Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 10:06
door Clau (°\=/°)
Hier in de eerste foto is gemaakt aan de voorkant die vervangen is. Lastig uit te leggen maar dat gapende gat wat je zit, dat was aan de andere kant niet. Er zat hier een deuk in en ad andere kant was het gewoon recht.

Daaronder de juicy onderkant. ( chassis was wel erg netjes)

De dakrand was ook netjes, de kit was wel oud ( ja 1972)

Verder sloot 1 raam niet goed en was die knop stuk om dat pinnetje eruit te drukken. Niet van belang natuurlijk.

Maar eh.... ik heb gister toch weer een eend gevonden! Gekocht door alleen maar foto's te zien. Het is een rode eend uit 86 geloof ik. ( grappig, dat was dus iets wat ik helemaal niet wilde. Rood stond niet op mijn verlanglijst en ik wilde er weer een tussen 1970-1979.
Maar deze heeft 45000 op de teller, staat in zuid frankrijk, geen roest, goed onderhouden door een citroengaragemijnheer en voor een goede prijs dus tja, dan ga ik niet zeuren. Misschien ga ik hem wel een andere kleur geven. Volgende week dinsdag haal ik hem op!

(en heel stiekum ga ik toch nog verder op zoek naar een Ami... maar dan wel een van onder de 1000,- dat moet wel lukken, ik heb geen haast)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 13:02
door thomaaas
Stoer footoos!! :D

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 13:12
door Rossero
Nu toch benieuwd naar de foto's op welke basis je een eend gekocht hebt ;)

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 13:12
door Yannick
Kijk Thomas, een dak :lol:




Yannick

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 14:08
door Gerard2cv
Het voordeel van een '86er is dat als er S6 op staat hij op euro 95 kan rijden,dus een 644 motor

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 15:24
door Clau (°\=/°)

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 15:27
door Clau (°\=/°)
Met dit bericht er bij, en ik was om :-)
Ticket is geboekt, volgende week dinsdag vlieg ik naar het zuiden en dan rij ik hem terug.

Moet nog wel even een nieuwe voorbumper op denk ik...


Tot slot nog even wat technische info over de 2cv.
Hij heeft 48000 km op de teller
Verbruikt praktisch geen olie ( is zeer bijzonder voor een 2cv) wel regelmatig controleren natuurlijk om de 500km voor de veiligheid.
De oliekoeler is netjes schoon dus hier geen lekkage.
De eend heeft hier en daar wat lichte carrosserie schade hij is niet nieuw natuurlijk.
Het dak en ook het scharnierpunt bij de motorkap / ventilatieklep is in goede staat geen roest plek.
Deuren aan de onderzijde zijn geheel gaaf vaak een probleem bij de eend.
En ja hij start altijd perfect en zelfs ook in de winter.

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 17:45
door Geert
Eend goed , al goed :wink:

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 18:36
door Yannick
En origineel NL! Da's kunnen in Zuid-Frankrijk :D

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 18:39
door Punky
Zo beroerd oogde die Ami niet op de paar foto's.

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 18:46
door Yannick
Nee, als de dorpels en vloerplaten gezond zijn, vind ik het zijn 1500 Euro wel waard. Dat het plaatwerk rechts eens aan frut gereden is, wil niet zeggen dat het een slechte auto is. Als alles nu goed past en er recht uit ziet, zie ik geen probleem.

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 18:57
door Clau (°\=/°)
Kan best dat het een goeie auto is hoor, maar ik vond die vent mij net even een te vaag verhaal ophangen.

Ik heb gewoon te weinig verstand er van om te weten of de auto goed is.
Wat ik zei, hij reed echt lekker, maar voor mij moet er toch ook wel een beetje goed gevoel bij de verkoper ook zijn.

Hij staat nog te koop hoor! Omgeving le Mans. Op le bon coin kun je hem zo vinden.

Geplaatst: di 16 mar, 2010 10:21
door thomaaas
Yannick schreef:Kijk Thomas, een dak :lol:




Yannick
Ey Ey ik heb ook een dak! Is zelfs met de hand afneembaar!!!

Geplaatst: di 16 mar, 2010 11:18
door Yannick
Clau (°\=/°) schreef:Hij staat nog te koop hoor! Omgeving le Mans. Op le bon coin kun je hem zo vinden.
Bedankt, ik hou niet van import :wink:

Geplaatst: di 16 mar, 2010 11:22
door Ramon
een Ami is leuk maar als je een eendrijder bent verveeld het heel erg snel!