Pagina 2 van 10
Geplaatst: ma 6 sep, 2010 21:53
door AZL57
mooi gedaan, tank heeft afgeronde kanten.
Hier een plaatje van de bovenkant.
Geplaatst: wo 8 sep, 2010 23:09
door sleurhut
en hier wat foto's van het chassis, expres geen schokdempers die vind ik niet echt mooi en zaten ook niet eronder bij de heller versie.
hier zijn de foto's, er zijn van met grote precisie 4 gaffels gemaakt waar de stangen van de demper ingaan, deze zijn van platgewalt tin wat gebogen is met een pincetje en toen gespoten is. de overgangen zouden nog iets beten kunnen .
(draden zijn nu wel recht)
en ff een foto van het blok en de koplampen (chroom gaat nog in de bleek, lijkt me niet dat de stang chroom is)
inmiddels staat het chassis in de zwarte verf en ben ik hem licht aan het verweren, best lastig aangezien er weinig ribbels opzitten waar je 'wash' (sterk verdunde, vaak zwarte. verf. deze blijft in hoekjes zitten en geeft het chassis dus een vies en gebruikt uiterlijk'. heb alvast wat roest van mijn fiets geschuurt wat nu met wat oplosmiddel en een vijzeltje poeder gaat worden wat dus echt roest is.
foto's volgen als hij af is, incl uitleg hoe je het verweerd.
de werkplek
sleurhut
Geplaatst: do 9 sep, 2010 08:50
door Jeroen-citroen
De koplampsteun is evenals de velgen en bumpers Gris rose. Zoals de naam al zegt een soort grijs dus
Geplaatst: do 9 sep, 2010 11:02
door AZL57
Als je geen wieldopjes gebruikt moet je het midden van de velg rond opvullen.
Geplaatst: do 9 sep, 2010 20:37
door marcopr
Dit model hoort wel schokbrekers te hebben...
Geplaatst: do 9 sep, 2010 20:56
door sleurhut
marcopr schreef:Dit model hoort wel schokbrekers te hebben...
ja? oke, dan regel ik dat even vanavond, op diverse ombouw verslagen van oa burtons en andere badkuipen heb ik de schokbrekers niet zien zitten.
Geplaatst: vr 10 sep, 2010 07:46
door sleurhut
update: kofferklep eruit gesneden,
gisteravond heb ik de kofferklep eruit gesneden, hieronder zit al een reservewielbak en de wielkasten, zonde om dat niet zichtbaar te maken,
ervoor:
erna:
in de kit zit een band extra, een extra velg ga ik waarschijnlijk gieten in resin.
mvg
sleurhut
Geplaatst: vr 10 sep, 2010 09:22
door Rossero
Ik heb deze kit ook thuis liggen en heb even gekeken welke dingen niet kloppen.
De koplampen zijn veel te kort, dus die kun je het beste zelf maken.
Het chassis van de eend is zichtbaar tussen de twee bodemplaten door, deze heeft één grote bodemplaat over het chassis heen.
De bekleding op de banken is alleen geleverd op de latere modellen van de charleston.
De velgen hebben inderdaad die bolling in plaats van een gat.
Dat was het wel weer voor eventjes
Geplaatst: vr 10 sep, 2010 14:39
door sleurhut
koplampen zijn me ook wel opgevallen
, het is alleen erg lastig zo'n torpedo-vormig stuk te maken van 1 stuk plastic waar de glazen ook nog inpassen, waarschijnlijk gaat het draaiwerk worden. ik kan wel iemand die ze kan maken, helaas moet je aardig ervaren zijn zoiets te draaien wat ook nog hol is.
velgen worden opgevult, boutjes haal ik morgen even
. het interieurtje blijft zo, als je gaat zagen en plamuren moet je een nieuwe stof structuur aanbrengen. deze stoelen met leer bekleden of leerkleur doen lijkt me mooier dan, als je de achterkant van het leer eraf snijd heel voorzichtig kun je de toplaag overhouden, heel voorzichtig te werk gaan, nat maken, kun je hem om de stoel trekken en in de ruitjes drukken.
chassis moet ik nog even over nadenken, die schokdempers komen er nog wel op. om nou ook al te gaan zagen daarin
.
