Dubbel zekeringkastje

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 18 jun, 2010 20:44

Iemand een 5 zekering uitvoering van 2cv (zo rond 1987) en kan mij de waardes doorgeven van de zekeringen? Ik krijg het in ieder geval niet gevonden.

Ook zit er een soort stekkerblok in de 87 uitvoering, maar volgens mij wordt deze nergens voor gebruikt en zit er alleen voor extra's.

Oh en ik ben de ronde stekker van de ruitenwissermotor kwijt, als iemand deze nog heeft liggen.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » vr 18 jun, 2010 22:34

Mistachterlicht heeft idd een eigen draadboom(pje) en zekering.

Het losse stekkerblok is om een alarmlichtschakelaar op aan te sluiten. Schakelaar instaleren en klaar is je alarmlicht instalatie :D
------------------------------
Traction 11 BL 1950

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 18 jun, 2010 23:40

Ah mooi, dan kan ik dat blok er meteen afknippen, scheelt weer rommel en een extra schakelaar :D

Nu nog de waardes van de zekeringen.

Mistachterlicht draad kan ik dan mooi gebruiken als extra draad om iets anders aan te sluiten.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 19 jun, 2010 11:31

ik zou dat blokje er niet zomaar afknippen. volgens mij zijn er ergens draden met elkaar verbaonden. als je het doet meet dit dan iig door. nog netter is dan de evt overbodig geworden draden helemaal te verwijderen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 19 jun, 2010 13:54

Klopt, draden van de knippers zitten doorgelust. Dus die kan ik gewoon meteen 1:1 gaan leggen en overtollige gaat zeker weg. Ik ben niet zo van het teveel. Enige blokje wat ik wel laat zitten is die van de spanningsregelaar. Deze is nu wel doorgelust om de Visa dynamo te voorzien van de benodigde spanning. Maar in geval van nood kan orginele dynamo met regelaar gemonteerd worden.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 19 jun, 2010 17:39

backfire schreef:Klopt, draden van de knippers zitten doorgelust. Dus die kan ik gewoon meteen 1:1 gaan leggen en overtollige gaat zeker weg. Ik ben niet zo van het teveel.
wel zo netjes idd!

(hoewel ik zelf de alarmlichten niet zo willen missen :wink: )
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » vr 17 jun, 2011 22:07

Dit schema is het zelfde als in mijn auto zit lijkt. Het is weer anders dan het schema's die al achter het slotje in dit forum staan. Misschien ook even toevoegen?!

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Plaats reactie