Pagina 2 van 2
Geplaatst: za 31 jul, 2010 17:42
door verkuilm
Denk gevonden. Weer in NL dus in mijn loods eens rustig gekeken.
Beide fusee hebben een forse speling verticaal zo gezegd. Je kan het wel dus iets optillen en pas na 2mm gaat de draagarm mee omhoog. Dit moet ik zoiezo vervangen. Wel snel na 30.000km de fusees op. Op de camping had ik dat dus niet gezien.
Verder kan rukken trekken duwen ik hoor dan niets.
Maar even fuseetjes bestellen.
Stuurkogels zijn het zeker niet heb ik op de camping al gecontroleerd die waren perfect.
Geplaatst: zo 1 aug, 2010 08:32
door AZL57
Ik hoor vaak verhalen over snel versleten fusees, zijn die nieuwe zo slecht dan? Ik heb een vooras uit 1973 onder de auto die heeft nog steeds zijn originele fuseepennen??? Ze worden wel heel regelmatig gesmeerd.
Geplaatst: zo 1 aug, 2010 11:30
door backfire
Nee ze zijn niet slecht, maar iedereen gebruikt gewoon de vulringen welke bij de set geleverd zijn, als je dan pech hebt zit je al meteen op een speling van 1,4mm. Ik heb meegeholpen met het vervangen van mijn fusees. Eerst de speling gemeten, daarna de oude vulring en de nieuwe vulring. Uiteindelijk de juiste vulringen gevonden om tot een speling van 0,4mm te komen. Het kost wat meer werk, maar je snapt wel dat de boel dan veel langer mee gaat.
Ook niet onbelangrijk, de fusee kan maar op 1 manier gemonteerd worden i.v.m. de vetkanalen en natuurlijk regelmatig vet er in pompen.
Geplaatst: zo 1 aug, 2010 19:25
door AZL57
Ja dat schiet dan inderdaad niet op.
Geplaatst: zo 8 aug, 2010 17:52
door verkuilm
Ben net weer eens met de eend verder gegaan. Heb alle spatborden eraf. Want ik twijfel toch of de fusees wel het probleem zijn. Ik ga ze zoiezo vervangen. Maar ik heb toch ook het idee dat het stuurhuis niet goed is. Als ik flink aan de stuurstangen ruk voel ik het echt kakken.
Maar even een vraag, is dat te doen stuurhuis reviseren? Heb al tig chassis vervangen etc, maar kapot stuurhuis nog nimmer gezien!
Geplaatst: zo 8 aug, 2010 20:36
door Eendengarage Wormer
Hallo,
Even over een heel andere boeg; wat ook een heel rare knak geeft bij inveren en sommige stuurbewegingen, is losse voorasbouten. Deze bouten door het chassis zetten zich na verloop van tijd en gaan door de ruimte knakken. Even stevig aantrekken en weg is het geluid.
Niet veel werk, wel de moeite om te checken en als het het niet is.....ben je gewoon weer net zover als je nu bent.
Met vriendelijke groet,
Sander Aalderink.
Geplaatst: ma 9 aug, 2010 08:07
door verkuilm
bedankt voor de tip. Maar die bouten had ik al gecontroleerd in frankrijk. Konden iets vaster maar t hielp niet.