Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 14 sep, 2010 17:42
door 2pkliefhebber
Dat lijkt me een goed idee.
En als ze moeilijk blijven doen over wat er op mijn APK kaart staat kan ik nog altijd de oude manier proberen$$
Geplaatst: do 31 jan, 2013 19:43
door fransstassen
vraagje?
Ik zit hier met volgend probleem.
heb een mehari gekocht met veel schade. deze stond al meer dan 25 jaar in een schuur, na een aanrijding. Helaas zijn er geen papieren bij, komt ws uit Belgie maar ik heb hem in Ned gekocht. chassis nummer is orgineel citroen met chevron tekens en komt overeen met schutbord plaatje
Geplaatst: do 31 jan, 2013 20:28
door dezilverlinde
ja, en wat is uw vraag?
Geplaatst: do 31 jan, 2013 20:36
door engbokho
Welkom hier, ga met de mehari zoals deze nu is naar de rdw en probeer er een kenteken op te krijgen.
Speur even op internet wat het bouwjaar van de auto zou moeten zijn en neem zoveel mogelijk documentatie mee.
Geplaatst: do 31 jan, 2013 20:52
door fransstassen
Het betreft het nieuwe type dus bwj 1980-1985.
Heb hem inmiddels al helemaal gestript maar heb dus wel fot s van de toestand waar ie in was toen ik hem kocht.
Geplaatst: do 31 jan, 2013 20:56
door brammie
bel de rdw voor een afspraak aan huis
is iets duurder maar in dit geval de enige optie
vertel ze dat hij nu wel uit elkaar ligt maar dat je voldoende fotomateriaal hebt om aan te tonen dat het de complete auto is
dan komen ze langs keuren de onderdelen
en dan kan je rustig de auto klaar maken
als hij klaar is kan je er mee naar het rdw om te kenteken keuren
vraag wel even hoe het zit als je het chassis wilt wisselen
voor een nieuwe
is ook geen probleem maar hun kunnen precies vertellen hoe en wanneer je dat in het proces moet doen
Geplaatst: do 31 jan, 2013 21:07
door fransstassen
chassis is helemaal in orde. alleen de carrosserie is total loss. Heb inmiddels al veel onderdelen weten te bemachtigen. alleen frontje en achterkant ontbreken nog.
Heb hier ook nog slecht maar orgineel chassis met duitse brief. weet niet of ik daar iets mee kan.
Geplaatst: do 31 jan, 2013 21:19
door fransstassen
wil graag even vermelden dat ik de eerste keer op een forum ben, dus mocht ik onverhoopt iets fout doen of niet op de juiste manier antwoorden , dan daarvoor mijn wel gemeende excuses
Geplaatst: vr 1 feb, 2013 22:46
door brammie
als ze komen schouwen hangen ze normaal gesproken een loodje aan het chassis
en een zelfde loodje aan de carroserie
maar waar ze dat dan bij een meharie willen doen is mij toch al een raadsel
buizenframe of kuip?!

Geplaatst: di 5 feb, 2013 22:18
door Paul B
brammie schreef:als ze komen schouwen hangen ze normaal gesproken een loodje aan het chassis
en een zelfde loodje aan de carroserie
maar waar ze dat dan bij een meharie willen doen is mij toch al een raadsel
buizenframe of kuip?!

Aah! Vandaar dat de rdw bij mijn mehari er geen loodje aan heeft gehangen. Ze wisten niet waar deze te laten.
Voordat ik de mehari uit elkaar ging halen ivm een chassiswissel, is de rdw langs geweest. De keurmeester heeft enkele foto's gemaakt, het nodige papierwerk in orde gemaakt en me succes gwenst met de ombouw. Maar er is dus geen loodje aan het chassis gehangen.
Geplaatst: di 5 feb, 2013 22:50
door P.Senior
Vandaag ivm chassiswissel naar RDW geweest. Deze hebben een identiteitsonderzoek gedaan. Daarna een loodje aan het achterste subframe gehangen. Bij herinslag moet ik de poot met het chassisnummer meenemen. En natuurlijk het achterste subframe met loodje gebruiken bij de opbouw.
Geplaatst: wo 6 feb, 2013 09:35
door Eminence Grise
Een mehari rijder in de buurt. Frans stuur me eens een pb'tje met je adres...zit in de buurt en mondeling gaat eea beter....