starten met warme motor
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Plankgas starten...
Als ie met warme motor niet wil aanslaan, eens aan de bobine voelen of ie warm/heet is.
Kunt altijd even een andere bobine proberen als ie met warme motor niet wilt starten, weet je gelijk of het daar aan ligt.
Als ie met warme motor niet wil aanslaan, eens aan de bobine voelen of ie warm/heet is.
Kunt altijd even een andere bobine proberen als ie met warme motor niet wilt starten, weet je gelijk of het daar aan ligt.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Dit is precies ook mijn probleem!Zo mega irritant
Vlotterhoogte is opnieuw afgesteld, carburateur gereinigd, grote beurt, bobine vervangen, nieuwe ontsteking zonder condensator.
Het lijkt mij inderdaad op een vapour lock, vooral omdat het ontstaat als hij eventjes stilgestaan heeft nadat hij lekker warm is.
Maar voorkom je een vapour lock met een nieuwe brandstofpomp???
Dat snap ik niet helemaal?
Ik word er in ieder geval nog steeds gestoord van vooral met dit "eendenweer", heerlijk dakje open etc etc....
Hoor graag jullie suggesties!
Greetz David
Vlotterhoogte is opnieuw afgesteld, carburateur gereinigd, grote beurt, bobine vervangen, nieuwe ontsteking zonder condensator.
Het lijkt mij inderdaad op een vapour lock, vooral omdat het ontstaat als hij eventjes stilgestaan heeft nadat hij lekker warm is.
Maar voorkom je een vapour lock met een nieuwe brandstofpomp???
Dat snap ik niet helemaal?
Ik word er in ieder geval nog steeds gestoord van vooral met dit "eendenweer", heerlijk dakje open etc etc....
Hoor graag jullie suggesties!
Greetz David
Vapour lock onstaat wanneer vloeibare brandstof overgaat naar gasvormige brandstof en zo de werking van de brandstofpomp en carburatie gaat beïnvloeden. Belangrijk is dat je eerst de oorzaak van de opwarming van de brandstof gaat wegnemen...
Belangrijk is natuurlijk te checken of ontsteking goed afgesteld staat en de bobine nog in goede staat is....maar vergeet ook even niet je oliekoeler te controleren !!!! Als die dichtgekoekt is, dan loopt je blok op korte afstanden ook warm en krijg je dus gasbelvorming in je benzinepomp cq. carburator.
Blijft een belangrijk onderdeel en wordt vaak over het hoofd gezien....
Belangrijk is natuurlijk te checken of ontsteking goed afgesteld staat en de bobine nog in goede staat is....maar vergeet ook even niet je oliekoeler te controleren !!!! Als die dichtgekoekt is, dan loopt je blok op korte afstanden ook warm en krijg je dus gasbelvorming in je benzinepomp cq. carburator.
Blijft een belangrijk onderdeel en wordt vaak over het hoofd gezien....
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
Ik heb zelf het idee dat het dan een carburatie probleem is....vantasy schreef:Als ie warm is en niet wil starten trek dan de benzineleiding eraf om te zien of er benzine komt . Komt er geen dan pomp nazien, komt er wel dan is het een elektrisch probleem.
Electrisch probleem, alleen bij warme motor???
Ik weet het niet....
Daarom graag meer suggesties
Greetz David
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Het staat toch echt in de handleiding van je 2cv, bij warme motor, met plankgas starten. Dus vooral met dit weer. Het blijkt dat met een andere bobine van motorfietsen (bijvoorbeeld de bekende gele) het probleem een stuk minder is.
Het kan vele oorzaken hebben, misschien wel door de lange inlaatkanalen of een te warm spruitstuk? Wie weet, bij citroen kwamen ze in ieder geval met bovenstaande handleiding.
Het kan vele oorzaken hebben, misschien wel door de lange inlaatkanalen of een te warm spruitstuk? Wie weet, bij citroen kwamen ze in ieder geval met bovenstaande handleiding.
Ja de handleiding heb ik echt wel gelezen
Heb ik ook allemaal echt wel geprobeerd
Maar het is een serieus probleem, nieuwe bobine heeft niets veranderd.
Carburateur is schoongemaakt/afgesteld.
Het lijkt idd een te warm spruitstuk oid, waardoor er een vapour lock verschijnsel ontstaat.
Maar hoe komt het dat de ene 2cv wel start en de ander niet
Ik zal voor de zekerheid de oliekoeler nog eens reinigen, maar daar zit hem echt niet in, die is niet echt vies
Ben nog steeds niet verder
Is er iemand die iets over de temperatuur van het spruitstuk en de hotspot kan zeggen
Graag suggesties
Thanx alvast.
Greetz David
Heb ik ook allemaal echt wel geprobeerd
Maar het is een serieus probleem, nieuwe bobine heeft niets veranderd.
Carburateur is schoongemaakt/afgesteld.
Het lijkt idd een te warm spruitstuk oid, waardoor er een vapour lock verschijnsel ontstaat.
Maar hoe komt het dat de ene 2cv wel start en de ander niet
Ik zal voor de zekerheid de oliekoeler nog eens reinigen, maar daar zit hem echt niet in, die is niet echt vies
Ben nog steeds niet verder
Is er iemand die iets over de temperatuur van het spruitstuk en de hotspot kan zeggen
Graag suggesties
Thanx alvast.
Greetz David
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik weet dat de tip "plankgas starten" hier al gegevens is. ik wilde er graag aan toevoegen: het gaspedaal rustig tot de bodem (!!!) intrappen (en ingetrapt houden!!!) starten, maar dan ook echt DOORstarten, dus sleutel om en pas loslaten als ie loopt (of het moet echt meer dan 15 seconden duren ofzo. dus NIET even de sleutel omdraaien en na een 3 seconden weer los en dan weer starten en al helemaal niet "pompen" met het gaspedaal. een eend verzuipt snel! (en daar is dat gaatje waar gerard het over heeft voor bedoelt, om dan de overtollige benzine te lozen)
ik zeg niet dat het gegarandeerd dit probleem is, maar veel mensen starten verkeerd bij een warme motor. en vinden het blijkbaar eng om met volgas te starten en door te starten waardoor het starten nog moeilijker wordt. een vriend van me had hetzelfde, ik het uitgelegd en toch niet doorstarten en de voet weer van het gas....
als er idd al echt via deze manier gestart is dan is er iets anders aan de hand, maar ik denk dat 8/10 mensen een warme eend verkeerd start (helaas)
ik zeg niet dat het gegarandeerd dit probleem is, maar veel mensen starten verkeerd bij een warme motor. en vinden het blijkbaar eng om met volgas te starten en door te starten waardoor het starten nog moeilijker wordt. een vriend van me had hetzelfde, ik het uitgelegd en toch niet doorstarten en de voet weer van het gas....
als er idd al echt via deze manier gestart is dan is er iets anders aan de hand, maar ik denk dat 8/10 mensen een warme eend verkeerd start (helaas)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction