Pagina 2 van 4

Geplaatst: zo 6 jun, 2010 13:12
door Bunny
Maar er zijn wél nieuwe goede gegalvaniseerde chassis voor te vinden? Want dat is wel een vereiste voor mij.

Geplaatst: zo 6 jun, 2010 15:24
door Sjon1991
Hé Pieter,

Ook maar aangemeld op het 2cv forum? ;)
Succes met de zoektocht naar een leuk Eendje!

Geplaatst: zo 6 jun, 2010 16:13
door Bunny
Je moet iets als het einde van de werkzaamheden van je auto in zicht komen ;)

Ben nog steeds actief op het CiFo ook hoor :D . Zodra ik iets gevonden heb dat me ligt zal ik het daar zeker ook posten ;)

Geplaatst: zo 6 jun, 2010 22:57
door Joos
2cv Club Cassis heeft geen ACA-chassis (catalogus 2009), MCDA heeft ze enkel ongegalvaniseerd (catalogus 2009).

Geplaatst: ma 7 jun, 2010 09:47
door Bunny
Ik heb in elk geval al wat mails gestuurd, zowel naar de keuring als naar wat onderdelenboeren.

Trouwens, dit is het soort Acadiane waar ik mee zou willen starten. Niet té extreem slecht op het eerste zich en rijdende :) . Als het geen examens zouden zijn had ik een afspraak gemaakt om te gaan kijken

Geplaatst: ma 7 jun, 2010 10:26
door rusty
Bunny schreef:Ik heb in elk geval al wat mails gestuurd, zowel naar de keuring als naar wat onderdelenboeren.

Trouwens, dit is het soort Acadiane waar ik mee zou willen starten. Niet té extreem slecht op het eerste zich en rijdende :) . Als het geen examens zouden zijn had ik een afspraak gemaakt om te gaan kijken
da's geen slechte deal zo op het eerste gezicht, heb al veel duurdere gezien die in een slechtere staat zijn. Ik zou iig op zoek gaan naar een ACA met goed chassis, die zijn meestal veeeeeel beter dan van andere A-types, en dan hoef je echt geen nieuwe te kopen! (meer budget voor andere dingen)

suc6 met je zoektocht!

greetzzzzzzzzzzzzz

Geplaatst: ma 7 jun, 2010 10:31
door Bunny
Dat dacht ik ook :) En als ik er ter plekke het bedrag van de importkeuring nog kan aflullen dan lijkt me dat een mooie deal.

Nu weten jullie in elk geval wat voor soort geit ik zoek. Mochten jullie zoiets zien staan voor minder of evenveel geld, post gerust :) .

Is wel het voordeel van geen tijd hebben nu, ik kan mijn ogen open houden, wat prijs-ideeën opdoen, wat inlezen enzo zodat ik weet waaraan en waaraf op het moment dat ik echt op zoek kan gaan.En uiteraard af en toe het idee van mijn ideale geit bijstellen ;)

Geplaatst: di 8 jun, 2010 13:10
door Bunny
Heeft een eend trouwens een distributieriem?

Geplaatst: di 8 jun, 2010 13:52
door backfire
nee, ook geen waterpomp, radiateur en al dat soort spul wat kapot kan. Wel een oliekoeler :D

Geplaatst: di 8 jun, 2010 13:56
door Bunny
Ik dacht het al wel 8) goed nieuws dus ;)

Deze lijkt ook wel leuk. Zeker omdat er een 2e bijzit.

En las, toevallig, net dit op het net:
"Bij een 2CV (een geit) lag er in de koffer ne manivel, waarmee ge de motor in gang kon draaien, als de batterie plat was." . Is dit bij alle Geitjes?
(bron)

Geplaatst: di 8 jun, 2010 16:07
door rusty
Bunny schreef:Ik dacht het al wel 8) goed nieuws dus ;)

Deze lijkt ook wel leuk. Zeker omdat er een 2e bijzit.


dan lijkt me die andere toch beter, iig wat betreft plaatwerk
Bunny schreef: En las, toevallig, net dit op het net:
"Bij een 2CV (een geit) lag er in de koffer ne manivel, waarmee ge de motor in gang kon draaien, als de batterie plat was." . Is dit bij alle Geitjes?
(bron)
dit ding wordt ook wel zwengel genoemd ;) dit is meteen de zwengel voor de krik. en ja die zit bij alle A-type's maar stel je er niet teveel van voor, aanzwengelen lukt alleen als je motor goed is afgesteld; en de ventilator in de goede stand staat (de zwengel grijpt aan in de ventilator) ook zal er waarschijnlijk geen ontsteking zijn als de accu helemaal dood is. Aanslepen werkt dan veel beter!

