trillende schijfremmen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » do 19 apr, 2012 20:40

Ik had dit probleem ook met mijn acadiane, andere remblokken zorgden ervoor dat het tijdelijk beter was :cry:
Bij de APK op de remmentestbank zag ik dat het van het linker wiel kwam, dus daar vandaag maar eens kritisch naar gekeken; deze klauw zit nog mooier tov het midden van de remschijf dan dat de rechter klauw dat zit, dus daar maar niks aan gedaan, vervolgens de blokken eruit gehaald, licht opgeschuurd en de schijven zeer goed ontvet en de blokken omgewisseld weer teruggezet, en het lijkt nu beter, maar voor hoe lang? :roll: :?:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 19 apr, 2012 21:19

helemaal met andre en bartje2122 eens.

ik heb het ook al jaren soms wel soms niet. alles gechecked en goed bevonden. heb er maar mee leren leven. vermoed dat het idd af en toe een druppel olie is ofzo want het probleem is meestal tijdelijk van aard. de eend remt nog wel goed en treed idd alleen op bij lage snelheden. even rem los zoals andre schreef, stopt het meestal.

tsja, het blijven oude gebakjes en zolang het de veiligheid niet ernstig aantast... (zodra je ook echt merkt dat ie slechter remt natuurlijk gelijk actie ondernemen!)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie