Pagina 2 van 5
Geplaatst: za 13 feb, 2010 11:19
door Eminence Grise
ik zou gaan voor uitkering van de schade MET behoud van het wrak.
Nieuw chassis eronder en de gedeukte onderdelen vervangen mss een optie..??
Geplaatst: za 13 feb, 2010 12:54
door Red Duck
zwaar k@t moet ik zeggen
ik hoop dan ook op een goedde afloop qua verzekeringswerk wat niet wegneemt dat je deze eend moet missen
gelukkig is mijn eend all risk en kan ik in principe een nieuwe terug eissen maar oooh wat zal ik huilen als het mij overkomt
ik leef dan ook erg met je mee.
Sterkte met je knie overigens
geiukkig niks ernstigs met jouw
Geplaatst: za 13 feb, 2010 17:22
door Clau (°\=/°)
Het klinkt misschien achterlijk maar ik vind het dus inderdaad zo erg dat hij nu ergens als wrak staat...
Vannacht heel slecht geslapen en ben zo vreselijk pissig op die vrouw die me niet zag ( en er niets aan kon doen I know...)
Maar toch... ik was zo onwijs blij met die eend. Elke keer een plezier om erin te stappen...
Ik wil absoluut een nieuwe, ookal zegt mn vriend dat het misschien tijd is voor een andere auto. No way!
Ik heb net wat foto's genomen. Ook voor de zekerheid maar ook om hier even te laten zien. Misschien hebben jullie een idee of dit nog te redden valt maar volgens mij moet er een heel nieuw 'rij-systeem' ( motor, remmen etc etc) in.
Nou, voila, mn eendje op de schroothoop:
Geplaatst: za 13 feb, 2010 17:34
door Eendeke
De koets ziet er nog wel goed uit of niet?? Heeft die ook schade?
Anders kun je die makkelijk op een ander chassie zetten met en andere motor. Wat vervangend plaatwerk en klaar!
Geplaatst: za 13 feb, 2010 17:40
door Jeroen-citroen
Idd die koets lijkt op het eerste oog nog prima., Dan zou je met een chassis en wat plaat een eind kunnen komen.
Ik ben zeer benieuwd wat de verzekering ervan zegt maar hij lijkt mij wel te redden.
Geplaatst: za 13 feb, 2010 17:48
door Flying Duckman
koets zal vast op het schutbord wat schade hebben doordat de vooras wat naar binnendrukt, of de versnellingsbak die naar achteren geschoven is, maar die koets is absoluut redbaar, nieuw chassis, motor kan misschien nog goed gaan hoewel vaak de krukas beschadigd raakt en vroeger of later door midden knapt.
Met wat geluk is de behuizing van de bak nog wel in orde en kan die blijven.
Bij elkaar toch zo'n 3500 euro schade globaal geschat.
Kan mij niet voorstellen dat de auto daar niet op gewaardeerd wordt.
Ik denk dat je zelfs ngo een kansje hebt dat hij niet total loss verklaard wordt, maar dat ligt aan de waardering van de tegenpartij z'n verzekering.
Als het gaat zoals in nederland komt er een onafhankelijke taxateur langs die de auto gaat waarderen en aan geeft wat voor bedrag aan schade erin zit.
Belangrijk is dat je informatie hebt van een specialist waarmee je aan kunt tonen wat een chassis vervangen kost, wat een motortje kost en wat plaatwerk.
Bereid dit goed voor en druk dit onder de neus bij de tegenpartij mochten ze hem total loss willen verklaren.
Als je eend netjes is, goede staat, hard, geen roest, net interieur dan zou de prijs in Nl snel richting de 5000 gaan, dus je hebt best kans dat je hem kunt behouden.
Maar voornamelijk, de tegenpartij is schuld. Als jij kunt bewijzen wat die auto nog waard was en wat reparaties kosten dan zou j ehem zelfs kunnen laten repareren verwacht ik.
Veel succes en mooi dat je zelf geen letsel hebt, dat is nog het belangrijkst!
Geplaatst: za 13 feb, 2010 17:56
door Clau (°\=/°)
Ik ben zo blij met dit forum! Echt dat geeft de burger moed!
Ik denk ook dat de koets verder ok is. Op een geknapte richtingaanwijzer na
Maar goed, ik ga me inderdaad goed voorbereiden, advertenties van gelijkwaardige eendjes verzamelen en de mehariclub.com catalogus raadplegen voor nieuwe onderdelen...
Die krukaslagers waren al aan het tikken trouwens.
Ik was dus onderweg om 20W50 te halen voor een olieverversing om naar Nl te komen.
Maar hij heeft(had?) ook een centrifugaalkoppeling en daar was ik ook zo blij mee. Maar goed, niet van het allergrootste belang,
Chassis was super. Ramon heeft hem ook nog gezien en het was nog het originele chassis zonder laswerk.
Ik ga maar heel hard duimen denk ik...
Nogmaals bedankt voor de goede raad, ik heb er echt heel veel aan!
Geplaatst: za 13 feb, 2010 18:55
door drasseldrap
o jee Clau wat is dit kloten zeg
brrrrrrrrrrrrrr weet helemaal wat je nu doormaakt ( ik ben jaren terug twee keer achter gelijk achter elkaar met mn eend gebeukt door een achtelrigger. Notabene de eerste keer dat ik naar een meeting g ing).
Verzekering wilden m total loss verklaren maar ik heb met
... het wel voor elkaar gekregen dat de eend weer opgeknapt werd. OOk daarna bleek dat de garage de klus helaas niet goed geklaard had ( had bv de wielkappen vast gelast aan de koets grrrrrrrrrrrrrr)
Dus knok voor je eendje
heel veel sterkte en sucses !!!!
