Pagina 2 van 3
Geplaatst: vr 3 feb, 2012 09:39
door André Post
De montagepunten bij de AZ zijn exact het zelfde als bij de nieuwere 2CV's.
Dus de zelfde montage methode.
Geplaatst: wo 28 mar, 2012 22:03
door Auke Schouwstra
Goedenavond,
Ik heb Sachs schokbrekers gekocht. Er zaten Lips-schokbrekers onder mijn eend, met de stofkappen bij de veerpotten.
Waar moeten de stofkappen van de Sachs schokbrekers komen? Bij de veerpotten of bij de wielen?
Hoor graag jullie advies,
Auke Schouwstra
Schokbreker montage tip
Geplaatst: ma 16 apr, 2012 22:30
door Auke Schouwstra
Hallo,
Heb hierboven nuttige dingen gelezen over schokbrekermontage. Er kan desondanks toch nog iets fout gaan...
Lees hier mijn ervaring:
http://mijnautoblog.wordpress.com/2012/ ... ans-drama/
Uitlachen mag, maar tussendoor een beetje medelijden tonen is wel fijn
Auke Schouwstra (@aukeschouwstra)
Geplaatst: ma 16 apr, 2012 23:17
door engbokho
Op jouw foto's zie ik dat je voorschokbrekers (althans de platen waaraan ze zijn bevestigd) volkomen verkeerd gemonteerd zitten waardoor de schokbrekers idd een heeeeel korte levensduur krijgen...De platen moeten naar de veerpot toewijzen
Zie pagina 1 van dit onderwerp...
Geplaatst: di 17 apr, 2012 08:58
door Auke Schouwstra
Goedemorgen,
Dank voor de opmerkzaamheid. Ik heb de Eend 12 jaar geleden geheel gedemonteerd. Toen heb ik ze wsch. verwisseld... Vreemd dat de 2cv6-specialist die de nieuwe monteerde, daar dan niets van gezegd heeft toen hij nieuwe schokbrekers monteerde...
Ik ga ze omwisselen.
Auke Schouwstra
Geplaatst: di 17 apr, 2012 09:20
door Gerard2cv
Dat is niet zo moeilijk Auke,Die (citroënspecialisten)Hebben monteurs in dienst,die een algemene opleiding hebben gehad,want Citroën leidt sinds 1990 niet meer voor 2cv op.
Sorry.
Geplaatst: di 17 apr, 2012 09:39
door Auke Schouwstra
OK.
heeft Engbokho gelijk trouwens, met zijn observatie?
Auke Schouwstra
Geplaatst: di 17 apr, 2012 10:56
door Gerard2cv
Nou Auke,dat was gezien het hele verhaal toch wel duidelijk.
Is hier eigenlijk wel een topic voor?
Geplaatst: di 17 apr, 2012 11:01
door David
Ja zeker, ze zitten verkeerd om.
Greetz David
Geplaatst: di 17 apr, 2012 11:39
door Auke Schouwstra
Ik twijfelde nog omdat de garagist die hier in 2005 nieuwe schokbrekers op monteerde iemand is die alleen Lelijke Eenden repareert... Heel vreemd dus dat die dit niet opmerkte.
Tja, 't is al weer zeven jaar geleden, anders zou ik er stomend naar toe rijden.
Hij heeft er trouwens ook niks van gezegd toen ik een paar weken geleden bij hem langs ging vanwege deze kwestie.
Dank voor jullie feedback,
Auke
Geplaatst: di 17 apr, 2012 12:57
door Bull Frog Bleu
Mogelijk een garagist waar deze problematiek nog niet bekend was/is en altijd zo monteerd zoals ze eraf kwamen.
Misschien goed hem daarop te wijzen zodat hij ze in het vervolg bij alle eenden goed monteerd
Re: Schokbreker montagefouten
Geplaatst: ma 5 aug, 2013 22:18
door bebe
PeterPaul schreef:
Tussen de schokbrekerplaat en de schokbreker hoort geen dikke schijf. Aan de kant van de moer wel een dunne schijf.
Ik ben bezig een nieuw chassis op te bouwen en heb mijn eend jaren geleden gedemonteerd....
Weet niet meer hoe het allemaal precies zat, en of het toen wel goed gemonteerd was.
Kortom: Hele verhaal is duidelijk, maar hoe zit het bij de schokbreker montage aan de achteras? Ook daar geen dikke schijf, of juist wel?
Bij voorbaat dank!
*Test 6 aug: Komt dit bericht nu wel op 'forum actueel'?*
Geplaatst: di 6 aug, 2013 17:21
door RobM
Het gaat om die dingen met een dubbel draadeind. Daar zit het draadeind op de moer gelast, en dat geeft een niet-gladde rand. Daar moet zo'n dike ring onder, zoals gezegd met de 'uitsparing' richting chassis.
dus: ja, bij de achteras bij alle vier de plaatsen waar je de schokbreker opschuift.
Gr Rob
Geplaatst: di 6 aug, 2013 22:54
door bebe
RobM schreef:Het gaat om die dingen met een dubbel draadeind. Daar zit het draadeind op de moer gelast, en dat geeft een niet-gladde rand. Daar moet zo'n dike ring onder, zoals gezegd met de 'uitsparing' richting chassis.
dus: ja, bij de achteras bij alle vier de plaatsen waar je de schokbreker opschuift.
Gr Rob
@Rob: Je bevestigt mijn vermoeden, bedankt!
Geplaatst: vr 9 mei, 2014 14:55
door AK350
Ik heb nog een paar BOGE schokdempers liggen, die wil ik onder de eend monteren.
Nu weet ik al dat de stofkap hier naar de wielen toe moet.
Echter in de stofkap zitten aan het uiteinde ook drie gaatjes naast elkaar.
Moeten deze aan de onder of bovenzijde zitten ?
Ze zouden kunnen zijn voor afwatering of ventillatie ?