Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 7 nov, 2011 22:15
door theoenmarion
dyane_maniac schreef:ja. ca 30-40 euro. koop dan ook een nieuw lagerbusje (waar dat dunnere deel door gelagerd wordt). je kan echter nog proberen het lager te wassen in wasbenzine oid en kijken of het dan (met wat olie) soepel loopt (oftewel dat het wat vuil was in het lager) indien ja ==> lager goed invetten met vet (ipv die olie). maar ik vrees dat een nieuwe de enige oplossing is.
Kan ik inderdaad eens proberen. Anders maar een nieuwe er in!
Bedankt.

Geplaatst: wo 16 nov, 2011 21:09
door theoenmarion
Nou, ik heb het geheel schoon gemaakt in benzine en droog geblazen. Loopt al veel beter.Dus ik doe het er mee. Iemand een idee welk vet er in het stuurhuis gaat? Is dat Total Multis vet, of kan ik ook een ander soort vet gebruiken? En hoeveel moet ik erin stoppen?

Re: Stuurhuis

Geplaatst: do 15 mei, 2025 17:27
door Handjes
verkuilm schreef: ma 16 aug, 2010 07:35 De klacht ie ik heb is een harde knak vooral optrekken/remmen, zie ook andere topic.
Ik hoop op het stuur huis de rest alles gecontrolleerd maar is het niet
Ik heb momenteel hetzelfde: bij optrekken wat geknak/geratel uit het vooronder. Klonk als plaatwerk waar iets tegenaan bonkt, maar dat is het niet.

Heb je uiteindelijk achterhaald wat het probleem was?

Re: Stuurhuis

Geplaatst: do 15 mei, 2025 18:04
door deusjevo
Spatbord?

Bij m’n Dyane had ik dat ook, bleek het spatbord linksvoor niet goed in de rubbers te hangen

Re: Stuurhuis

Geplaatst: do 15 mei, 2025 22:29
door gewatte
Inner tie rod, Nederlandse benaming weet ik niet juist. De keuring zijn schuivende platen zijn bb sterk genoeg om daar speling te laten vertonen. Bij mij zijn die alle 2 slecht aan het worden.
Ik had zo'n tool ervoor maar heb onmiddelijk zo'n Yato gereedschap gekocht en heb je per grootte. Met alles uiteen heb je best alles in huis.

Re: Stuurhuis

Geplaatst: ma 26 mei, 2025 14:55
door Handjes
gewatte schreef: do 15 mei, 2025 22:29 Inner tie rod, Nederlandse benaming weet ik niet juist. De keuring zijn schuivende platen zijn bb sterk genoeg om daar speling te laten vertonen. Bij mij zijn die alle 2 slecht aan het worden.
Ik had zo'n tool ervoor maar heb onmiddelijk zo'n Yato gereedschap gekocht en heb je per grootte. Met alles uiteen heb je best alles in huis.
Ik heb je reactie een paar keer gelezen, maar ik snap er niks van :( .

Re: Stuurhuis

Geplaatst: ma 26 mei, 2025 16:31
door AZL57
Bij de Belgische keuring wordt de auto met de wielen op platen gezet die ze hydraulisch kunnen schuiven om zo de speling van de fusees te kunnen zien/meten.

Re: Stuurhuis

Geplaatst: ma 26 mei, 2025 22:12
door gewatte
Ik ben verkeerd, 2CV heeft geen kogelgewrichten op zijn spoorstangen. Wat je zou kunnen doen is grote blokken/balken aan de achterwielen leggen zodat je auto niet meteen vertrekt/wegrijd. Iemand in de auto zet 'm in 1° en probeert dan te vertrekken telkenmale zodat er kracht op de voorwielen komt en je de knak hoort. Van ver (danger)kijken of met zo'n stok met een phone erop om te filmen wat er gaande is.
Foto van stuur en video van shaker plates: https://www.youtube.com/watch?v=7HGbICps3as
2CV stuurhuis.PNG

Re: Stuurhuis

Geplaatst: di 27 mei, 2025 15:06
door AZL57
Vroeger hadden ze wel eens problemen met de asbevestigingsbouten. Een voor een eruit draaien invetten en weer aantrekken met het goede koppel.
ook kun je wel eens een steentje hebben zitten tussen wielarm en plaatwerk.