Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 30 mar, 2010 20:55
door Yannick
Die blokken hebben een specifiek koelhuis, te herkennen aan de twee voorgevormde kruizen links en rechts van de molen.

Een grote diameter is uiteraard nodig voor een grote molen.

Geplaatst: vr 2 apr, 2010 21:25
door Punky
Yannick schreef:Die blokken hebben een specifiek koelhuis, te herkennen aan de twee voorgevormde kruizen links en rechts van de molen.

Een grote diameter is uiteraard nodig voor een grote molen.
In de nieuwe L'Ami staat een sloper van een Ami6 Break op de voorpagina en deze heeft een dergelijke fan met het beschreven koelhuis. :wink:

Geplaatst: vr 2 apr, 2010 23:03
door Dyane
Dus de motor is hetzelfde als die van een een of dyane, maar het koelhuis is anders. Weer wat geleerd

Geplaatst: za 3 apr, 2010 08:09
door engbokho
Dyane schreef:Dus de motor is hetzelfde als die van een een of dyane, maar het koelhuis is anders. Weer wat geleerd
De motor(en fan) is hetzelfde als van eerste type Dyane (D)6, Azam6,Ak350 en Ami6.
Motor is ook goed te herkennen aan de verwarming met "klepjes" en de uitlaat die voorlangs de koeltunnel loopt.

Geplaatst: za 3 apr, 2010 12:09
door Yannick
Wie heeft er nu gezegd dat het koelhuis specifiek is aan de Ami6? Het is specifiek aan het M4-blok dat in verschillende auto's heeft gelegen in de jaren '60, zoals engbokho hieronder beschrijft.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: za 3 apr, 2010 17:06
door TimVS
Is de opening van een Ami8 koelhuis niet groter, daar zit in iedergeval een rubber op voor een goede aansluiting.

Geplaatst: za 3 apr, 2010 17:25
door engbokho
Nee, Ami 8 heeft "gewone" koeltunnel.

Geplaatst: za 3 apr, 2010 21:58
door Punky
De rand is iets breder ivm het rubber tussen de koeltunnel en de voorkant van de Ami8. Verder wijken de bladen iets af qua grote dan die van de eend, maar mag bijna geen naam hebben. Een 2cv fan voldoet op een Ami8 dus ook.