ben ik niet zo van op de hoogte - een AM2M.
Yannick
Geplaatst: za 30 jan, 2010 14:55
door thomaaas
Ik denk dat je met die 8,5:1 compressie ook nog wel op 95 kunt rijden hoor; toen mijn bigboreset het nog deed reed die ook gewoon op euro 95 en die visa zuigers hebben zelfs 1:9.
Trouwens, als je opnieuw hoont, dan hoef je je cilinders en zuigers toch niet weer precies op dezelfde plek terug te plaatsen?
Geplaatst: za 30 jan, 2010 16:20
door Bertje Beige
Ik plaats op mijn AM2A blok nieuwe cilinders en zuigerveren, vanwege de originaliteit gebruik ik de bij de cilinders geleverde zuigers (9.0) niet, maar ik schuif de originele 8.5 er weer in, dan weer wel de zuigers op de juiste plaats.
Uiteraard zien de zuigers er nog prima uit en zitten er geen krassen o.i.d. op