Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 25 mei, 2010 14:12
door Franko
dank je, ik laat het weten!

Geplaatst: di 25 mei, 2010 17:46
door Franko
Probleempje, ik kan de CO2 schroef niet vinden! Waar zit hij precies?

Ik heb nog even gegoogled, maar de CO2 schroef heeft volgens mij alleen zin bij stationair draaien?

Ook hoor ik bij het afremmen op de motor wat geplof, dit duid op slechte ontsteking?

Geplaatst: di 25 mei, 2010 17:55
door Gerard2cv
Franko,die schroef zit onderin onder de gasklep, maar kan in een opening zitten al na gelang welk type carburator je heb.
Een geplof bij het afremmen is meestal een lekkage van de uitlaatpakking of de klemmen

Geplaatst: di 25 mei, 2010 18:50
door Franko
Gevonden :) tnx!

Ok ik heb hem nu een slag naar links gedraaid, hoewel ik pas na meer dan 1 slag verandering in het toerental hoorde, houd ik het even zo.

Nu laat ik hem goed afkoelen om te kijken of er verandering is bij de "koude" start.

mocht dat niet zo zijn dan zet ik hem nog ietsje rijker, en het stationaire toerental wat lager. Mocht dat niet helpen dan zet ik hem weer in zijn originele stand.

Weet iemand trouwens een goede manier om bij de schroef voor het stationair draaien te komen? .. ik brand nu mijn fikken aan de kachelpot :roll:

Geplaatst: di 25 mei, 2010 21:09
door AZL57
een lange schroevendraaier?

Geplaatst: di 25 mei, 2010 21:17
door Franko
Dan kan ik er weer niet goed bij haha

Geplaatst: di 25 mei, 2010 21:37
door Franko
heb hem net even gestart, hij heeft nog wel wat last van hikken na het starten als ik weg wil rijden maar dat duurt nu hooguit 30 seconden tot een minuut, dan gaat het al een stuk beter en begint hij stationair ook beter te lopen.

Geplaatst: wo 26 mei, 2010 00:02
door Transat
Nou, het lijkt erop dat je de oplossing hebt gevonden? Mooi! :D
Franko schreef:Weet iemand trouwens een goede manier om bij de schroef voor het stationair draaien te komen? .. ik brand nu mijn fikken aan de kachelpot :roll:
Ik heb wat doeken op die kachelpot gelegd en heb toen m'n hand tussen de kachelpot en het luchtfilter gewurmd met een lange schroevendraaier.

Geplaatst: wo 26 mei, 2010 09:46
door Franko
Nou jullie hebben de oplossing gevonden denk ik ;)

nu op weg naar de volgende: waarschijnlijk dus een pakking van de uitlaat of een klemmetje, hij maakt ook een diep mwhooooop geluid als ik wat meer gas geef :)

Geplaatst: do 27 mei, 2010 15:18
door inde2cv
Transat schreef:
backfire schreef:Te weinig brandstof
Ik kreeg als tip om de lucht/benzine-mengschroef ietsje open te draaien (=meer brandstof) voor een mooiere loop van de motor. Het niezen en hikken is bij mij nu afgelopen en hij loopt stiller en regelmatiger. En vuiler waarschijnlijk, dat ook. :D
Waar zit dit lucht/benzine-mengschroefje ? Ik heb idd het zelfde niezen en hikken probleem :roll:

Geplaatst: do 27 mei, 2010 15:46
door Gerard2cv
Wat dacht je, van iets hoger kijken en lezen :lol:

Geplaatst: vr 28 mei, 2010 20:38
door bartje2212
Mwhooooop geluid =lol, doet (deed want ligt nu in onderdelen) ie van mij ook. :D

Geplaatst: do 3 jun, 2010 14:58
door missmargie
Bij mij kwam dat mwhoooooop geluid van de luchtfilter die los zat.. T is nu weg, maar vond t ook wel grappig ;)