Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 30 sep, 2010 23:11
door ami6
Tja, ieder keurstation heeft zo z'n eigen wetten blijkbaar, waar ik ga is het jammergenoeg verboden om ook maar het voertuig aan te raken....

Geplaatst: vr 1 okt, 2010 07:47
door j b
kun je dan niet thuis al een hoop gewicht in je kofferbak gooien? extra reserve wiel, stalen gereedschapskoffer helemaal vol met gereedschap en weet ik wat allemala nog meer

Geplaatst: vr 1 okt, 2010 10:00
door ami6
Hallo,

goed geprobeerd, maar die keurmeesters zijn niet van gisteren hoor, er wordt in de kofferbak gekeken en het reservewiel wordt opgelicht om eronder te kijken, Belgie, weetjewel..........

Alle overbodige in de koffer moet ter plaatse (buiten de garage) uitgeladen worden

Geplaatst: vr 1 okt, 2010 10:25
door Gerard2cv
Mijn remmenbank meette gewoon het gewicht van de as en het remvermogen en de pedaaldruk en keurde hem daarmee goed of af.
De lading werd meegewogen en moest ook meer remvermogen leveren.

Geplaatst: vr 1 okt, 2010 10:28
door ami6
Hallo,

Remmentest en ophangingstest zijn toch 2 compleet verschillende dingen ?

Geplaatst: vr 1 okt, 2010 17:41
door André Post
De resultaten van een schokdempertest zullen altijd afwijken van een werkelijke situatie.
In normale omstandigheden zit er minstens een chauffeur achter het stuur.
Met een lege auto zie ik deze test als pure kolder.

Geplaatst: vr 1 okt, 2010 20:54
door Yannick
Je hebt ook keuringsstations die weten dat een 2pk een speciaal geval is. Bij onze Dyane zijn ze er zelf met twee gaan inzitten (de zwaarste achteraan) en hij was goedgekeurd.

Een goede methode is het niet maar beter dan vijf keer terugkeren zonder resultaat.