Pagina 2 van 4

Geplaatst: do 17 jun, 2010 11:17
door Wolfman
Wat valt er buiten de vlotterhoogte allemaal af te stellen aan je carb?

Geplaatst: do 17 jun, 2010 11:33
door dyane_maniac
niet heel veel, je co schroef. verders alle sproeiers doorblazen en kijk dan gelijk even welke sproeier maten je hebt. soms zit er gewoon geen lekkere sproeier combi in.

maar het slechte lopen kan natuurlijk ook aan valse lucht ed liggen. even met een bus startgas (remmenreiniger schijnt ook te kunnnen, maar startgas vind ik zelf beter werken) wat spuiten in de buurt van het inlaatspruitstuk en de carb. gaat ie meer toeren draaien heb je valse lucht

Geplaatst: do 17 jun, 2010 11:44
door Wolfman
Ok thanks.
Heb ik weer wat te doen.

De tijd gaat overigens wel dringen.... over 4 weken naar Zuid Frankrijk met de eend.... :o

Geplaatst: do 17 jun, 2010 12:20
door dyane_maniac
onder een beetje druk werkt het lekker :wink: ben je lid van het ei? anders kun je daar zaterdag naar toe om te vragen of er daar mensen mee willen kijken/redeneren... (of een goede reden om lid te worden)

Geplaatst: do 17 jun, 2010 12:29
door Wolfman
Ik ben lid en kom er regelmatig.
Zaterdag wordt lastig.


Nederland - Japan!

Geplaatst: do 17 jun, 2010 12:37
door dyane_maniac
Wolfman schreef:
Zaterdag wordt lastig.


Nederland - Japan!
ach jee nee he?

hoe laat? dan probeer ik een onderduikadres te vinden...

Geplaatst: do 17 jun, 2010 12:41
door achtpeter
Maar je probleem begon toch na nieuwe contactpuntjes? Als het geschroef en geblaas aan je carb niets oplost, moet je misschien terug naar de ontsteking. Zelf heb ik ooit problemen met op toeren komen gehad doordat het boutje van het vaste contactpuntje te diep door de bodem van het ontstekingsdoosje stak. De centrifugaalvervroeging liep er op aan. Ook een slechte condensator kan er voor zorgen dat de ontsteking het niet meer bijbeent. Nog een mogelijkheid: geen mespuntje vet op het draaipunt van het bewegende contactpuntje gedaan. Door een stroef draaipunt sluiten de puntjes niet snel genoeg. Ik zou er voor de zekerheid een stroboscooplamp op zetten om te zien of de vervroeging werkt en of de ontsteking overslaat bij hoger toerental.

Geplaatst: do 17 jun, 2010 13:45
door Wolfman
Het staat misschien niet helemaal duidelijk omschreven in mijn openings post. Maar ik heb dit probleem altijd al gehad. Sinds ik deze eend gekocht heb.

Door alle zaken die ik gedaan heb werdt het steeds ietsjes beter, maar de echte oorzaak was een gebroken veertje op de chokeklep.
Daarna liep hij als een zonnetje.
Nu echter na een stuk met volledig open choke gereden te hebben rijd hij bedroevend.

Geplaatst: do 17 jun, 2010 14:01
door dyane_maniac
okay, als tie daarvoor wel lekker liep, dan even checken of het veertje nu goed zit en niet bijvoorbeeld de chokeklep helemaal openstaat (dat kan als je het deksel hebt verwijderd)

verder kan er dan in theorie iegenlijk niets aan de afstelling veranderd zijn (als ie darrvoor wel lekker liep) dan is mijn eerste verdachte de bougies

Geplaatst: do 17 jun, 2010 16:11
door Wolfman
Ja ik zal die vanavond even goed schoonmaken. Als dat niet helpt dan weer nieuwe erin.

Mocht dat ook niet helpen dan gaat de carb eraf voor een grondeige instectie en schoonmaakbeurt.

Geplaatst: za 19 jun, 2010 12:05
door Wolfman
Even een vraag voor de zekerheid. Want met al dit gedoe ben ik een beetje in de war.... :lol:

Als de choke dicht staat in de auto, dus helemaal naar voren geduwd, moet het klepje in je carb dan open of juist dicht staan als je het rubberen knietje verwijderd en boven op je carb kijkt?

Geplaatst: za 19 jun, 2010 12:51
door Geert
Open, dat is de gewone bedrijfsstand, dus moet de choke-klep openstaan

Geplaatst: za 19 jun, 2010 13:22
door Wolfman
Bedankt.

Ik moet nu toch echt verder zoeken wat er aan de hand is. Hij wil nog steeds niet echt goed doortrekken. Als ik tijdens het optrekken even de choke uitrek dat houd hij even in maar komt dan met een shok ineens wel goed op toeren. Blijf ik echter rijden met de choke open dan gaat hij steeds beroerder lopen.

Ik begin te denken dat ik op de een of andere manier te weing benzine krijg.

Geplaatst: za 19 jun, 2010 13:50
door backfire
begint te klinken als een slechte of niet werkende accceleratiepomp.

Geplaatst: za 19 jun, 2010 17:36
door dyane_maniac
inderdaad!

om te checken: haal het deksel eraf en kijk naar dat koperen dingetje in de venturi. als je nu "gasgeeft" moet er een redlijk straaltje benzine uit komen. gebeurd dit niet, haal dan dat koperen dingetje met een tangetje uit de carb en blaas deze door met perslucht. check de werking van het membraam van de acc pomp door weer "gas te geven" je moet nu de benzine omhoog zien komen in het pijpje waar dat koperen ding in zat. 9 van de 10 keer is in dit geval het mebraam van het pompje kapot. deze is makkelijk te vervangen door de acc. pomp aan de voorkant los te halen.