hulp bij aanschaf eend

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 6 mei, 2010 23:26

Kilometerstand: 4.837 km

Da's vast de afgelezen stand.
Echte kmstand gezien de gedeeltelijke motorrevisie en nieuwe aandrijfassen waarschijnlijk 104.837 (of zelfs 204.837)
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 7 mei, 2010 00:05

tsja km stand zegt echt he-le-maal 3x nix! liever ene goed blok die dik over de ton zit dan eoa rotblok met slechts 50.000 km op de teller. zelfde voor apk. apk is leuk omdat je dan even niet hoeft, maar het zegt totaal nix over de staat van de auto.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

sellavie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sellavie » vr 7 mei, 2010 07:41

mijn eend is ook getaxeerd en echt alles wordt nagekeken, van de staat van de lak tot de benzine en remleidingen, ook motorisch, als het rapport zegt €10500,= en jij kunt hem kopen voor 7500,= dan heb je een koopje. Alleen jammer van die voorbumper en natuurlijk de kleur...
je kunt ook eens op tweedehands. kijken daar staat ook een leuke

pieterdewaard
Beginner
Beginner

Bericht door pieterdewaard » vr 7 mei, 2010 08:55

sellavie schreef:mijn eend is ook getaxeerd en echt alles wordt nagekeken, van de staat van de lak tot de benzine en remleidingen, ook motorisch, als het rapport zegt €10500,= en jij kunt hem kopen voor 7500,= dan heb je een koopje. Alleen jammer van die voorbumper en natuurlijk de kleur...
Dat klopt, in dat taxatierapport wordt alles genoemd. Maar wat is er mis met bumper en de kleur? (vindt je dat rode badeendje hiernaast niet mooi?)
heeft eindelijk z'n eend! :)

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 7 mei, 2010 09:41

kleur is niks mis mee.
Echte eenden zijn gewoon rood, klaar !

Maar pas op: er zijn hieraan aantal mensen stikjaloers dat hun eend niet rood is.... Lekker negeren....

Die bumper is een kwestie van smaak. Ik heb ook liever een doffe grijze bumper ipv zo'n bling bling ding, maar het is maar een bumper....

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » vr 7 mei, 2010 09:52

Vraag anders of hij een foto van het chassisnummer naar je kan doormailen. Hier zijn kenners genoeg.

En taxatiewaarde is niet hetzelfde als de marktwaarde. De marktwaarde ligt (veel) lager.
Eend voor allen, allen voor eend..

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 7 mei, 2010 09:58

sellavie schreef:mijn eend is ook getaxeerd en echt alles wordt nagekeken, van de staat van de lak tot de benzine en remleidingen, ook motorisch, als het rapport zegt €10500,= en jij kunt hem kopen voor 7500,= dan heb je een koopje. Alleen jammer van die voorbumper en natuurlijk de kleur...
taxatiewaarde is niet de verkoopwaarde natuurlijk dus taxatie 10500 (2 jaar geleden) en verkoopprijs 7500 is redelijk en niet gelijk een koopje. de taxatie gaat om de waarde die de verzekering moet uitkering bij totallos.

idd jammer van de bumpers maar zoals duintje aangeeft dat is smaak afhankelijk. net als dat ik het jammer vind van de niet originele koplampen (maar dat zullen weinig mensen met me eens zijn haha). Verder niet erg ofzo, maar op de achterklep staat "2cv special", terwijl het een club interieur heeft. ook mist er volgens mij een deeltje binnenbekleding naast de km teller.

het is iig niet een echt originele auto. dat maakt verder niets uit voor wat de auto waard is natuurlijk, maar er zijn veel dingen niet origineel. volgens mij is deze bekleding alleen geleverd in de charleston.

wat nog een puntje is om af te dingen is dat er volgens mij mabor banden (a e45/st) onder zitten en geen michelins (a e130/st) . nu is een mabor een prima betaalbaar alternatief, maar voor dit soort bedragen vind ik dat er originele michelins onder horen te zitten of anders het prijsverschil afdingen!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 7 mei, 2010 10:04

Ik heb net gekeken naar de foto's maar als die eend getaxeerd is voor 10.500 Euro dan wil ik niet eens weten voor hoeveel mijn eend straks getaxeerd wordt.

En zoals aangegeven, als het een special is dan klopt er niet veel van. Bumpers, koplampen, deurbekleding, dashbord, stoelen en het dak

Maar verder wel een nette eend, 7500 vind ik persoonlijk wel te veel. Die van Johannes was een heel stuk mooier en die bracht uiteindelijk ook maar 5500 op.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » vr 7 mei, 2010 10:09

Dat wordt flink wat denk ik. Ik zou ook maar investeren in beveiliging :?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 7 mei, 2010 10:57

Willem2 schreef:Dat wordt flink wat denk ik. Ik zou ook maar investeren in beveiliging :?
??
backfire schreef:En zoals aangegeven, als het een special is dan klopt er niet veel van. Bumpers, koplampen, deurbekleding, dashbord, stoelen en het dak
het zou een club zijn volgens de advertentie en dan kloppen de koplampen en het typeplaatje niet. (waardoor ik het vermoeden heb dat het typeplaatje er niet af is geweest tijdens het spuiten en een andere klep is gebruikt)

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » vr 7 mei, 2010 11:34

dyane_maniac schreef:
Willem2 schreef:Dat wordt flink wat denk ik. Ik zou ook maar investeren in beveiliging :?
??
Een goed slot bedoel ik dan...

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 7 mei, 2010 11:53

a! ik zag al van die beveiliogingsmensen in pak en een oortje in die mee zouden moeten met de bezichtiging :D

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » vr 7 mei, 2010 12:44

Afbeelding

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » vr 7 mei, 2010 12:55

En nu weer on topic...

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » vr 7 mei, 2010 17:47

Als je zoveel centen in een 2cv steekt, zou ik op z'n minst zoeken naar een strikt origineel exemplaar. Over smaak kan vanalles gezegd worden maar de waarde van een originele auto is en blijft altijd hoger. Echte liefhebbers en kenners knappen altijd af op dit soort auto's.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie