125 of 135?

Alles over de wielophanging
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gelemotor » di 23 mar, 2010 22:19

Spookeend schreef:Nankeng onder mijn eend zitten, voor, dan wel 145 breed ipv 135......

Prima bandjes, alleen tussen net wel / net niet nat wegdek, dan zijn ze wat minder lekker dan de firestones die ik hiervoor had.

Goed nat wegdek, goed, droog/warm wegdek, zeer goed, als persoonlijke mening. Waar je extra raakvlak ook goed gaat merken als pluspunt, is remweg. Hoe meer oppervlak je op de weg hebt als je wilt stoppen, hoe beter. Ook, doordat je meer oppervlak op de weg hebt, gaan de wielen minder snel blokkeren, dus rem je gedoseerder.

Moet er wel bij zeggen, dat dat dan wel bij mij met een wat "extremere" handeling is, gewoon omdat ik dat leuk vind, lol
Volgens mij maakt het ook uit hoeveel druk er op het wiel staat, en dan staat er bij een dunnere band meer druk / cm2 op het wegdek dan bij de brdere 135.
Verschillen zijn wel minimaal, dus laat de looks of prijs maar het verschil uitmaken??

Gr, Luc
Duck your life

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Nicky » wo 24 mar, 2010 07:46

Marbor banden zijn prima. We hebben met 1 setje 2x de Touareg Trail (20.000 km in totaal) gereden.
Ze zouden nog steeds door de apk heen komen.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » wo 24 mar, 2010 18:19

dyane_maniac schreef:ja maar dax, duur is niet perse beter. en hoewel michelin toch idd wel de beste banden zijn vind ik mabors echt goede banden hoor. er zijn inderdaad hele slechte banden. firestones bijvoorbeeld. dat rijdt k@t en slijt 3 x zo snel als bijv michelins. maar je hebt ook goede goedkopere alternatieven op michelins zoals mabor. en die zijn niet een tientje goedkoper, maar 3x zo goedkoop en zeker niet 3 x zo slecht.

dus je hebt gelijk dat je zeker niet bezuinigen op veiligheid, maar vind het wel erg kort door de bocht door te stellen dat iets anders dan michelin gelijk onveilig zou zijn.
K heb zelf ook Mabors eronder liggen, zijn echt heeeel goed, zou ik zeker aanraden, maar die Chinese k*trommel is het profiel voor een doodskist...
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Re: banden

Bericht door gelemotor » wo 24 mar, 2010 18:50

Roadrunner schreef:PAS OP voordat je Japanse t****zooi laat monteren moet je eerst wat weten over eendenbanden.
Eendenwielen kantelen als je stuurt. Dat kun je eenvoudig zien dat het gestuurde wiel niet meer rechtop staat. Als je een band monteert met een harde of stugge zijwang dan zal het wiel de eend min of meer optillen en zul je in geringe mate het contact met de weg verliezen. Een MICHELIN en ook de Mabor hebben een zachte zijkant. Dit loopvlak blijft contact houden met de weg en de zijkanten vervormen. Zo rij je altijd met volledig wegcontact en dus veilig. Ga voor MIchelin of anders voor Mabor. Firestonebanden zijn ongeveer de allerslechtste die er zijn, daar zou ik m'n ergste vijand nog niet op wegsturen.
Dit zou best wel eens kunnen kloppen over de Firestone.
Bij mijn andere hobby, zijspan rijden, hoor je mensen juist erg positief over de Firestone.
En waarom??, omdat de banden juist lekker stevig zijn, bij een zijspan is dat juist weer een pluspunt in tegenstelling tot de Eend.

Groet Luc
Duck your life

Plaats reactie