Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 20:35
door Janwillem
Bij deze weer een update.

Ik ben inmiddels gestart met het kaalmaken/ontroesten van het chassis. Daarbij wil ik graag wat foto's met jullie delen. Ik heb het idee dat mijn chassis niet krom is, maar dat er wel iets gaande is onderhuids.

Dit is de linkerkant van het chassis:

Afbeelding

Afbeelding

Dit de rechterkant

Afbeelding

Afbeelding

En hier een overzichtsfoto

Afbeelding

Op de laatste foto is te zien dat de bodemplaat aan de bestuurderszijde wel wat roestschade heeft.
Volgens mij is het chassis nog niet krom, maar is het wel aan het roesten van binnenuit. Wat is jullie mening?

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 21:01
door Punky
Het kan inderdaad zijn dat de buitenzijde er nog best goed uitzietl. Als de versteviging binnen slecht wordt kan hij inzakken. Dit is aan de buitenzijde te zijn aan een krom zijpaneel op de plek van het knikpunt. Op de foto is dit niet te zien. Dus dat zul je zelf even moeten bekijken/voelen.

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 21:18
door Tom Duckpower
Ik vind alleen dat de linkerpoot er raar uitziet. Naar mijn weten moet het linkergedeelte van het chassis op de eerste foto, licht naar boven buigen, en niet naar beneden zoals ik hier zie.
Afbeelding

Maak anders een foto van de gehele linker voorpoot, de voorzijde (recht van voor) en de rechtervoorpoot.

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 21:36
door Yannick
Er is maar één manier om daar achter te komen: plaat eraf. Maar ik zie dat je al puntlassen hebt doorgeboord?

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 21:41
door the Nosepicker
Zijn dat niet de gaten voor bevestiging van de koets?

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 21:50
door AZL57
voorpoot knikt iets naar beneden om plaats te maken voor de aandrijfas, daarna weer omhoog.

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 23:25
door CitroenAZU
Dit is een imitatiechassis. Als je wijs bent gooi je het weg en koop je een goed chassis.
Als je zo'n imitatiechassis nieuw koopt kun je het na een jaar of 5 al weggooien.
Alle tijd die je hier dus in gaat steken is zonde van je tijd...
Je kunt dan met 2 jaar weer overnieuw beginnen.

Klinkt misschien wat lomp maar het is nu eenmaal zo...

Sla voor de grap eens met vlakke hand op de boven- of onderplaat en luister dan wat je hoort. 9 van de 10 keer hoor je al roestgruis loskomen.

MOD: leverancier is niet van belang, kan per PB opgevraagd worden

Geplaatst: di 7 sep, 2010 17:51
door supercees
Janwillem schreef: Afbeelding
je kan deze randen wat openwippen, roest verwijderen, dicht duwen en vervolgens deze naden van voor tot achter dichtlassen, dan komt er nooit meer vocht tussen.

Geplaatst: di 7 sep, 2010 17:55
door Yannick
Hoe zie je dat dit een imitatiechassis is Martijn? Of ken je de auto?

Geplaatst: di 7 sep, 2010 18:12
door Janwillem
Daar ben ik ook erg benieuwd naar: hoe zie je dat dit een imitatie is? Ik was in de veronderstelling dat dit het originele chassis was

Geplaatst: di 7 sep, 2010 20:20
door Janwillem
CitroenAZU schreef:
Sla voor de grap eens met vlakke hand op de boven- of onderplaat en luister dan wat je hoort. 9 van de 10 keer hoor je al roestgruis loskomen.
Dat wou ik inderdaad nog even erbij vermelden: als ik het chassis 180 graden draai dan hoor ik een hoop gruis/rommel vallen binnenin het chassis. Ook hoor ik gekraak onder me als ik over het chassis heen loop

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 06:55
door Bull Frog Bleu
..je kan hem altijd aan de muur hangen als decoratiestuk.

ook ik zou gaan voor een nieuw chassis en dan meteen gegalvaniseerd dan ben je meteen van een roestend krakend chassis af.
Je moet er niet aan denken deze operatie over een paar jaar weer te doen.

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 09:31
door 2cvmaarten
Janwillem schreef:
CitroenAZU schreef:
Sla voor de grap eens met vlakke hand op de boven- of onderplaat en luister dan wat je hoort. 9 van de 10 keer hoor je al roestgruis loskomen.
Dat wou ik inderdaad nog even erbij vermelden: als ik het chassis 180 graden draai dan hoor ik een hoop gruis/rommel vallen binnenin het chassis. Ook hoor ik gekraak onder me als ik over het chassis heen loop
Klinkt als hoog tijd voor een wissel!

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 12:20
door Janwillem
Ik ben gister nog bezig geweest en heb nog wat foto's gemaakt waar je niet blij van wordt. Er is in het verleden al aan de auto gelast, maar dat is op een manier gedaan die mij niet zint. Over de liggers aan de voorzijde waren platen gelast en die heb ik verwijderd. Zal de foto's binnenkort online zetten.

Dan nog even wat anders: de 2CV ligt uiteraard al helemaal uit elkaar en ik heb gelezen dat je voor een chassiswissel de auto moet laten schouwen. Maar hoe moet dat nu? Moet de RDW dan per see bij mij thuis komen? En dat is voldoende?

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 13:02
door backfire
Ja de RDW komt bij je thuis, totaal komen dan de kosten voor het schouwen hoger uit. In plaats van 68 euro kost het dan 110 euro.