Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 31 aug, 2010 19:12
door Art
Ik gebruik wel eens een mix van 50% oude motorolie en 50% tectyl ml.
Dit goed mengen en dan is het klaar voor gebruik. Werkt goed tot nu toe.
Geplaatst: vr 3 sep, 2010 21:44
door David
Hallo allemaal,
Ik heb mijn 2cv in 1988 gekocht, ze is van 1985.
Ik was lid van het Ei van 86 tot 92 en ik heb juist daar gehoord dat er afgewerkte olie in kon tegen de roest....
Dat heb ik dus ook gedaan.
Heb er wel voor gezorgd dat het er niet uit kon lopen.
Mijn 2cv is nu dus 25 jaar en staat op het ORIGINELE chassis, minimaal 100.000 km gereden, verder nooit ML of Dinitrol gebruikt.
De staat van het chassis is echt ronduit verbluffend goed
Er zit 1 slecht plekje aan, achteraan bij 1 van de balken, naast de uitlaat op de naad. (ik sluit niet uit dat het ook door de warmte gekomen kan zijn)
Ik geloof niet dat ik het nu weer zou doen, maar dat heeft puur met milieu te maken.
Met de kennis van nu
Nee ff serieus, roesten gaat ie echt niet van afgewerkte olie!!
Denk ook maar eens aan de bilge van een schip, het allerdiepste gedeelte onderin een schip heet de bilge, met name bij oudere schepen is dat een gore drek van vet olie etc.
Ik kan je verzekeren: DAAR ROT EEN SCHIP ECHT NOOIT!!
Dus je kunt het toepassen, maar vanuit milieuoogpunt....tja
Succes!
Greetz David
Geplaatst: vr 10 sep, 2010 22:34
door Roel van de wal
backfire schreef:Als je zelf wilt tectyleren kun je ook mijn beproefde methode gebruiken.
Men kopen een plantenspuit bij van Cranenbroek voor 8 euro, zo'n ding met 5 liter inhoud.
Koop vervolgens 1 spuitbusje tectyl MET slangetje, die heeft zo'n speciaal kopje er op zitten.
Freubel vervolgens een paar slangetjes aan elkaar zodat je voldoende lengte hebt om met de spuit te bewegen maar ook diep genoeg in de diverse ruimtes kan komen.
Koop een drietal 1 liter bussen met tectyl en 1 liter wasbenzine, meng het goedje zodat het wat dunner wordt. Je hebt niet de hele liter wasbenzine nodig hoor, maar is wel afhankelijk van soort en merk tectyl.
Zoek nu een slimmerik een slimmerik in den bosch????die je wil helpen, ik kom hier later nog op terug.
Gooi verdunde tectyl in de plantenspuit en pomp deze net zolang op tot het ventiel begint te sissen. Je zit nu ongeveer op 4 bar.
Nu haal je die slimmerik erbij en zorg je er voor dat hij regelmatig wat pompt om de druk er in te houden.
En nu kun je lekker je hele eend volspuiten met tectyl.
Have fun, maar vergeet niet wat papier er onder te leggen vanwege het lekken.
Geplaatst: di 28 dec, 2010 17:59
door Flip
Ik zou het niet met motorolie doen, maar met Dinitrol, RX5 in combinatie met RX10.
Als deze opdroogt, wordt dit een smeuig vet in plaats van olie, dus dit gaat ni druipen langs de stoeprand of in je garage...
olie in chassis
Geplaatst: wo 29 dec, 2010 10:07
door Roadrunner
Ik heb hier net een oude motor tevoorschijn gehaald omdat er olie onder uit liep. Het oliefilter bleek doorgeroest......
Olie in een chassis geeft dus geen garantie tegen doorroesten is mijn mening.
Geplaatst: wo 29 dec, 2010 11:38
door Yannick
Er zal wel vocht in gekomen zijn.
Geplaatst: wo 29 dec, 2010 12:12
door Tom Duckpower
Of van buitenaf doorgeroest.
olie in chassis
Geplaatst: wo 29 dec, 2010 12:17
door Roadrunner
Van buitenaf doorgeroest kan natuurlijk wel, maar een chassis ik ook hol en als je er olie in doet is dat geen garantie dat het chassis niet doorrot.