Startmotor opgerookt.
Ik heb ook eens zo een imi startmotor gemonteerd.
Veel kleiner dan origineel.
Draait veel sneller rond zo te horen.
Maar deed het verder wel prima. Voor hoe lang?
Ik denk dat revisie van de originele startmotoren interessanter is. Zeker als je leest dat die imi's toch snel kaduuk gaan.
Veel kleiner dan origineel.
Draait veel sneller rond zo te horen.
Maar deed het verder wel prima. Voor hoe lang?
Ik denk dat revisie van de originele startmotoren interessanter is. Zeker als je leest dat die imi's toch snel kaduuk gaan.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Twee weken geleden heb ik de startmotor weer vervangen. Mijn tweede imitatie heeft bijna 3 jaar gedraait en trok zoveel stroom dat de 55 Ah accu het niet aan kon en de burton gewoon niet startte. Nu met een ducellier startmotor schrik je gewoon dat hij direct aanslaat.
Laatst gewijzigd door BasvanEerden op do 4 nov, 2010 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Als dat ook voor een 12V eendstartmotor geldt, doe ik dat liever dan de aanschaf van zo'n imitatie-geval...André Post schreef:Ik heb een paar weken geleden de 6Volts startmotor van de 18PK laten reviseren.
Was toch nog 95 Euro.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Nou ik heb er 2 gehad en de eerste was na 2-3 maanden opgerookt. Hij piepte bij het starten en toen was knal en voorbij (gelukkig thuis voor de deur) De twee heeft het ruim 2 jaar volgehouden en was erg onbetrouwbaar starte wanneer het hem uitkwam. Hij trok mijn accu leeg.SPOTeend schreef:Als dat ook voor een 12V eendstartmotor geldt, doe ik dat liever dan de aanschaf van zo'n imitatie-geval...André Post schreef:Ik heb een paar weken geleden de 6Volts startmotor van de 18PK laten reviseren.
Was toch nog 95 Euro.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
Dat bedoel ik.BasvanEerden schreef:Nou ik heb er 2 gehad en de eerste was na 2-3 maanden opgerookt. Hij piepte bij het starten en toen was knal en voorbij (gelukkig thuis voor de deur) De twee heeft het ruim 2 jaar volgehouden en was erg onbetrouwbaar starte wanneer het hem uitkwam. Hij trok mijn accu leeg.SPOTeend schreef:Als dat ook voor een 12V eendstartmotor geldt, doe ik dat liever dan de aanschaf van zo'n imitatie-geval...André Post schreef:Ik heb een paar weken geleden de 6Volts startmotor van de 18PK laten reviseren.
Was toch nog 95 Euro.
Ik zou dus liever een originele laten reviseren als dat nodig is.
Maar voorlopig heb ik er genoeg 'op de plank' liggen
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Kan er buiten koolborstels en evt versleten lagers meer kapot zijn aan een startmotor? (en dan bedoel ik normaal gesproken, geen uitzonderlijke gevallen) ik heb er namelijk ook nog een stuk of wat liggen die het niet meer doen. als ik daar nu 1 of twee van kan reviseren door koolborstels en lagers te vervangen...
gaat die bendix (of hoe heet dat) nog stuk? en is dat nog te repareren?
ik moet toch ook nog eens een keer lagers bestellen voor twee ducelier dynamo's...
gaat die bendix (of hoe heet dat) nog stuk? en is dat nog te repareren?
ik moet toch ook nog eens een keer lagers bestellen voor twee ducelier dynamo's...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Als je gaat reviseren, eerst even kritisch kijken. Ik heb een keer een wisselstroomdynamo "gereviseerd" waarvan de koperen baantjes achterop de rotor (waar de koolborstels contact op maken) doorgesleten waren. Een leermoment, zullen we maar zeggen. Verder even kijken naar de voorkant van de statorwikkelingen; in zeldzame gevallen zijn die beschadigd door pekel of andere troep die met de koellucht is meegekomen. Een paar groene puntjes kunnen geen kwaad. Het reviseren is verder redelijk simpel. Demonteren en weer in elkaar zetten. Ik vind het vooral interessant, Iskra-dynamo's te reviseren. Dat zijn driefasendynamo's, dus betere opbrengst bij matige toerentallen. Die Iskra's hebben van huisuit slechte lagers, Verder zijn ze prima.
Edit:O ja, en waar ik mee wilde eindigen: De koperen collector van de startmotor kan dus ook versleten of diep ingebrand zijn. In zo'n geval heeft reviseren dus ook geen zin...
Edit J.C. Van 2 berichten 1 gemaakt. Dit kun je ook zelf door de edit knop in je eerdere bericht te gebruiken.
Edit:O ja, en waar ik mee wilde eindigen: De koperen collector van de startmotor kan dus ook versleten of diep ingebrand zijn. In zo'n geval heeft reviseren dus ook geen zin...
Edit J.C. Van 2 berichten 1 gemaakt. Dit kun je ook zelf door de edit knop in je eerdere bericht te gebruiken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Van de week nog Femsa startmotor opgeknapt, ziet er weer als nieuw uit. Morgen eens aan een accu hangen om hem wat onbelast te laten draaien. Binnenkort de tweede opknappen en dan eens beginnen aan een Iskra. Die zijn lastiger omdat de lagers afwijkende maten hebben en omdat de koolborstels gesoldeerd zijn.
Re: Startmotor opgerookt.
Waar kun je die lagers voor een Femsa startmotor halen? De koolborstels had ik online zo gevonden, de busjes niet?
Ik heb net geleerd dat ik mijn dyane met 650cc blok en 123 ontsteking heel goed aan kan slingeren
THanks, Bart
Ik heb net geleerd dat ik mijn dyane met 650cc blok en 123 ontsteking heel goed aan kan slingeren
THanks, Bart
Dyane, de godin onder de A-types