Pagina 2 van 6

Geplaatst: zo 7 feb, 2010 16:02
door thomaaas
Siemen misschien is dat wel wat dan! Heb je n prijsidee ongeveer?

Oranje... jou zou kunnen die kleur had mijn eend eerst ook... maar denk toch dattie wit word.

Misschien nog met leuke striping erop ofzo :D

Deze ami is van 22 maart 1978, de APK is verlopen op 23 juni 1997 :lol:

kenteken trouwens, voor de liefhebbers, is 65-UU-42 ;)

Geplaatst: zo 7 feb, 2010 18:58
door marcopr
Mooi een Nederlandse auto. Houdt haar in eere.
Enne, mooi rood is niet lelijk.

Geplaatst: zo 7 feb, 2010 20:51
door thomaaas
Ja ik wou ook een nederlandse auto, er stond er ook een in Limburg te koop maar die kwam uit Frankrijk.

Wat voor chasssis kan er onder een Ami? Gewoon "origineel" kataforese eendenchassis?

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 10:29
door Michiel van G.
ja, geen probleem. Alleen dus dikkere veerpotten.

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 10:51
door Punky
Het chassis van de Ami ziet er op verschillende punten anders uit, dan van dat van de eend, dus vraag me af of een 2cv chassis zou voldoen?

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 11:30
door Michiel van G.
bij mijn weten moet het passen, alleen heeft een amichassis nog wat extra opzetstukken om de carosserie vast te zetten. Die moet je dan wel overzetten.

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 13:06
door Punky
Daty zijn de stukken waar ik op doelde. Verder weet ik niet of het past. Zou best kunnen.;-)

Welk aardig om te weten voor de toekomst. Mocht de mijne ooit een kitcar gaan worden als de koets op is.

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 14:15
door thomaaas
Ja Dolf ik heb juist deze gekocht opdat het dan geen kitcar worden! :lol:

Moet je die opzetstukken overlassen of weet je dat niet Michiel?

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 17:34
door siemen
ik zal eens een foto maken van het vooruit frame of je moet een keer langs komen

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 18:06
door engbokho
Ami 8 chassis is geheel anders dan 2cv/Dyane chassis. Gaat dus niet lukken...
Maar gelukkig roesten Ami 8 chassis niet zo hard dus er zijn er nog genoeg in omloop.
Even via Ami vereniging proberen en anders zijn er nog wel garage's die zoiets hebben liggen

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 18:57
door Yannick
Wat zijn dan juist de structurele verschillen?




Yannick

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 19:07
door Bartje
Precies weten doe ik dat ook niet, maar eh, afgezien van details als ophangbeugeltjes e.d. heeft een AMI chassis geloof ik 1,2mm plaatwerk i.p.v. de 0,8 van 2cv/dyane chassis.
Verder is de afstand tussen de veerpot montagepunten/dwarsbuizen groter omdat de dikke veerpotten wat langer zijn.

Maar eh.. Yannick dat moet jij toch weten :?: waarschijnlijk beter dan ik.

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 19:16
door Yannick
Ik heb mij nog nooit in de Amichassis' verdiept. Als de montagepunten van de veerpotten verder van elkaar staan, zitten die dwarse kokers dan ook verder van elkaar of zijn de uiteinden enkel anders?



Yannick

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 19:44
door marcopr
Een AK400 heeft ook een AMI chassis en het is diverse punten wezenlijk anders. Met name omdat de belasting door het gebruik zwaarder is met een AMI of AK koets.

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 20:02
door engbokho
Ziehier een plaatje (gevonden ergens op het net)
Afbeelding
De balkjes passen dus niet :-(
En zo zijn er nog wat dingetjes....