Geplaatst: ma 13 sep, 2010 15:00
door sleurhut
vanavond komt er een update denk ik,
de ribbels in de kofferbak zijn aangebracht en de wielen zijn klaar voor montage, dit doe ik al laatst.
helaas past het reservewiel niet in de reservewielbak, ff gekeken op de sprue (gietboom waar ze aanzitten als ze gegoten worden). staat erop 'renault 4cv'.
aaaahja, renault 4cv banden onder een eend, is er veel verschil? Waarschijnlijk krijgt de band even een burnout (scheelt heel iets) op de boormachine zodat die er net in past. geen velg dan is die weer te breed
. inpakken in papier word het dus denk ik, michelin logotje op het papier, daar moet wel iets van te maken zijn.
heeft iemand detailfoto's van de krik incl zwengel? dat uitgeboorde gat in de ventilator is niet voor niets
.
en als er mensen zijn met een leuke suggestie voor de kleur, graag. het liefst een beetje uit die tijd, het liefst geen two-tone kleuren zoals de charleston.
mvg
sleurhut
Geplaatst: ma 13 sep, 2010 15:01
door sleurhut
dit draadje gaat verder in het minitaturen deel
(niet meer in offtopic dus)
Geplaatst: ma 13 sep, 2010 19:58
door marcopr
In den beginnen waren de banden van een 4cv en een 2cv gelijk al had een 4cv 135-400 (of 145-400) en een 2cv 110-400 michelins. De eend had twee lijntjes rondom op het loopvlak en de 4cv drie lijnjes die het markante michelin profiel geeft.
Later werd de 4cv niet meer gemaakt en de eend kreeg een andere maat banden(doorsnede iets kleiner) het profiel bleef gelijk net als de breedte van de band.
een band koop je altijd zonder papier eromheen. Meestal zit er een sticker op het loopvlak.
ps erg leuk topic!
Geplaatst: ma 13 sep, 2010 21:24
door sleurhut
hier een updateje!
de kofferbak kon wel wat extra detaillering gebruiken, na wat research bleek dat de vloer bedekt is met ribbels die je ook aan de onderkant ziet (als het tegenovergestelde). ff met een scalpel en een halfrond mes dunne repen gesneden uit plasticard, deze op maat gesneden en op de bodem geplakt, het diepere deel van de vloer bestaat uit een 0.2mm plaat met daarop de repen,
Als je het fout doet kun je de plaat er zo uithalen, als je de stroken er zo opplakt moet de hele vloer eruit
.
(het aantal stroken klopt niet precies, je hebt een beperkte ruimte en kunt geen super dunne strookjes snijden, dit staat redelijk realistich vind ik.
en in de koets:
inmiddels waren de velgen met band ook af, dat zwarte puntje is een superdun staafje plastic wat een ventiel voor moet stellen, deze krijgen waarschijnlijk nog iets smeer mee bij het ventiel, de kleur zelf is expres iets geler gemaakt, eerst de ondergrond iets drybrushen met geel en dan het wit erover spuiten, spierwit staat ook zo raar
.
en het chassis van de onderkant, helaas zie je de roest niet op de foto's dit licht aan de belichting, er zit wel degelijk roest langs de randen en op lasnaden, de rest is aangekoekt zand en andere zooi, gewoon wat pigment mengen in een bakje mengen met iets water en bloem, door de zeer fijne deeltjes bloem krijg je het zanderige effect op je draagarmen en schokdempers.
(tank moet nog flink gedrybrushed worden met zilver/grijs) rossero liet me op een plaatje zien dat het onbehandeld metaal is, dat gebobelde rond de aftapplug is verf wat door de roest eronder omhoog gekomen is. vond het wel een leuk detail.
mvg
sleurhut
Geplaatst: ma 13 sep, 2010 22:17
door Rossero
ik begin ondertussen te twijfelen aan "onbehandeld staal" maar volgens mij zijn ze wel zilvergrijs in plaats van zwart, maar dat kan ook alleen de verkoop-staat zijn
edit: excuus, ik heb een plaatje gevonden in een chassis:
waarom zijn ze dan altijd rondom geroest?
Geplaatst: zo 19 sep, 2010 22:58
door sleurhut
en hier weer een update, dak eruit gezaagd en ventilatieklep eruit, trok op niets. En een 1/24 kruissleutel gemaakt.
hier een foto van het kruissleuteltje:
en daar ging het dak:
ff snel een roldakje gemaakt en een spijl ingezet om te zien hoe dat er nou uit ging zien:
overduidelijk te overdreven dat dakje dus, daar moet een nieuwe voor komen.
updates volgen als ik een fatsoenlijk dakje heb gemaakt.
sleurhut