veerpot

Alles over de wielophanging
Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » vr 17 sep, 2010 00:35

elfried schreef:lees ik nu 4 keer 250 ml zijnde 1 liter per veerpot?
Dat zou ik persoonlijk NOOIT doen!!
Het is de bedoeling dat het zaakje een beetje wordt gesmeerd, niet dat ze hoeven te zwemmen in die troep....

Sinds dat ik mijn eend op een pas aangelegd parkeerterreintje stal hier in de buurt, dat enigszins schuin omlaag loopt, kwam er bij mij dus mooi van die zooi naar buiten zetten via de trekstangopening afgelopen de zomer. Het zag eruit als overjarige stroop. En er was niet eens zoveel nodig om de nagelnieuwe klinkers te besmeuren.
Ook bij mij waren er in het midden van de veerpot gaatjes geboord die waren afgedicht met een parkertje. Dat was mijn geluk. Heb uren met een föhn die veerpotten liggen verwarmen, zodat die olie (?) naar buiten kon komen. Heb er twee van zulke plakkaten uitgehaald per pot.
Afbeelding
De veerpotten zijn nu ong voor een halve centimeter gevuld, en dat lijkt mij dus al méér dan voldoende.

Het lijkt mij dat als je er een halve of een hele liter van dat spul in gooit, dat dit gewoon zware overkill is. Het is wél zo dat als je veerpotten gaan rotten, en er gaten in gaan vallen, je dit dan ook gelijk weet. Dat is dan weer wel een voordeel van de aanschaf van zoveel wonderolie.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 17 sep, 2010 10:49

ja een hlave liter lijkt me ook erg veel, ik heb voor een kant een klein flesje gebruikt. Je zou wel nog eens de veerpot 180 graden kunnen draaien dan verdeelt het spul zich misschien nog beter.

@ marcopr: tres bien ;-)
diverse Citroens, wat anders.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » ma 20 sep, 2010 14:53

Ik heb bij mij een halve liter gebruikt voor 2 veerpotten. Even een half minuutje in de magnetron dan wordt ie lekker vloeibaar, grote spuit en slangetje. Elke keer als ik nu de wielen van de grond het draai ik de veerpotten zodat de olie lekker rond verspreid. Bij warm weer wil er nog wel eens een druppeltje uit vallen.
Ik wist trouwens niet dat RC winkels het verkopen, waar gebruiken zij het dan voor?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 20 sep, 2010 19:50

als brandstof schijnt, (of misschien als mengsmering?) heb tijden terug 5 liter gekocht voor ik meen 20 euro bij een RC modelshop in groningen. krikke heette die volgens mij
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie