Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 23 jul, 2010 19:55
door marcel2cv
Ik heb hem idd eerst een tijd aan de lader gehad, langer dan 20 min. Geloof ook niet dat er iets mis is met mijn accu hoor.
bedankt voor de tip

Geplaatst: vr 23 jul, 2010 19:56
door marcel2cv
ik heb wel een aantal foto's, niet van hoge kwaliteit maar toch. kan ik ze ergens posten?

Geplaatst: vr 23 jul, 2010 20:36
door jornmetten
Ik ben zelf erg blij dat ik op een gegeven moment door had datde zwarte accu's niet goed waren. bij het tweede exemplaar bleef het zuur en ook niet goed in, niet fijn voor mijn schutbord.(terwijl mijn spanningsregelaar na een zorgvuldige test,perfect bleek te werken)

Er zijn een paar mensen die ik ken die nog wel in de zwarte accu's geloven, en ik mag graag naar ze kijken als ze weer moeten slingeren.

Mijn beide accu's hebben voor gebruik netjes aan de lader gestaan, zoals het hoort.

Neem van mijn lijsje over wat je wilt, Het is het resultaat van ervaring opgedaan door twee eendenspecialisten, ikzelf en en paar mensen om mij heen.

uiteindelik gaat het er om dat j een eend krijgt die betrouwbaar is, en start zoals het hoort.

combinatie 123/valse lucht ken ik niet. Ik heb zowel mijn asje gereviseerd als mijn carburateur en het spruitstuk gevlakt .En ook het bakeliete afstandstuk is prima.
En dan heb je nog het gaatje onderaan je dashpot..dat is gewoon open.

Wie hlpt mij dat italiaaanse merk puntjes herineren, de doosjes liggen niet hier...

nogmaals succes

Geplaatst: vr 23 jul, 2010 20:38
door AZL57
valse lucht kan ook nog tussen spruitstuk en kop. De tip van 123 werkte perfect bij mij.

Geplaatst: vr 23 jul, 2010 22:49
door jornmetten
Dat zit ,geloof me, prima dicht.

Geplaatst: za 24 jul, 2010 11:11
door marcel2cv
Ik heb je lijstje opgeslagen in een word doc dus dat gaat goed komen. Vandaag eerst weer verder met het schilderen van mijn huis, misschien vanmiddag nog even rijden/testen/sleutelen.

Geplaatst: za 24 jul, 2010 12:38
door marcel2cv
Zou mijn probleem ook te maken kunnen hebben met mijn spannings regelaar? Kan ik die testen/afstellen? Ik weet dat hij wel werkt want dat heb ik getest (vraag me even niet hoe, heb het aan de hand van de handleiding van het eeec gedaan) Verder heb ik een tijd geleden mijn dynamo ook opgeladen dwz de spoelen via de zelfde beschrijving opgeladen. moet je dit regelmatig herhalen?

Geplaatst: za 24 jul, 2010 12:56
door jornmetten
Goed bezig!

je spanningsregelaar kan van slag zijn, maar mestal zijn ze goed.
Je kunt ze testen en afstellen. Hoe dat precies moet, zou ik ook wer even moeten navragen aan diegene die de mijne ook heeft nagemeten, Ik wil je zijn telnummer evt.pben.

Als je je spoelen gemagnetiseerd hebt hoeft het niet nog een keer.
Is je collector schoon? en zijn de lamellen vrij, dwz. zijn de groefjes schoon.
je kunt datmet een stukje ijzerzaag, of een goed mes makkelijk doen.
als de groefjes dicht zitten springen er vonkjes over,en dat werkt ook niet bevordelijk.

Als je end gestart is en loopt moet de amperemeter op je dashboard uitslaan. als je je lichten aandoet slaat ie de andere kant op. Maak je vervolgens toeren dan moet de naald weer ongeveer in het midden staan.

groet!

Geplaatst: za 24 jul, 2010 13:57
door CitroenAZU
jornmetten schreef:
Wie hlpt mij dat italiaaanse merk puntjes herineren, de doosjes liggen niet hier...

nogmaals succes
Facet?

Hier een plaatje van marcel's 12pktje.

http://www.flickr.com/photos/citroen250/4165408879
http://www.flickr.com/photos/citroen250/4160396965

Geplaatst: za 24 jul, 2010 13:59
door marcel2cv
Martijn, bedankt man. Zie ik je van de week nog, heb een glazenpotje en zou graag wat van je verf willen hebben.

Geplaatst: za 24 jul, 2010 16:16
door jornmetten
Yep, Facet!

beste puntjes! had je niet gedacht he? Italiaans!

Martijn bedankt!

en Marcel: Mooie wagen!

Geplaatst: za 24 jul, 2010 18:23
door CitroenAZU
marcel2cv schreef:Martijn, bedankt man. Zie ik je van de week nog, heb een glazenpotje en zou graag wat van je verf willen hebben.
Geen punt!

Geplaatst: do 29 jul, 2010 23:21
door CitroenAZU

Geplaatst: vr 30 jul, 2010 08:22
door AZL57
Hij heeft een kapot achterlicht ;-)
Een kennis hier had ook een probleem met zijn AZ van 56 oorzaak bleek 2-ledig. Versleten koolborstels en een weigerachtige spanningsregelaar. Hij gebruikt de wagen elke dag ook s'winters.