Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 7 mei, 2010 21:25
door Chinco
Het zijn daar meer all-rounders dan merk-specialisten, uiteraard. En de generatie die echt aan die wagens gesleuteld heeft 30 jaar geleden is natuurlijk niet zo'n heel groot onderdeel van het totale personeelsbestand.

Ze zien daar echt alles voorbij komen, oldtimers is maar een deel.

Daar komt bij dat men niet echt consistent is, de uitslag van een keuring is nogal afhankelijk van de interpretatie (en bui) van de keurmeester. Eigen ervaring, helaas. Vandaar mijn cynisme, sorry.

Maar dat was offtopic. Back on topic: Ik hoop dat het zover komt, dat zou behoorlijk wat leuke openingen geven in de toekomst.

Sowieso vind ik de redenering dat een vervangen chassis al 1/3de van de verandering is bullshit, kijk maar naar alle Burtons met nieuw chassis. Dat mag toch ook? Of bouwen die allemaal een Citroën (MCC) orgineel chassis eronder?

Geplaatst: vr 7 mei, 2010 23:47
door thomaaas
Ze weten daar erg veel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat daaronder valt. Ik neem aan dat bedoeld wordt: kitcars, dan kan het altijd meevallen dat ook andere A typen hieronder vallen. Maar omdat het balletje nog aan het rollen is, is het ook erg moeilijk om daar iets over te zeggen ;)

Geplaatst: za 8 mei, 2010 00:54
door Punky
Captain Krimson schreef:
Punky schreef: Hoe goedkoper de chassis, hoe kreukgevoeliger ze zijn.
of juist niet kreukgevoelig! Een beetje kreukelzone is zo gek nog niet.
Ik had deze opmerking verwacht. Een rieeele kreukelzone is goed, maar eren chassis wat zijn originele binnenwerk mist, biedt mij iets teveel kreukelzone. :wink: Zoals Backfire ook al aangaf. Er zijn chassis geweest waar de gordelbevestiging alleen in de bovenplaat zat en waar het binnenwerk mistte. In zo'n chassis wil je niet rondrijden toch??? :roll:

Geplaatst: za 8 mei, 2010 08:55
door Eminence Grise
even voor de beeldvorming...

allen rdw gekeurd chassis is toegestaan, nummer inslaan door rdw en vooraf een schouw..

er veranderd dus in feite helemaal niets...

is er dan wel iets veranderd of versoepeld..??

Geplaatst: za 8 mei, 2010 09:02
door Willem2
Ja, vorheen mocht je maar een derde veranderen. Dus of chassis, of koets, of aandrijflijn.
Nu wordt het dus misschien mogelijk om bijvoorbeeld motor EN koets te veranderen. Of koets EN chassis.

Geplaatst: za 8 mei, 2010 09:19
door OnsEendje2
Ik vind het goed nieuws :!:
En zeker ook van de 1150 goedkeuring, van harte!!

Geplaatst: za 8 mei, 2010 11:05
door Chinco
Willem2 schreef:Of koets EN chassis.
Maar dat gebeurd toch al met de kitcars? Wellicht is de versoepeling dat je bij een chassiswissel ook de motor mag wisselen, maar koets en chassis wordt al heel lang gedaan.

Geplaatst: za 8 mei, 2010 11:06
door Rossero
Voor zover ik weet is dit niet iets nieuws hoor...

Zolang er al burtons bestaan met nieuwe chassis (en dat is heel erg lang, in ieder geval langer dan 1 dag) staat de RDW het al toe om zowel het chassis als de koets te vervangen. Het enige probleem wat jullie gecreeerd hadden wat het geheel moeilijker maakte is het zelf inslaan van een chassisnummer, en vervolgens de auto laten keuren bij de RDW, in de hoop dat ze niets zouden zien.

Overigens ben ik wel verbaasd dat ze een BMW motor goedkeuren! Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Hij heeft 3x zoveel pk's volgens mij!!! Ik had begrepen dat hij dan appart moet worden toegelaten tot de openbare weg, waarbij er tests moeten worden gedaan ivm wegligging en remweg! Niet nodig?

In ieder geval gefeliciteerd!

Geplaatst: za 8 mei, 2010 11:18
door Rossero
Jullie hele bouwverslag is ook weg? :|

Geplaatst: za 8 mei, 2010 15:19
door TB
Wijziging? Volgens mij is dit al een tijdje zo. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden nog met de RDW gebeld hierover. Toen kreeg ik al te horen dat een chassiswissel een noodzakelijke reparatie is. En inderdaad niet 1/3e verandering van het voertuig.

Geplaatst: za 8 mei, 2010 15:49
door Willem2
Volgens mij wordt dat idd een soort van gedoogd, maar officieel mag het nog niet. dacht ik

Geplaatst: za 8 mei, 2010 16:16
door Captain Krimson
Punky schreef:
Captain Krimson schreef:
Punky schreef: Hoe goedkoper de chassis, hoe kreukgevoeliger ze zijn.
of juist niet kreukgevoelig! Een beetje kreukelzone is zo gek nog niet.
Ik had deze opmerking verwacht. Een rieeele kreukelzone is goed, maar eren chassis wat zijn originele binnenwerk mist, biedt mij iets teveel kreukelzone. :wink: Zoals Backfire ook al aangaf. Er zijn chassis geweest waar de gordelbevestiging alleen in de bovenplaat zat en waar het binnenwerk mistte. In zo'n chassis wil je niet rondrijden toch??? :roll:
ah, dat dus ;-)

Geplaatst: zo 9 mei, 2010 14:42
door thomaaas
Werd voorheen gedoogd en bij ieder keurstation anders beoordeeld. Ondertussen zijn ze dus bezig dit te versoepelen en officieel toe te staan. Eigenlijk mag je geen chassis én koets wisselen en zijn burtons (officieel) alleen toegestaan met het originele chassis.

De RDW viel inderdaad ook over het feit dat het chasssisnummer oneigenlijk was ingeslagen, maar ook over het feit dat er meer dan 1/3e aan de auto gewijzigd is. De BMW-eend heeft ondertussen een specifieke typegoedkeuring gekregen en staat ook niet meer als 2cv op kenteken, maar alleen nog maar als citroën (net als een burton overigens). Die tests over het weggedrag en remgedrag zijn inderdaad uitgevoerd! En daar is de auto dus voor geslaagd, zal ik maar zeggen :D

in ieder geval bedankt, we zijn ook erg blij dat de BMW-eend weer terug is (al mag de auto dat vieren door eerst twee weken niet in de garage te staan omdat ik koelbeplating aan het verven was :lol: )

Geplaatst: zo 9 mei, 2010 22:46
door Willem2
Tof dat ie goedgekeurd is!

Geplaatst: di 11 mei, 2010 11:05
door Eminence Grise
gisteren nog contact gehad met RDW omdat ik er eventueel een Duits chassis onder wil monteren.
Even gevraagd naar de versoepeling.Komt er feitelijk op neer dat je er nu vrijwel elk chassis onder kunt zetten wat er te krijgen is..MITS...het overeen komt met het originele citroen chassis. Als de keurmeester er naar vraagt moet je aan kunnen tonen dat het qua samenstelling (gebruikte materiaal/plaatdikte), vorm en deugdelijkheid gelijkwaardig is aan het origineel van Citroen. Spreekt voor zich dat je dat voorkomt door een TuV of RDW keur. Ik mag er dus een duits chassis onder zetten. Schouw en herinslag door RDW zijn wel verplicht.