Verwijzing gewist. Lag er iets te dik bovenop.
Geplaatst: za 13 feb, 2010 19:56
door Clau (°\=/°)
drasseldrap schreef:o jee Clau wat is dit kloten zeg
brrrrrrrrrrrrrr weet helemaal wat je nu doormaakt ( ik ben jaren terug twee keer achter gelijk achter elkaar met mn eend gebeukt door een achtelrigger. Notabene de eerste keer dat ik naar een meeting g ing).
Verzekering wilden m total loss verklaren maar ik heb met
... het wel voor elkaar gekregen dat de eend weer opgeknapt werd. OOk daarna bleek dat de garage de klus helaas niet goed geklaard had ( had bv de wielkappen vast gelast aan de koets grrrrrrrrrrrrrr)
Dus knok voor je eendje
heel veel sterkte en sucses !!!!
Verwijzing gewist. Lag er iets te dik bovenop.
Nou de moderator zat er wel bovenop zeg...
Na goed ik zal even kort uitleggen hoe het hier nu gaat.
Toen ik dus bovenop de oude Dame was geklapt kon ik mijn rechterbeen niet meer bewegen. Het gebeurde op een voorrangskruising waar er dus 2 auto's stilstonden om mij voorbij te laten gaan. Dame van links zag mij niet en gaf gas, en ik dook in haar flank. Toen is de man van de rechterkant dus uit zn auto gesprongen en naar mij gekomen. Hij schreeuwde nog naar die vrouw: WAAAAAROM gaf je gas??
Maar goed, ik in soort van shock en had pijn in mn rechterknie. Die was tegen mn handrem aangekomen tijdens de botsing. Ik stond vol op de rem dus ik denk dat ik met 40 km/h tegen haar aan ben gekomen.
Ik mocht me dus niet meer bewegen en binnen een kwartier was de brandweer daar. Die deden supermoeilijk... mocht mn hoofd niet meer bewegen, kreeg een kraag om. Laars kapot gesneden, broek ook. Lekker belangrijk maar goed ik werd afgevoerd in de ambulance nadat de Gendarmerie me had ondervraagd en een alcoholtest had afgenomen.
Wat blijkt nu, omdat ik niet langer dan 24h in het ziekenhuis heb vertoefd moet ik alsnog de formulieren zelf met die dame invullen. We hebben haar nummer en een afspraak voor morgen maar de Gendarmerie heeft dus alles al ingevuld... maarrr omdat ik dus al snel uit het ziekehuis was moet ik het nu zelf doen.
Dus kan ik niet naar NL, dus verlies ik 2 opdrachten a 1600,-...
Enniewee, niemand die dat gaat vergoeden natuurlijk.
Een geinig kijkje in de franse keuken voor jullie.
Mijn verzekering is ook niet bereikbaar, pas vanaf maandag. Zorg er dus voor dat je geen ongeluk krijgt op een vrijdag. Dan mag je dus gewoon wachten tot na het weekend.
Ik heb niets gebroken. Wel een zeer been en nu ook wel een stijfe nek en rug maar ik denk dat dat wel goed komt. Slapen was kaa uu tee want al vind ik mezelf echt geen zeikerd, ik kreeg toch steeds weer dat beeld van dat ongeluk... Waarom was ik niet eerder of later vertrokken denk je dan.
Geplaatst: za 13 feb, 2010 20:09
door marcopr
Houdt moet! Een eend is niet zomaar een willekeurig auto.
Met de praktische tips heb je toch veel zelf in de hand. En het gaat niet vanzelf maar je bent tenslotte niet aan de goden (
Bij Tautasis!
) overgeleverd.
Bon courage
Geplaatst: za 13 feb, 2010 20:18
door supercees
Clau (°\=/°) schreef:Dus kan ik niet naar NL, dus verlies ik 2 opdrachten a 1600,-...
Enniewee, niemand die dat gaat vergoeden natuurlijk.
volgens mij kan je dat ook claimen, is gevolgschade...
Geplaatst: za 13 feb, 2010 20:34
door Ramon
precies!!
Geplaatst: zo 14 feb, 2010 12:23
door drasseldrap
HUH!!!!!!!??????????
welke verwijzing???
Ik heb geen idee waar dit over gaat en vind het dus raar dat er schijnbaar geknipt is in nmijn reactie.
Geplaatst: zo 14 feb, 2010 12:27
door drasseldrap
clau idd, je gemiste opdrachten kun je waarschijnelijk wel claimen.
Valt me op dat je eigenlijk voorbarige conclusies trekt....
Maar goed dat dit forum er is....
En je gedachten en zo over waarom dit en zo zijn begrijpelijk hoor.
Misschien ook wel wat angst straks als je weer gaat rijden.
Tis ook allemaal nie niks zegg...
Maar blijf geloven in een goede afloop en dat je gewoon weer kunt rijden in een eend, je eend strakkies
kop op ( ondanks de stijve nek
)
Geplaatst: zo 14 feb, 2010 12:32
door Punky
drasseldrap schreef:HUH!!!!!!!??????????
welke verwijzing???
Ik heb geen idee waar dit over gaat en vind het dus raar dat er schijnbaar geknipt is in nmijn reactie.
Met de omschrijving van de garage die je gaf, weet iedereen die een beetje bekend is in dit wereldje wie je bedoeld. Dus zie ik dit gelijk als het noemen van de naam van het bewuste bedrijf. Ik kan je namelijk via een pbtje wel noemen wie je bedoelde.