Bobine

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » vr 3 dec, 2004 12:11

Hanzzl schreef:Ben het helemaal met de vorige spreker eens.
Alleen zei gisteren de wegenwacht tegen mij dat de bobine door de 123 het zwaar te verduren heeft omdat de 123 de stroom optimaal regelt en de bobine daardoor zwaardere klappen krijgt dan met de originele contactpuntjes. En daar sloop je hem mee na verloop van tijd.
Mijn eend start goed maar slaat heel snel daarna weer af.
De wegenwacht: " ieder product heeft een nadeel."
:oops: :oops: :oops:
Euh ... ik durf het na zo'n diepgaande discussie bijna niet meer te zeggen maar .... het euvel lag niet aan de 123.
De bobine was niet gemold door optimale stroom toediening of wat dan ook. Met een andere bobine hetzelfe gedonder.
Ik dacht dat ik iets zag vonken op een plek waar dat niet hoort, ben de electra na gaan lopen en :oops: :oops: .. een loszittend stekkertje gevonden.

Natuurlijk getest. Stekkertje er in: werk prima, motor blijft lopen. Stekkertje los: motor slaat af. Stekkertje half vast: motor sputtert tegen.
De draad komt wel vanuit de 123, maar waar die naar toe gaat????? Misschien naar de stroomverdeler? Na een paar centimeter verdwijnt het draadje onder de tape om de kabelboom en die ga ik niet voor dit akkefietje slopen.

SORRY!!!!!
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » vr 3 dec, 2004 13:50

die draad gaat hoogstwaarschijnlijk naar je contactslot toe. het is de draad die er voor zorgt dat je ontsteking stroom krijgt waardoor de bobine een stroom aan de bougie kan geven die daardoor kan gaan vonken.
als je dus op de draad die van de 123 afkomt (niet die naar de bobine gaan) en daar dan 12 volt rechtstreeks op zet dan krijgt de 123 ook stroom en zal de motor aanslaan als je je startmotor laat ronddraaien.

suc6,

Job

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » zo 5 dec, 2004 13:33

Job schreef:die draad gaat hoogstwaarschijnlijk naar je contactslot toe. het is de draad die er voor zorgt dat je ontsteking stroom krijgt waardoor de bobine een stroom aan de bougie kan geven die daardoor kan gaan vonken.
als je dus op de draad die van de 123 afkomt (niet die naar de bobine gaan) en daar dan 12 volt rechtstreeks op zet dan krijgt de 123 ook stroom en zal de motor aanslaan als je je startmotor laat ronddraaien.
suc6,
Job
Tot deze conclusie kwam Aryan ook al, zie "Half starten." Bedankt beiden!!
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gesloten