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: wo 9 jun, 2010 10:38
door Bunny
Net berichtje gekregen van de Belgische keuring omtrent de chassis die toegelaten zijn in ons land.

Het chassis moet steeds aan de zelfde eisen voldoen zoals het is gebouwd door de constructeur. Indien men het chassis integraal moet vervangen kan men hiervoor terecht bij het merk zelf.
Voor de citroen 2PK zij er ook nog andere producenten die een goedkeuring hebben voor het leveren van een vervangingschassis namelijk : Wheels, De graaf en Mehari Club.
Hiervoor moet er wel steeds een attest voorgelegd worden van het herslaan van chassisnummer.


Nu las ik op deze site al ergens dat het Wheels chassis een leuke keuze is als het niet origineel moet zijn.
Heb nog niet veel tijd gehad om te googelen op deze chassisbouwers maar is dit goed nieuws als je op zoek bent naar een Aca'tje?

Geplaatst: wo 9 jun, 2010 10:51
door Joos
Bunny schreef:Heb nog niet veel tijd gehad om te googelen op deze chassisbouwers maar is dit goed nieuws als je op zoek bent naar een Aca'tje?
Het is niet veel nieuws eigenlijk.

Bij Citroën gaan ze niet happig zijn om je te helpen, de Belgische importeur heeft het niet zo op "de oude rommel".

De andere producenten leveren inderdaad goedgekeurde 2pk-chassis' maar kunnen volgens mij geen goedgekeurde acadiane-chassis' leveren. Een ACA-chassis heeft een iets langere wielbasis.
In Argentinië worden deze chassis' echter wel gemaakt naar het originele voorbeeld maar zonder europese typegoedkeuring. De Graaf en Mehari Club Cassis verkopen die op de europese markt maar volgens mij zijn ze niet legaal te plaatsen.

Rijden doet de auto echter even goed met een nieuw chassis zonder typegoedkeuring, [edit np: stukje tekst verwijderd] maar dat heb ik hier niet gezegd :wink:

Geplaatst: zo 13 jun, 2010 15:44
door Jerre
Hé, weer een belg erbij :wink:
Leuk idee, zeker omdat je voor een Aca hebt gekozen :)
In Frankrijk zoeken is een goed idee, want daar zijn Dyane's/Acadiane's merkbaar goedkoper (voor wat ik allemaal heb gezien toch) en als ie dan nog uit het zuiden komt is de kans op een rot chassis toch al een pak kleiner. Mijn dyane komt van het zuiden (bijna tegen spanje => distr. 34, stond al wel in België maar is hier nooit mee gereden of ingeschreven) en het chassis was met wat oppervlakkinge roest afschuren en een laagje steenslag en verf weer zo goed als nieuw 8)
Mss dat je het al weet, maar importeren van een oldtimer van Frankrijk in België kost 54 cent :P :wink:

Geplaatst: zo 13 jun, 2010 19:24
door Bunny
Dan is het opgeslagen... Want laatste keer kostte het importeren maar 10 cent ::) (of de tarieven moeten verschillen van land tot land)

Importkeuring kost je wel een kleine 150,- euro. Dus dat is wel een extra kost bij het importeren, wat je niet hebt als je in eigen land blijft.

Maar ik zou eigenlijk liefst een Aca vinden in het Noorden van Frankrijk (of België). Vind het wat riskant om met een goedkoop Geitje van Z-Fr naar Antwerpen te rijden.

1200km om iets te laten misgaan is wel veel... Maar we zien wel. Als er een mooi deal uit Bordeaux komt (om maar iets te noemen) dan heeft die evenveel kans als 1 uit Lille.

Edit: begin ook terug te twijfelen over een Dyane trouwens. De opmerking van een vriend die zei 'kan precies een paard in vanachter' heeft me aan het denken gezet. Maar we zien wel.