Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 11:30
door jjrietman
Kulio schreef:Was dat 120 km gemeten met TomTom of 120 km op de teller?
Het schijnt dat de teller van de eend beter is dan die van de hedendaagse auto's.
Wij hebben afgelopen zomervakantie op de teller 4297 km afgelegd, terwijl die op de GPS 4306 had afgelegd. Dat is dus 2 promille verschil. Lijkt me dat de teller van de eend dus redelijk geijkt is.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 11:37
door backfire
Sorry maar daar moet ik je toch corrigeren, mijn hyundai geeft de km stand ook goed aan in vergelijking met mijn "HenkHenk", maar de km teller zelf wijkt 10 km af. Ik bedoel dus, dat de gereden km's volgens je tandwielteller niet hoeven overeen te komen met de aangegeven snelheid van je naald.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 11:42
door jjrietman
@backfire: dan heb ik dus geluk.
Bij alle snelheden loopt de meter gelijk met de NĂ¼vi.
Ik heb niet zo'n "HenkHenk".
Maar ik had een half jaar geleden al meer gelezen hier op 't forum dat de tellers redelijk goed zijn. Vandaar mijn opmerking.
Terug naar 't topic dan maar weer.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 13:54
door BW
120 op teller ervoor, na de andere carbu nog maar 110 op de teller.
in vergelijking met de gps zit er slechts een verschil van 5km/h op mijn teller, wat me redelijk lijkt.
maar het wat trager rijden is niet echt mijn grootste zorg, echter wel dat ze slecht blijft starten.
heb nu wat met de sproeier van de 2de trap gespeeld en morgen wat test rijden.
mvg
Geplaatst: di 19 okt, 2010 00:27
door BW
hallo,
even een update, heb nu een andere sproeier secundair en nu rijdt mijn wagen terug 120 op de teller, echter starten blijft moeilijk
houd jullie op de hoogte
groeten
Geplaatst: wo 20 okt, 2010 08:31
door badmuts
Ik las even terug en zag dat je 10.000 km met je blok hebt gereden sinds de revisie. Dan wordt het dus weer tijd voor kleppen stellen. Als al het andere goed is (ontsteking, lucht, brandstof) helpt niks zo goed tegen beroerd starten als kleppen stellen. Heb je ook problemen met warm starten?
Geplaatst: wo 20 okt, 2010 15:44
door BW
kleppen zijn al gesteld, ik doe elke 5000km een groot onderhoud omdat ik dag dagelijks met mijn wagen in alle omstandigheden moet rijden.
momenteel start ik als volgt:
2 maal pompen met het gaspedaal -> 10 seconden w8en -> choke 1/4 open -> starten
eerste keer starten wil ze niet
tweede keer slaat ze aan
doorstarten helpt niet, en regelmatig ben ik iets langer aan het sukkelen
heb de bougiekabels wat ingekort aan de bobijn, het rubber was te lang en het lijkt o fdat er slecht contact was.
en nu maar hopen dat ze blijft starten ...0
mvg
Geplaatst: ma 8 nov, 2010 22:33
door BW
even een update
startprobleem werd terug erger, momenteel heb ik mijn 123 buitengekeild.... en terug contactpunten gemonteerd. ze start nu zoals een zonnetje. bij deze is het opgelost :p
mvg
Bert
Geplaatst: ma 6 dec, 2010 15:38
door Mart
Dus hopelijk niet meer "pompen" ?
Geplaatst: di 7 dec, 2010 06:21
door Kulio
Normaal gesproken loopt de motor beter met een 123. Het zou heel goed kunnen dat de 123 niet goed afgesteld stond.
Geplaatst: di 7 dec, 2010 16:34
door AZL57
Of dat er iets mee aan de hand is. Je kunt die altijd terugsturen, voor zover ik weet is hun garantie prima.
Geplaatst: di 7 dec, 2010 22:05
door dyane_maniac
ik ben erg tevreden met de 123, alleen niet met het afstellampje. ik stel mijn 123 met een stroboscoop en daar kun je echt een behoorlijk verschil mee bereiken. (verder vind ik het grootste voordeel is dat je niet elke keer die stomme puntjes hoeft te vervangen. daar heb ik nl een hekel aan)
btw ik start mijn eend trouwens anders. niet pompen, choke volledig (!) uit, starten en eigenlijk bijna meteen als ie loopt, choke half terug en dan een tijdje (zeg een paar minuten, afhankelijk of je veel moet stoppen of gelijk de snelweg opkacheld).
en wbt die snelheid, ik heb altijd meegekregen dat de top erg afhankelijk is van je nokkenas. er zaten nog een flinke tolerantie op de nokkenassen. als je het geluk hebt een goede te hebben, moet een eend makkelijk 120-130 (op de teller, 110-120 op tomtom) kunnen rijden (bij rechte weg, weinig wind en de tijd om die snelheid te halen). andere veel voorkomende oorzaak van lagere topsnelheid zijn kleine (standaard?) sproeiers. maar goed, hier betaal je wel de prijs van een behoorlijk straffer benzine verbruik.